Jag tror inte mina ögon.. Någon har köpt den
EDIT: Eller så är det där som andrahandsvärdet ligger. Svårt att dra några slutsatser än så länge innan det är fler försäljningar som dyker upp.
![]()
Hur länge låg den på C24??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
EDIT: Eller så är det där som andrahandsvärdet ligger. Svårt att dra några slutsatser än så länge innan det är fler försäljningar som dyker upp.
![]()
Hur länge låg den på C24??
![]()
La inte du upp en bild på en klassik som var till salu för det dubbla för ett tag sedan? Är den såld montro?Ja det väl väldigt oväntat faktiskt. Måste ju ha varit en avslutad försäljning och inte någon som har dragit tillbaka annonsen.
La inte du upp en bild på en klassik som var till salu för det dubbla för ett tag sedan? Är den såld montro?
Nog för att klassiken är fin med 50000 tusen är väl lite tveksamt om den är värd. Vad tror den övriga församlingen?
Vad gör duUppdrag slutfört. Tänker inte lägga upp en bild på det tveksamma resultatet. Hade hjälpt om man inte varit darrhänt och halvblind.
Har dessutom superlim på 6 fingrar…
Ja tack!!!Jag köpte det av en tjomme på Facebook. Kan ge hans namn i PM om nån e intresserad.
Mycket bra! Gillar f länken grymt!Nice. För framtiden är man ju lite sugen på en Sinn 556I på F-länk. Hur är den länken?
har fått sinn-feber
![]()
Sitter och kollar på deras olika modeller och jag vill ha nästan alla
Men har nog begränsat urvalet till 103, 104, U50 eller 556A RS
Det som skrämmer bort mig lite ifrån 103an är tjockleken..
Ingen som har någon av dessa och går i tankarna på att sälja?Eller är där fler modeller jag bör kolla närmare på?
Jag har en 103 ST och smala ovala handleder (15 cm), men tycker höjden är en icke-fråga då jag till och med ofta rockar klockan på bund eller nato.Tjockleken på 103 är ofta uppe för diskussion. Den vanliga 103 st är 15,5 och Sa 17,0.
Jag har en St och har aldrig stört mig på höjden. Även jag var lite orolig för det innan köp.
Upplever ingen skillnad mot min ux som är 2 mm lägre.
Däremot upplevs 900 högre trots att även den är 15,5. Tror att det delvis beror på platt baklock på den jämfört med 103 St:s koniska som ”sjunker in i handleden.
Gillar ditt PS och håller med...Jag har en 103 ST och smala ovala handleder (15 cm), men tycker höjden är en icke-fråga då jag till och med ofta rockar klockan på bund eller nato.
![]()
![]()
![]()
PS. Jag tar tillfället i akt och gnäller lite när stämningen är så hög. Jag vet att jag själv ibland gör mig skyldig till detta, men jag skulle vilja undanbeda rena köpannonser i diskussionstrådarna. Typ "ingen som vill sälja den här modellen?..." utan som del i något mer intressant resonemang. Det finns en köpdel på K&S för detta.
Det är ingen här på KS som sitter och ruvar på en U200 och en U50? Jag är lite sugen på dessa, men har om vanligt svårt att välja. Lär väl bli båda till slut...![]()
@ERIKSON URHANDEL har massor med modeller troligen också U50Det är ingen här på KS som sitter och ruvar på en U200 och en U50? Jag är lite sugen på dessa, men har om vanligt svårt att välja. Lär väl bli båda till slut...![]()
Lagar fiskespönVad gör du![]()
AhaLagar fiskespön![]()
Synd på timingen. Låg tre u50 ute på K&S samtidigt ett tag för typ en månad sedanDet är ingen här på KS som sitter och ruvar på en U200 och en U50? Jag är lite sugen på dessa, men har om vanligt svårt att välja. Lär väl bli båda till slut...![]()
Ser riktigt bra ut på det bundetJag har en 103 ST och smala ovala handleder (15 cm), men tycker höjden är en icke-fråga då jag till och med ofta rockar klockan på bund eller nato.
![]()
![]()
![]()
PS. Jag tar tillfället i akt och gnäller lite när stämningen är så hög. Jag vet att jag själv ibland gör mig skyldig till detta, men jag skulle vilja undanbeda rena köpannonser i diskussionstrådarna. Typ "ingen som vill sälja den här modellen?..." utan som del i något mer intressant resonemang. Det finns en köpdel på K&S för detta.
Tycker den bärs ganska ”nätt” trots 44 mm. Särskilt på annat än länk.När vi ändå snackar hur stort klockor bärs, hur är UXen?
Har kört Oris Aquis på 43,5mm, men den har ju knappt bandhorn, och detsamma gäller väl Samuraien jag oxå haft.
Det kliar som fan, men jag har börjat gå mot mindre ur då det är bekvämare och är rädd att den kommer bli kortvarig.
Den var aldrig till salu för 100000, det var bara ett lockbete för en bytesaffär. Säljaren ville enbart byta mot en Omega Seamaster så den hade nog ett bytesvärde på runt 40.La inte du upp en bild på en klassik som var till salu för det dubbla för ett tag sedan? Är den såld montro?
Nog för att klassiken är fin med 50000 tusen är väl lite tveksamt om den är värd. Vad tror den övriga församlingen?
Absolut!Ser riktigt bra ut på det bundet. Märker du någon skillnad från det var nytt? Har det satt sig något och format sig?
Oj, det var inte meningen att peka ut dig. Jag ville mer lyfta diskussionen generellt.Sorry, jag var nog lite otydligjag var mer nyfiken på om någon hade båda dessa klockor.
Är mest nyfiken på storlek etc och hur de är jämfört mellan varandra. Det skiljer ändå lite grann mellan dem.
Det var absolut inte mening att fiska efter köp. Sorry för detta!
Kvarts skrämmer mig idag, men tänker att om jag ska ta tjuren vid hornen är ju UX ett jäkla bra flrsta horn att greppa, helst GSG9-versionenTycker den bärs ganska ”nätt” trots 44 mm. Särskilt på annat än länk.
Men jag är dålig måttstock. Tycker ibland 103:an är pytteliten
Edit
UX är något unikt och som jag varmt kan rekommendera. Gött med kvarts också
UX kommer undan med kvarts eftersom det är en bruksklocka i nuet. På samma sätt som S&S UTC Skydiver eller CWCs klockor. Helt enkelt autentiskt.Kvarts skrämmer mig idag, men tänker att om jag ska ta tjuren vid hornen är ju UX ett jäkla bra flrsta horn att greppa, helst GSG9-versionen![]()
Här har du snyggaste modellen med både länk och gummi.Kvarts skrämmer mig idag, men tänker att om jag ska ta tjuren vid hornen är ju UX ett jäkla bra flrsta horn att greppa, helst GSG9-versionen![]()