• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag är inne på lite samma sak. Efter att Klassik har landat kommer jag satsa på att försöka hitta den ultimata bandkombon till respektive klocka samt en bra förvaring för banden.

Jag tror att jag kommer att lägga en beställning på "Caramel Square", främst tänkt till Klassik 12. Å andra sidan har jag ändrat mig förtioelva gånger så vi får se vad det lider :)

Molequin

Jag är fortfarande inne på Grey Fox eller Bordeaux. Men tycker att Molequin verkar ”prisvärt” vad man kan se utifrån bilderna i alla fall.

Ja, det är fasen inte lätt att bestämma sig😰 Håller dock med om att det förefaller helt ok. Dock oklart om om de är bättre/sämre än ABP "Classic Essentials" linjen. Hur som lutar jag åt att prova Molequin just nu. Återstår att välja "rätt" färg😨

Sedan är nästa fråga om man ska punga ut för ett Sinn butterfly, nöja sig med Molequins premium eller börja med bara vanligt spänne... Många val trots att det inte handlar om ABPs custom band:D

Jag tror att jag kommer att lägga en beställning på "Caramel Square", främst tänkt till Klassik 12. Å andra sidan har jag ändrat mig förtioelva gånger så vi får se vad det lider :)

Molequin

Jag är fortfarande inne på Grey Fox eller Bordeaux. Men tycker att Molequin verkar ”prisvärt” vad man kan se utifrån bilderna i alla fall.

Ja, det är fasen inte lätt att bestämma sig😰 Håller dock med om att det förefaller helt ok. Dock oklart om om de är bättre/sämre än ABP "Classic Essentials" linjen. Hur som lutar jag åt att prova Molequin just nu. Återstår att välja "rätt" färg😨

Sedan är nästa fråga om man ska punga ut för ett Sinn butterfly, nöja sig med Molequins eller börja med bara vanligt spänne... Många val trots att det inte handlar om ABPs custom band:D

Härligt att läsa om Era svåra beslut i bandfrågan. :) När det gäller butterfly lås så är ABP:s överlägset SInn:s egna.. Dom har även en variant som liknar Heuer och en som liknar Omega butterfly. Funderar själv på att till nästa band välja ett Heuer butterfly från ABP och själv gravera in SINN på det. ABP:s butterfly kopior är utan namn.

Härligt att läsa om Era svåra beslut i bandfrågan. :) När det gäller butterfly lås så är ABP:s överlägset SInn:s egna.. Dom har även en variant som liknar Heuer och en som liknar Omega butterfly. Funderar själv på att till nästa band välja ett Heuer butterfly från ABP och själv gravera in SINN på det. ABP:s butterfly kopior är utan namn.

Har du provat den "billigare" serien "Classic Essentials"? ABP

En sak som jag verkligen inte förstår. Har mailat Molequin och frågat om man kan beställa ett band men utan det tvärslagda stygnet närmast spännet.
Det går bra med då får man inte en fixerad hälla. Men hur sjutton kan det stygnet ha någon som helt funktion för hällan?? Det ser ju ut att vara enbart av kosmetisk karaktär, ellertänker jag helt fel? Troligtvis gör jag det :)

Skärmavbild 2021-09-30 kl. 18.42.14.png

En sak som jag verkligen inte förstår. Har mailat Molequin och frågat om man kan beställa ett band men utan det tvärslagda stygnet närmast spännet.
Det går bra med då får man inte en fixerad hälla. Men hur sjutton kan det stygnet ha någon som helt funktion för hällan?? Det ser ju ut att vara enbart av kosmetisk karaktär, ellertänker jag helt fel? Troligtvis gör jag det :)

Skärmavbild 2021-09-30 kl. 18.42.14.png
Kan det vara så att hällan är fastklämd mellan övre och undre del av bandet och tvärlagda stygnen förhindrar att hällan vandra nedåt mot spännet? Och att det sedan kanske också finns tvärlagda stygn just ovan hällan? Annars förstår inte jag heller. 🤔
Edit: eller helsytt tvärs över som på första bilden.
1633020716849.png

1633021011326.png

Senast ändrad:
Tänker bara visaren utan 24-timmarsskalan. Tidzonvisningen får Sinn lösa sen med något ute vid rehaut/index :)

Det var exakt så jag tänkte, och du levererar till 100% varje gång! ☺️ Stort Tack!

Det där skulle vara Sinn´s nästa kioskvältare.

Undrar om inte det bästa vore att hålla sig till 12 timmars så att tavlan inte kladdas ner med en massa "jox". Tycker att det blir alldeles utmärkt som @Martin. uttryckte det i sin bild :) Less is more:p

Ehm, jag skulle vrdia upp min 356 alldeles nyss och plötsligt mitt i uppvridandet så ändrade känslan i kronan karaktär och blev som att den liksom "stakade" sig fram. Och ljudet blev också annorlunda. Svårt att förklara men det kändes väldigt fel 😰
Känns det som att den vibrerar under uppdraget, att rotorn snurrar med runt när du drar upp den. Min 556 började ”slira” och och sedermera vibrera pga att den inte frikopplade rotorn när kronan drogs ut. Blev en långresa till Tyskland för reparation.

Tillbaka
Topp