Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och nagellack på 10Uppdrag slutfört. Tänker inte lägga upp en bild på det tveksamma resultatet. Hade hjälpt om man inte varit darrhänt och halvblind.
Har dessutom superlim på 6 fingrar…
Absolut inte, riktigt fin den där! Bra kombination med bandet också.Ni har nog tröttnat på mig och 105 UTC, men...
![]()
Nä men nagellack i skägget tydligenOch nagellack på 10![]()
Håller med. Hade själv en likadan en snabbis som jag sedermera sålde utan att egentligen veta varför, kanske att jag föredrar när klockorna är under 40mm.Absolut inte, riktigt fin den där! Bra kombination med bandet också.
Någon som har koll på det där med Red dot award? Känns som att Sinn har massor av klockor som ”vunnit” Red dot![]()
alla har vunnit red dot award
Någon som har koll på det där med Red dot award? Känns som att Sinn har massor av klockor som ”vunnit” Red dot
Aha ok.![]()
Red Dot Design Award – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Måste tyvärr göra en mindre rolig inlägg.
I mitten augusti skickade jag min 156 "Military" till Sinn för revision och service. Jag spårade paketet och sist hamnade det på ett international logistikcenter i Tyskland och där tog resan slut! Klockan är borta! Det går inte att spåra den längre och tyska posten har skickat ett mejl att man har letat men inte hittat den!
Jag har dessutom mejlväxlat med Sinn och även de säger att man kan tyvärr inte göra något. Har haft 156:an i 28 år....köpte den 1993 begagnat för 675,- DM.
Ni vill säkert inte veta hur jag känner...
Vad är det för märke på natot? det såg härligt slitet ut.U50 gör sig grym på NatoBetydligt skönare än silikonbandet som dessvärre började skava efter några timmar
Jag får härda handleden stegvis så kanske det går bättre på sikt
![]()
Först in i tråden imorse och sist att posta innan midnatt. Note to self, get a life!
Har spikat antalet platser i förvaringen nu, 18st. Så det kommer finnas 6st platser att fylla upp innan det är fullt. En manuell månfas-103 är given och även en första generationens 156. Sen blir det svårare. 103 A och C naturligtvis men det är för mycket pengar. Även 156 är på gränsen. Kanske 356 Isetan som en lite nyare klocka
Jaja, man behöver ju faktiskt inte ha så bråttom heller. God natt i tråden
EDIT: Höll på att glömma 101A.
![]()
![]()
![]()
![]()
Well said.God morgon och lite OT men...
Visst kan vi nog alla känna att vi ägnar lite för mycket tid åt klockor och den här tråden..
Mitt klockintresse tog ju fart några månader in i pandemin och utan min nya hobby tror jag att de sista 18 månaderna i mitt liv skulle varit mycket mörkare.
I helgen erkände jag till och med mitt intresse för en vän som inte kände till det.
Så grattis @Clark Kent och alla andra - det är ju en fantastisk hobby vi hittat.
![]()
Hade inte du köpt en sån? Eller en liknande?guinand chronosport 351.65 och isetan måste ju vara minst halvsyskon?
![]()
Jo jag har en sån.Hade inte du köpt en sån? Eller en liknande?
En UX bör du(och alla andra) ha på armenhar fått sinn-feber
![]()
Sitter och kollar på deras olika modeller och jag vill ha nästan alla
Men har nog begränsat urvalet till 103, 104, U50 eller 556A RS
Det som skrämmer bort mig lite ifrån 103an är tjockleken..
Ingen som har någon av dessa och går i tankarna på att sälja?Eller är där fler modeller jag bör kolla närmare på?
Glöm inte bort B-Uhr!har fått sinn-feber
![]()
Ingen som har någon av dessa och går i tankarna på att sälja?Eller är där fler modeller jag bör kolla närmare på?
När ska du sälja den till mig?Jo jag har en sån.
ja de är en sjukt fin klocka, tycker dock 44mm blir lite stort..En UX bör du(och alla andra) ha på armen![]()
också finGlöm inte bort B-Uhr!EZM 3 mm mm mm ;-)
har fått sinn-feber
![]()
Varför inte EZM3F, 240stGz eller U1SE ?har fått sinn-feber
![]()
Tjockleken på 103 är ofta uppe för diskussion. Den vanliga 103 st är 15,5 och Sa 17,0.har fått sinn-feber
![]()
Varför inte EZM3F, 240stGz eller U1SE ?
![]()
Skarp bildSinn promotar SE:n på Instagram idag
![]()