Min 556 med Sellita går inom COSC. Jag har slutat mäta gångavvikelsen då den tickar så exakt.Visst har inte Sinn COSC-certifierade verk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min 556 med Sellita går inom COSC. Jag har slutat mäta gångavvikelsen då den tickar så exakt.Visst har inte Sinn COSC-certifierade verk?
Jag började med Sinn 103 ST vilket är en grym klocka som funkar till allt, men är sugen på nummer två. Jag tänker att denna ska bli ännu hårdare. Bokstavligt talat. Tegiment + PVD och som jag förstår med hårdhet i klass med safirglas. Ref 856 S. 40 x 47,5 mm.
Bundet växer på mig förresten. Det är ju bekvämt och ingen kommenterade på att klockan såg lustig ut på middagen med normala människor.
ja dom håller för det mesta, kanske till och med lite FÖR bra. Jag skulle vilja ha lite slitage på min men den ser fasiken ny ut trots allt den får stå ut med.
Jo, verken går otroligt bra. Men du vet, det är ändå något fascinerande med att klockan är COSC certifierad.Min 556 med Sellita går inom COSC. Jag har slutat mäta gångavvikelsen då den tickar så exakt.
Gäller nu bara hitta en för min del som inte är allt för lik någon av resterande klockorna i min samling.@SeikoZ , jag tror du kommer att bli nöjd oavsett vilken dui väljer så länge det är en som tilltalar dig. Jag började med en 103a, se gick det fort utför, eller uppför, har just nu 7 Sinn, med olika verk, en som är certad, resten är det inte, alla går inom värdena för top grade. Sen hade jag en notering i kanten, beg ur som legat länge var tjuriga när jag började nyttja dom, min 104a vär värst! Tappade 30 spd I en vecka, sen skärpte den sig! Nu går den +- 4 spd. helt ok. Köp du en Sinn och joina världens bästa tråd!
Nu ska jag komma här och vara en grinig jävla gubbe MEN har du verkligen mätt klockan under kontrollerade former i exakt 23°C under 15 dagar med klockan i sex olika positioner där du dag 11-13 körde en kontrollerad temperaturcykel på 8-23-38°C med 24h i varje cykel? Har du inte gjort det så har du bara en klocka som håller tiden väldigt bra på armen och inte som går enligt COSC. Det har gått så sjukt mycket inflation i hela "går enligt COSC"-grejen men det ju i princip helt omöjligt att mäta det för en normal person utan professionell utrustning och ska man vara ärlig så säger det ingenting om hur bra klockan håller tiden på armen. Så, nu ska jag sluta vara en sur-gubbe. Sorry! Ha en bra fredag!Min 556 med Sellita går inom COSC. Jag har slutat mäta gångavvikelsen då den tickar så exakt.
Kan inte annat än att hålla med om COSC-stress, men visst kan jag känna ett sug efter en UX märkt EZM Chronometer. bjuder på en bild av min EZM3F, lite lagom fredagassuddig! Får gå och byta till annan klocka helt enkelt så det blir skarpare ;-)Nu ska jag komma här och vara en grinig jävla gubbe MEN har du verkligen mätt klockan under kontrollerade former i exakt 23°C under 15 dagar med klockan i sex olika positioner där du dag 11-13 körde en kontrollerad temperaturcykel på 8-23-38°C med 24h i varje cykel? Har du inte gjort det så har du bara en klocka som håller tiden väldigt bra på armen och inte som går enligt COSC. Det har gått så sjukt mycket inflation i hela "går enligt COSC"-grejen men det ju i princip helt omöjligt att mäta det för en normal person utan professionell utrustning och ska man vara ärlig så säger det ingenting om hur bra klockan håller tiden på armen. Så, nu ska jag sluta vara en sur-gubbe. Sorry! Ha en bra fredag!
Hehe, måste ju bero på vad man jämför med ;-) Kameran alltså…Idag kan det nog bli den stora bytardagen Tur att ingen i tråden har något emot att det kommer fler bilder på samma klocka, ibland till och med flera gånger under en och samma dag
EDIT: Köp inte Iphone 13 Pro om det är på grund av att ni vill ha en bra kamera
Dina antaganden är helt korrekta. Jag har endast burit den och därmed missbrukar nämnda term. Jag har därmed inga belägg för att den går inom COSC.Nu ska jag komma här och vara en grinig jävla gubbe MEN har du verkligen mätt klockan under kontrollerade former i exakt 23°C under 15 dagar med klockan i sex olika positioner där du dag 11-13 körde en kontrollerad temperaturcykel på 8-23-38°C med 24h i varje cykel? Har du inte gjort det så har du bara en klocka som håller tiden väldigt bra på armen och inte som går enligt COSC. Det har gått så sjukt mycket inflation i hela "går enligt COSC"-grejen men det ju i princip helt omöjligt att mäta det för en normal person utan professionell utrustning och ska man vara ärlig så säger det ingenting om hur bra klockan håller tiden på armen. Så, nu ska jag sluta vara en sur-gubbe. Sorry! Ha en bra fredag!
Väldigt snyggt med det där bandet och perfekt höst-klocka!Skarpare nu! Fredag, Höst och U1SE- trevlig helg på er i tråden!
Det där bandet passar verklig bra till korven och skinkan
Morgon!
Det där bandet passar verklig bra till korven och skinkan
BUND BUND BUND . Därför att bund är så coolt .
Band nummer två från Two Stitch Straps. Han gör bra ungersk skit.
Leveranstiden var mycket kortare när PostNord inte slarvade bort banden också.
PS. Bäst med eller utan bund?
Tycker 103 är bättre utan bund. Sorry @R.Capac
Jag kanske ska fråga om han Ivan gör .........Tycker 103 är bättre utan bund. Sorry @R.Capac
Vaa. Min stora bundsfövant sviker mig.Tycker 103 är bättre utan bund. Sorry @R.Capac
Ett B(und)-uhr till och med!Väldigt trevligt ur!!
Med.