• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Testade vrida upp 356:an ordentligt nu ännu en gång och nu kändes den normal 🤔. Hade nåt knas med min 556a en gång för länge sen också. Att den inte stannade när jag drog ut kronan. Men efter att ha dragit ut och tryckt in kronan ett par gånger och liksom lirkat runt med alla funktioner så gick det bra igen. Antar att det är sånt som kan hända när det kommer till något som är helt och hållet mekaniskt. Inte som en dator som antingen är på eller av. Men vi får se!

Senast ändrad:
Testade vrida upp 356:an ordentligt nu ännu en gång och nu kändes normal 🤔. Hade nåt knas med min 556a en gång för länge sen också. Att den inte stannade när jag drog ut kronan. Men efter att ha dragit ut och tryckt in kronan ett par gånger och liksom lirkat runt med alla funktioner så gick det bra igen. Antar att det är sånt som kan hända när det kommer till något som är helt och hållet mekaniskt. Inte som en dator som antingen är på eller av. Men vi får se!
Då håller vi tummarna för att det går vägen!

Hyvää huomenta!

Helgen spenderas i Helsinki och vi bor på det gamla fängelset på Katajanokka. Hård miljö som kräver rejäla klockor!

IMG_20211002_102632.jpg

IMG_20211001_001209.jpg

Inbjudande miljö på ett läskigt sätt... Tryggt med en stadig U50 vid sin sida.
Verkligen. De har behållit några isoleringsceller i källaren. Ångesten går att ta på. I informationsbladet finns att läsa att arkitekturen utformats för att vara deprimerande. Nu har de klart piffat och målat så det är vackert, men det är inte svårt att föreställa sig hur det ser ut med kala betonggolv och sterila färger.

Att vara yrkeskriminell idag är rena semestern jämfört. De tryckte in sju pers i varje liten cell 😮😬 Även med modern uppvärmning och ventilation blir luften lite kall och rå så här på hösten. Det måste varit vidrigt! Perkele!

Udda request 😂 - men om någon med 18.5 runt sin handled och råkar äga en 556i RS med H-länk hade velat posta någon schysst wristshot så hade jag varit enormt tacksam!

Bara att gratulera till en överdjäligt bra kombo! Känns som en upptäckt i klass med en Dark star på en loppis! Och jag är nästan lika upprymd som om det vore min😁.

Känner mig onekligen lite skamsen över att jag inte ens testat att sätta på det bandet på klockan trots att jag haft både klocka och bund så lång tid😨 Det är definitivt inte ett band som passar till skjorta (om man inte är lite äventyrlig av sig) men det är jädrigt bekvämt och passar klockan väldigt bra😍

Tillbaka
Topp