• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

BBA9ADAD-292E-479F-B2E7-559F0AA2854E.jpeg

Helt sjukt vad jag gillat denna, måhända lite mellanmjölk i Sinnvärlden men den är iaf blästrad 😊

När man impulsköper en klocklåda mitt i natten… Gissar att jag hade en långsiktig plan med detta och tyckte jag var skitsmart i vanlig ordning. Såhär i vaknare tillstånd inser jag att det kommer ta åratal innan detta köp ens var hyffsat motiverat. 😂
C9EBC559-6A81-46DE-A860-6D619292D8B0.jpeg
Inte då, du har många hyggliga kamrater här som hjälper dig att hitta klockor så att den blir full! Vara bara redo med kreditkort så löser det sig!

När man impulsköper en klocklåda mitt i natten… Gissar att jag hade en långsiktig plan med detta och tyckte jag var skitsmart i vanlig ordning. Såhär i vaknare tillstånd inser jag att det kommer ta åratal innan detta köp ens var hyffsat motiverat. 😂

Man ska inte underskatta kraften i "köptarmen", SMS-lån och nörderi:heart: Jag säger att du planerat bra inför framtiden (men du kommer att behöva fler platser, alltid fler platser 😇)

Gissar konstläder som ser ut som kolfiber… vi snackar made in china och relativt billigt.
& var är den köpt?? Skitsnygg!
Tack! Fanns på Trendhim (danskarnas Alibaba?). Dom har många klocklådor till ok priser MEN misstänker att det är fel ställe att leta på om du är ute efter kvalitetsgrejjor. Skulle nog inte våga rekommendera att köpa något jättedyrt därifrån.

Det kommer fler nätter med nya impulsköp, nästa gång kanske ett par klockor :)

Förklaring tack, vad är det som vi ser :)
Lyckades komma över ett par kompletta polersett till min Diprofil polermaskin (typ en dremmel på steroider) Följer med ett par pollerplattor som går att använda till filmaskinen av samma fabrikat. En massa diamant pastor osv.. Funderar på att testa på 158:ans plexi. Prylarna är egentligen till för att högglans polera metall ytor men borde fungera även på plexi med rätt poler medel.. Synd att jag inte har en SINN med AR beläggning att testa på.

Dras allt mer till Sinn, vilken modell är bästa ingångsmodellen tycker ni?
För mig är Sinn främst flygare men samtidigt galna tekniska idéer som UX dykarna. Vem fasen behöver en klocka som pallar 5000m?
Jo tydligen är jag en av dem 🙄
Tycker nog alla deras modeller fyller ett syfte.
Men håller med @perhog 103, 104 men även 356 och 556/856 har väldigt mycket Sinn DNA i sig tycker jag.

För mig är Sinn främst flygare men samtidigt galna tekniska idéer som UX dykarna. Vem fasen behöver en klocka som pallar 5000m?
Jo tydligen är jag en av dem 🙄
Tycker nog alla deras modeller fyller ett syfte.
Men håller med @perhog 103, 104 men även 356 och 556/856 har väldigt mycket Sinn DNA i sig tycker jag.
Finns det någon lätt tillgänglig modell som liknar sinn 103 classic?

Finns det någon lätt tillgänglig modell som liknar sinn 103 classic?

Tyvärr inte. Det är bara Classic och Classic 12 som har den tavellayouten av moderna Sinn-flygarkronografer. Om FFD-klockorna tilltalar dih har du däremot en del att välja på, men då blir det näst intill omöjligt att köpa begagnat i Sverige. 6000 till exempel är 38.5mm och listar ca 38´ så om du kan tänka dig att köpa på utländska forum kan jag tänka mig att den går att hitta en bit under 30´.

Strular tyvärr för mig att lägga in bilder nu så det blir till att googla på referensen.

EDIT: Och den är varken panda eller reversed.

Tillbaka
Topp