• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tittar på det lite då och då. Smeden Nev är överlägset favoriten bland hantverkarna.

Om inte @Dr. D kraftsamlar en motståndsstyrka så verkar det luta åt ny lysmassa ☺️
@Dr.D >
1632915220971.png

Tittar på det lite då och då. Smeden Nev är överlägset favoriten bland hantverkarna.

Om inte @Dr. D kraftsamlar en motståndsstyrka så verkar det luta åt ny lysmassa ☺️
haha - tror nog att Robert känner pressen på att göra det bra. Han lär nog säga ifrån om han känner sig osäker på resutatet.

Renoveringsmissar...Lustigt är det skedde igen 2020 i Spanien...

1632915364600.png

5286F110-C589-4777-8D22-061B68FCE6CE.jpeg
Dåligt med foton från mig på senaste tiden, föräldraledigheten tar ut sin rätt, nästan OWG med denna känns det som.

Föresten, någon som kan recensera om zuludivers naton är ”bättre” än de från CNS som jag sliter på idag? Man måste ju unna sig nått nytt då och då ;-)

Senast ändrad:
När kollegan köpt in ett usb mikroskop måste man ju kolla klockan 😉 (kanske inte just den finishen sinn är kända för) :cigar:
IMG_8695.JPEG

Blev lite nyfiken när jag såg din bild. Kunde inte låta bli att ta några närbilder med streromikroskopet.
Vill nog hävda att SINNs kvalitet är nog så bra. Vist ser man dam på visare i stor förstoring men det gör man även på betydligt dyrare märken

Visare på SINN klassik12

sinn103 visare.JPG

SInn103 klassik subb.JPG

Visare på Omega FOIS

omega fois visare.JPG

Blev lite nyfiken när jag såg din bild. Kunde inte låta bli att ta några närbilder med streromikroskopet.
Vill nog hävda att SINNs kvalitet är nog så bra. Vist ser man dam på visare i stor förstoring men det gör man även på betydligt dyrare märken

Visare på SINN klassik12

sinn103 visare.JPG

SInn103 klassik subb.JPG

Visare på Omega FOIS

omega fois visare.JPG
På Omegan är det ju en feature. Moon dust!

@vanman jag har inte testat CNS, men Zulus premium-linje är riktigt bra tycker jag.

Visare på SINN klassik12

sinn103 visare.JPG

SInn103 klassik subb.JPG

Visare på Omega FOIS

omega fois visare.JPG
Jag utryckte nog mig klumpigt😅 menade absolut inte att sinn har dålig finish i Micro i sin prisklass, det har jag alldeles för liten erfarenhet för att kunna bedöma 😄menade mer att det inte är den huvudsakliga egenskapen sinn är känt för 😊 men kanske ha fel där 😋

För övrigt väldigt trevliga bilder 😊

Jag utryckte nog mig klumpigt😅 menade absolut inte att sinn har dålig finish i Micro i sin prisklass, det har jag alldeles för liten erfarenhet för att kunna bedöma 😄menade mer att det inte är den huvudsakliga egenskapen sinn är känt för 😊 men kanske ha fel där 😋

För övrigt väldigt trevliga bilder 😊
Tolkade dig som att SINN var mera kända för teknik och inte finish men att du blev förvånad av att det var finish. :)
Blev faktiskt lite förvånad själv när jag kikade närmare på en del SINN:ar. Helt jämförbara med andra lite dyrare märken. Lite damm bjuder alla tillverkare på även den stora draken R.

Visarna på den gamla SINN 103 Klassik.

sinn classic.JPG

Nja, U50 SDR är väl helt ok? Gummi-bund, not so much (nu har jag inte sett det så det kanske är fantastiskt) :p Och då gillar jag trots allt gummiband;) (och alligator)
Ska jag vara helt ärlig har jag aldrig testat gummi band på en klocka. Men bara ordet gummi band får mig att tänka på sådana där gamla torra breda gummiband som alltid gick av när man behövde dom som bäst, dessutom luktar bränt gummi rent för..d..igt. För övrigt är mitt motstånd mot gummiband mest en principsak (och kanske lite gimmick) ;)

Ska jag vara helt ärlig har jag aldrig testat gummi band på en klocka. Men bara ordet gummi band får mig att tänka på sådana där gamla torra breda gummiband som alltid gick av när man behövde dom som bäst, dessutom luktar bränt gummi rent för..d..igt. För övrigt är mitt motstånd mot gummiband mest en principsak (och kanske lite gimmick) ;)

Inget fel i att inte gilla gummiband:heart: Det har troligen hänt en hel del med dem sedan du skaffade dig dina intryck av dem, men varför associerar du lukten av gummiband med bränt gummi? Det är inte meningen att du ska sätta eld på dom;)

Tillbaka
Topp