Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror ingen här ser det som ett problem faktiskt.Tack för tips grabbar!
Hur ser ni på att betala 15kkr+ för en klocka med ETA/Sellita verk?
För min del har det varit anledningen till att jag inte köpt en Sinn tidigare. Men kanske borde skita i att tänka på verk.Tror ingen här ser det som ett problem faktiskt.
Tack för tips grabbar!
Ta sinn 103 tex.. ETA verk en exakt kopia på valjoux 7750 som sitter i många klockor.. Valjoux verken är väldigt bra. även klonernaFör min del har det varit anledningen till att jag inte köpt en Sinn tidigare. Men kanske borde skita i att tänka på verk.
Här har du lite historia om Valjoux 7750 https://quillandpad.com/2018/09/22/...ph-movement-by-far-by-popularity-and-numbers/För min del har det varit anledningen till att jag inte köpt en Sinn tidigare. Men kanske borde skita i att tänka på verk.
Jag älskar 7750an, finns inget sexigare än en dykkronograf med 7750.Här har du lite historia om Valjoux 7750 https://quillandpad.com/2018/09/22/...ph-movement-by-far-by-popularity-and-numbers/
Slutsats... KÖP SINN
Kan inte så mycket om själva verken då jag helt ärligt är nöjd med om den rätt på nån minut eller så.För min del har det varit anledningen till att jag inte köpt en Sinn tidigare. Men kanske borde skita i att tänka på verk.
Visst har inte Sinn COSC-certifierade verk?Kan inte så mycket om själva verken då jag helt ärligt är nöjd med om den rätt på nån minut eller så.
Min 756 har ju ett 7750 verk från 2010, tickar på och gör sitt jobb.
I 856Buhr sitter det selitta verk som låg på + 4-5 spd när höll på att mäta(mer avslappnad i mitt förhållande till om de drar sig eller ej numera-ålderstecken).
Tja.. vill du promt ha en tyck klocka med garanterat tyskt verk kan jag rekommendera A. Lange & Söhne, kanske något dyrare än SINN men garanterat tyska in i minsta molekylJag har själv en Breitling och två Tudor med ETA men av någon oförklarlig anledning har jag tyckt att inte är okej med Sinn och ETA/Sellita. Kanske för att Sinn är tyskt?
Men hur som helst ska nörda ner mig lite innan köp av en Sinn.
Visst har inte Sinn COSC-certifierade verk?
Så dom har haft COSC certifierade verk tidigare men inte idag? Är det inte att ta ett steg bak?Top Grade gällande ETA tidigare, (borde vara liknande för Sellita), men inte cosc sedan 90-talet vad jag kan minnas.
Bara för att vara en besservisser finns en. Tidiga UX.Top Grade gällande ETA tidigare, (borde vara liknande för Sellita), men inte cosc sedan 90-talet vad jag kan minnas.
Tror nog urverken inte är den största dragkraften till Sinn, även om de är top-grade och/eller tungt modifierade inhouse. Bortsett från designaspekten så är all annan teknik något som många dras till, varav t.ex tegimentering är min personliga favorit alla dagar i veckan.Tack för tips grabbar!
Så dom har haft COSC certifierade verk tidigare men inte idag? Är det inte att ta ett steg bak?
Det finns två modeller av klassik. Båda är lika lätta (svåra) att få tag på
Sen finns det en panda med subbarna i position 6,9,12 https://www.chrono24.se/sinn/pilot-103-a-sa-b--id20858812.htm
Exakt vad jag tänkte skriva. Eller man kanske kan släppa vissa modeller med både COSC-certifierade verk och icke certifierade. Självklart med ett par tusenlappar i prisskillnad. Jag personligen betalar mer än gärna extra för COSC.Och för att inte låta alldlees för mycket som en fanboy, de som följer tråden regelbundet vet att jag även skriver en hel del kritik mot Sinn, så hade jag också gärna sett cosc-urverk i de dyrare modellerna.
Jag tycker till exempel att Klassik 12 borde haft ett cosc-verk. Inte så mycket för att jag bryr mig om tidshållningen i olika positioner, utan för att en limiterad jubileumsmodell ”ska” ha den bästa varianten av det urverk som man väljer att stoppa in i klockan.
Det är oförlåtligt jag hade tagit både omegan och sinn:en. Man lämnar inte @ERIKSON URHANDEL utan att tömma alla montrarSatan! Påminner mig om när jag tog det USLA beslutet att inte klippa en 103 A Sa B under ett av alla besök hos Erikson.
Till saken hör att jag under besöket redan hade hunnit beställa en Omega för närmare 70 lax och att det kändes lite magstarkt att traska hem med ett spontanköp.
Fatta att jag lät denna grymma 103:a ligga kvar på det där bordet (fick dessutom ett riktigt bra pris p.g.a. en minimal hairline på ena sidan av boetten…) , som vi alla har stått vid med hög puls, svettpärlor, beslutsångest, panik i blicken o.s.v. Vilken j***a idiot man är ibland
Exakt vad jag tänkte skriva. Eller man kanske kan släppa vissa modeller med både COSC-certifierade verk och icke certifierade. Självklart med ett par tusenlappar i prisskillnad. Jag personligen betalar mer än gärna extra för COSC.
Nu vet jag inte om quartzdykare är din kopp te men om du ska jaga en UX med COSC så letar du efter denna text under Sinn loggan (brukar annars stå Einzatszeitmesser).Exakt vad jag tänkte skriva. Eller man kanske kan släppa vissa modeller med både COSC-certifierade verk och icke certifierade. Självklart med ett par tusenlappar i prisskillnad. Jag personligen betalar mer än gärna extra för COSC.
Ska man ha en dykare i en kopp te???Nu vet jag inte om quartzdykare är din kopp te men om du ska jaga en UX med COSC så letar du efter denna text under Sinn loggan (brukar annars stå Einzatszeitmesser).
Ja, den ska ju klara 5000m och temperaturer upp och ned… så kanske doppa den lite snabbt med kakan iallafall?Ska man ha en dykare i en kopp te???
Nja, tickandet är inte min grej. Gillar när sekundvisaren sveper förbi.Nu vet jag inte om quartzdykare är din kopp te men om du ska jaga en UX med COSC så letar du efter denna text under Sinn loggan (brukar annars stå Einzatszeitmesser).
Dras allt mer till Sinn, vilken modell är bästa ingångsmodellen tycker ni?
Den tickar inte -den studsarNja, tickandet är inte min grej. Gillar när sekundvisaren sveper förbi.