Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är verkligen inte mellanmjölk
Helt sjukt vad jag gillat denna, måhända lite mellanmjölk i Sinnvärlden men den är iaf blästrad
Tvärtom tycker jag. En klok investering och rejäl motivationshöjareNär man impulsköper en klocklåda mitt i natten… Gissar att jag hade en långsiktig plan med detta och tyckte jag var skitsmart i vanlig ordning. Såhär i vaknare tillstånd inser jag att det kommer ta åratal innan detta köp ens var hyffsat motiverat.
Inte då, du har många hyggliga kamrater här som hjälper dig att hitta klockor så att den blir full! Vara bara redo med kreditkort så löser det sig!När man impulsköper en klocklåda mitt i natten… Gissar att jag hade en långsiktig plan med detta och tyckte jag var skitsmart i vanlig ordning. Såhär i vaknare tillstånd inser jag att det kommer ta åratal innan detta köp ens var hyffsat motiverat.
Helt sjukt vad jag gillat denna, måhända lite mellanmjölk i Sinnvärlden men den är iaf blästrad
Är det kolfiberNär man impulsköper en klocklåda mitt i natten… Gissar att jag hade en långsiktig plan med detta och tyckte jag var skitsmart i vanlig ordning. Såhär i vaknare tillstånd inser jag att det kommer ta åratal innan detta köp ens var hyffsat motiverat.
& var är den köpt?? Skitsnygg!Är det kolfiber
När man impulsköper en klocklåda mitt i natten… Gissar att jag hade en långsiktig plan med detta och tyckte jag var skitsmart i vanlig ordning. Såhär i vaknare tillstånd inser jag att det kommer ta åratal innan detta köp ens var hyffsat motiverat.
Gissar konstläder som ser ut som kolfiber… vi snackar made in china och relativt billigt.Är det kolfiber
Tack! Fanns på Trendhim (danskarnas Alibaba?). Dom har många klocklådor till ok priser MEN misstänker att det är fel ställe att leta på om du är ute efter kvalitetsgrejjor. Skulle nog inte våga rekommendera att köpa något jättedyrt därifrån.& var är den köpt?? Skitsnygg!
Det kommer fler nätter med nya impulsköp, nästa gång kanske ett par klockorNär man impulsköper en klocklåda mitt i natten… Gissar att jag hade en långsiktig plan med detta och tyckte jag var skitsmart i vanlig ordning. Såhär i vaknare tillstånd inser jag att det kommer ta åratal innan detta köp ens var hyffsat motiverat.
Polera eller inte polera, det är frågan
Jag har börjat se Kastanjemannen på Netflix och det där ser ut att vara såna där små kastanjmordgubbar. Kanske ska ta en paus från deckarserierna .Polera eller inte polera, det är frågan
Lyckades komma över ett par kompletta polersett till min Diprofil polermaskin (typ en dremmel på steroider) Följer med ett par pollerplattor som går att använda till filmaskinen av samma fabrikat. En massa diamant pastor osv.. Funderar på att testa på 158:ans plexi. Prylarna är egentligen till för att högglans polera metall ytor men borde fungera även på plexi med rätt poler medel.. Synd att jag inte har en SINN med AR beläggning att testa på.Förklaring tack, vad är det som vi ser
I princip alla är bra ingångs modeller men framförallt de flestaDras allt mer till Sinn, vilken modell är bästa ingångsmodellen tycker ni?
Dras allt mer till Sinn, vilken modell är bästa ingångsmodellen tycker ni?
För mig är Sinn främst flygare men samtidigt galna tekniska idéer som UX dykarna. Vem fasen behöver en klocka som pallar 5000m?Dras allt mer till Sinn, vilken modell är bästa ingångsmodellen tycker ni?
Tvärtom, jag gillar lite mindre klockor, runt 36-40mm. Upp emot 30kkr kan jag lägga, men då vill jag ha en begagnad så jag inte går med stor förlust.Tycker det hänger väldigt mycket på vad du har i lådan nu. Kanske är ute och cyklar här, men har inte du lite större storlekspreferenser? Ungefärlig summa som du vill lägga?
Finns det någon lätt tillgänglig modell som liknar sinn 103 classic?För mig är Sinn främst flygare men samtidigt galna tekniska idéer som UX dykarna. Vem fasen behöver en klocka som pallar 5000m?
Jo tydligen är jag en av dem
Tycker nog alla deras modeller fyller ett syfte.
Men håller med @perhog 103, 104 men även 356 och 556/856 har väldigt mycket Sinn DNA i sig tycker jag.
Tänkte du chronograf?Finns det någon lätt tillgänglig modell som liknar sinn 103 classic?
Ja, men Panda eller reverse Panda då.Tänkte du chronograf?
Finns det någon lätt tillgänglig modell som liknar sinn 103 classic?
Finns det någon lätt tillgänglig modell som liknar sinn 103 classic?
Det finns två modeller av klassik. Båda är lika lätta (svåra) att få tag påFinns det någon lätt tillgänglig modell som liknar sinn 103 classic?
Riktig panda är det bara den här som gäller också lite knepig att få tag på .Ja, men Panda eller reverse Panda då.
Det är mycket sunt att du vill ha en panda eller reverse panda. Det tyder på mycket god smak. Är man finsmakare så får man ge sig till tåls men förr eller senare hamnar man i nirvana (dvs får tag på en)Ja, men Panda eller reverse Panda då.
"Lite knepigt att få tag på " Typ....Riktig panda är det bara den här som gäller också lite knepig att få tag på .