• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det verkar bli en sådan där dag då beater+nato är på sin plats.

Fun fact - Om man råkar komma åt grillfunktionen på micron när man gör gröt börjar det ryka så mycket att luftrenaren en trappa upp går igång 🌞

IMG_20211008_073018.jpg

f87d979a103460a8c27f517faf8997e6.jpg

Jag började med Sinn 103 ST vilket är en grym klocka som funkar till allt, men är sugen på nummer två. Jag tänker att denna ska bli ännu hårdare. Bokstavligt talat. Tegiment + PVD och som jag förstår med hårdhet i klass med safirglas. Ref 856 S. 40 x 47,5 mm.

IMG20211007224930.jpg

Bundet växer på mig förresten. Det är ju bekvämt och ingen kommenterade på att klockan såg lustig ut på middagen med normala människor. :angel: :smug:
F57F33C3-8A0C-43A4-AD0D-9EAFA46E8AC3.jpeg

ja dom håller för det mesta, kanske till och med lite FÖR bra. Jag skulle vilja ha lite slitage på min men den ser fasiken ny ut trots allt den får stå ut med.

@SeikoZ , jag tror du kommer att bli nöjd oavsett vilken dui väljer så länge det är en som tilltalar dig. Jag började med en 103a, se gick det fort utför, eller uppför, har just nu 7 Sinn, med olika verk, en som är certad, resten är det inte, alla går inom värdena för top grade. Sen hade jag en notering i kanten, beg ur som legat länge var tjuriga när jag började nyttja dom, min 104a vär värst! Tappade 30 spd I en vecka, sen skärpte den sig! Nu går den +- 4 spd. helt ok. Köp du en Sinn och joina världens bästa tråd!

Min 556 med Sellita går inom COSC. Jag har slutat mäta gångavvikelsen då den tickar så exakt.
Jo, verken går otroligt bra. Men du vet, det är ändå något fascinerande med att klockan är COSC certifierad. 😅
@SeikoZ , jag tror du kommer att bli nöjd oavsett vilken dui väljer så länge det är en som tilltalar dig. Jag började med en 103a, se gick det fort utför, eller uppför, har just nu 7 Sinn, med olika verk, en som är certad, resten är det inte, alla går inom värdena för top grade. Sen hade jag en notering i kanten, beg ur som legat länge var tjuriga när jag började nyttja dom, min 104a vär värst! Tappade 30 spd I en vecka, sen skärpte den sig! Nu går den +- 4 spd. helt ok. Köp du en Sinn och joina världens bästa tråd!
Gäller nu bara hitta en för min del som inte är allt för lik någon av resterande klockorna i min samling.

Min 556 med Sellita går inom COSC. Jag har slutat mäta gångavvikelsen då den tickar så exakt.
Nu ska jag komma här och vara en grinig jävla gubbe :pompus: MEN har du verkligen mätt klockan under kontrollerade former i exakt 23°C under 15 dagar med klockan i sex olika positioner där du dag 11-13 körde en kontrollerad temperaturcykel på 8-23-38°C med 24h i varje cykel? Har du inte gjort det så har du bara en klocka som håller tiden väldigt bra på armen och inte som går enligt COSC. Det har gått så sjukt mycket inflation i hela "går enligt COSC"-grejen men det ju i princip helt omöjligt att mäta det för en normal person utan professionell utrustning och ska man vara ärlig så säger det ingenting om hur bra klockan håller tiden på armen. Så, nu ska jag sluta vara en sur-gubbe. Sorry! Ha en bra fredag!
procedure_200116.jpg

Nu ska jag komma här och vara en grinig jävla gubbe :pompus: MEN har du verkligen mätt klockan under kontrollerade former i exakt 23°C under 15 dagar med klockan i sex olika positioner där du dag 11-13 körde en kontrollerad temperaturcykel på 8-23-38°C med 24h i varje cykel? Har du inte gjort det så har du bara en klocka som håller tiden väldigt bra på armen och inte som går enligt COSC. Det har gått så sjukt mycket inflation i hela "går enligt COSC"-grejen men det ju i princip helt omöjligt att mäta det för en normal person utan professionell utrustning och ska man vara ärlig så säger det ingenting om hur bra klockan håller tiden på armen. Så, nu ska jag sluta vara en sur-gubbe. Sorry! Ha en bra fredag!
procedure_200116.jpg
Kan inte annat än att hålla med om COSC-stress, men visst kan jag känna ett sug efter en UX märkt EZM Chronometer. bjuder på en bild av min EZM3F, lite lagom fredagassuddig! Får gå och byta till annan klocka helt enkelt så det blir skarpare ;-)
33DED037-AD30-456D-B3B3-8BFD9400B764.jpeg

procedure_200116.jpg
Dina antaganden är helt korrekta. Jag har endast burit den och därmed missbrukar nämnda term. Jag har därmed inga belägg för att den går inom COSC.

Senast ändrad:
För snål att köpa en ny, i väntan på den beggade 556a som kommer gå snabbt som ögat på K&S och som jag därför troligtvis kommer att missa, så blir det en mellandlandning i en annan tråd först!

I'll be back...

Hur länge sen var det 556 på länk gick under 1000 euro istf runt 1200?

Tillbaka
Topp