• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

God morgon i tråden 🌞 Skönt när man glömt ställa om larmet så att det gick igång 05:00 😊

Finklockan på som sig bör en söndag.

IMG_20211003_063441.jpg

Ägnade en stund igår åt att jaga runt efter det mest förmånliga sättet att komma över ett Isofraneband. Kände att jag ville veta om de högkvalitativa Borealisbanden, med hög kvot kvalitet/krona, någonsin skulle komma tillbaka på marknaden. De har ju varit utsålda i evigheter.
Fick faktiskt svar. De håller på att produceras nu och ska vara tillgängliga inom kort, vad det nu betyder.
Låter iaf lovande.
Nu har det hänt!
Kollade Borealis hemsida igår, och nu finns de svarta att beställa. Somliga andra färger är också, men alla finns inte i lager än.

Hur som helst ser jag fram emot att kunna ha UX:en på kanske det coolaste gummit av dem alla.

Det såldes förresten en lös vridring till 103 Sa G igår på eBay för 70€. Var rejält sugen, men det har varit alldles för mycket utgifter på sistone för att köpa saker som mani nte riktigt vet vad man ska ha dem till eftersom jag inte har en vanlig 103 där det skulel bli en grym kombo :) Försvann i alla fall på ett kick trots att den inte var helt mint.

Nu har det hänt!
Kollade Borealis hemsida igår, och nu finns de svarta att beställa. Somliga andra färger är också, men alla finns inte i lager än.

Hur som helst ser jag fram emot att kunna ha UX:en på kanske det coolaste gummit av dem alla.
De har dock höjt priset ordentligt, från 35 till 50 usd. Använd koden 10-OFF-PLEASE för lite rabatt ;)

Fatta att Tjeckien släppte på ALLA restriktioner sommaren 2020.
Ett beslut de ångrade rejält vintern 20/21.
Nu håller vi tummarna att alla fortsätter hålla avstånd, tvätta/sprita händer och vaccinera sig.
Tyvärr, dom snackar om ny lockdown från dec, Covid ökar ordentligt. Snart på svenska nivåer....

UX tittar mer i skämslådan
Herregud vad dålig ordning jag har på mina band..
Funderar på att köpa en arm?
Alltså inte en riktig men typ från skyltdocka.
1255799A-D5CF-4778-A09D-8A3FF16C7D64.jpeg

sinn556splash.jpg

Jag villhöver ett mer tooligt och oömt alternativ till min Sinn 103 ST. Jag funderar kring en Sinn 556 A RS. Jag undrar lite kring vilka som har 556:a här och vad ni tycker? Jag har små handleder, men tycker ändå att min 103:a funkar.

7fedb64b15537d9db2c24e54f8cd9890.jpg

Sinn 856 B-Uhr är ett annat alternativ jag funderar kring.

Har ni några tips eller tankar? 😇

sinn556splash.jpg

Jag villhöver ett mer tooligt och oömt alternativ till min Sinn 103 ST. Jag funderar kring en Sinn 556 A RS. Jag undrar lite kring vilka som har 556:a här och vad ni tycker? Jag har små handleder, men tycker ändå att min 103:a funkar.

Beroende på hur oöm klocka du behöver så är 856 tegimenterad vilket 556 inte är.

sinn556splash.jpg

Om inte 1,5mm (och prisskillnaden) är en dealbreaker så är nog vilken 856 som helst ett strålande val. Smidigt med lite tunnare länk dessutom (har ingen 556 men antar att det är standard länk på den?).

Tillbaka
Topp