• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

🙃

EDIT: Eller så är det där som andrahandsvärdet ligger. Svårt att dra några slutsatser än så länge innan det är fler försäljningar som dyker upp.

Skärmavbild 2021-10-18 kl. 11.40.14.png
Jag tror inte mina ögon.. Någon har köpt den :eek:

Hur länge låg den på C24??

Klassik 12 såld.png

Ja det väl väldigt oväntat faktiskt. Måste ju ha varit en avslutad försäljning och inte någon som har dragit tillbaka annonsen.
La inte du upp en bild på en klassik som var till salu för det dubbla för ett tag sedan? Är den såld montro?
Nog för att klassiken är fin med 50000 tusen är väl lite tveksamt om den är värd. Vad tror den övriga församlingen?

La inte du upp en bild på en klassik som var till salu för det dubbla för ett tag sedan? Är den såld montro?
Nog för att klassiken är fin med 50000 tusen är väl lite tveksamt om den är värd. Vad tror den övriga församlingen?

Den kan aldrig ha blivit sålt. Det var ju dessutom under en period då det gick att få tag på klockor ute hos AD om man bara la manken till.

Det är ingen här på KS som sitter och ruvar på en U200 och en U50? Jag är lite sugen på dessa, men har om vanligt svårt att välja. Lär väl bli båda till slut... 😂

har fått sinn-feber 🤪
giphy.gif

Sitter och kollar på deras olika modeller och jag vill ha nästan alla ;)

Men har nog begränsat urvalet till 103, 104, U50 eller 556A RS

Det som skrämmer bort mig lite ifrån 103an är tjockleken.. :eek:

Ingen som har någon av dessa och går i tankarna på att sälja? :D Eller är där fler modeller jag bör kolla närmare på?
Tjockleken på 103 är ofta uppe för diskussion. Den vanliga 103 st är 15,5 och Sa 17,0.
Jag har en St och har aldrig stört mig på höjden. Även jag var lite orolig för det innan köp.
Upplever ingen skillnad mot min ux som är 2 mm lägre.
Däremot upplevs 900 högre trots att även den är 15,5. Tror att det delvis beror på platt baklock på den jämfört med 103 St:s koniska som ”sjunker in i handleden.
Jag har en 103 ST och smala ovala handleder (15 cm), men tycker höjden är en icke-fråga då jag till och med ofta rockar klockan på bund eller nato. ✌️😌

IMG20211013151343.jpg
IMG20211014135045__01.jpg

IMG20211005234818.jpg

PS. Jag tar tillfället i akt och gnäller lite när stämningen är så hög. Jag vet att jag själv ibland gör mig skyldig till detta, men jag skulle vilja undanbeda rena köpannonser i diskussionstrådarna. Typ "ingen som vill sälja den här modellen?..." utan som del i något mer intressant resonemang. Det finns en köpdel på K&S för detta.

Jag har en 103 ST och smala ovala handleder (15 cm), men tycker höjden är en icke-fråga då jag till och med ofta rockar klockan på bund eller nato. ✌️😌

IMG20211013151343.jpg

IMG20211005234818.jpg

PS. Jag tar tillfället i akt och gnäller lite när stämningen är så hög. Jag vet att jag själv ibland gör mig skyldig till detta, men jag skulle vilja undanbeda rena köpannonser i diskussionstrådarna. Typ "ingen som vill sälja den här modellen?..." utan som del i något mer intressant resonemang. Det finns en köpdel på K&S för detta.
Gillar ditt PS och håller med...

Det är ingen här på KS som sitter och ruvar på en U200 och en U50? Jag är lite sugen på dessa, men har om vanligt svårt att välja. Lär väl bli båda till slut... 😂

Det har sålts ett par U50 på forumet. Här kan du se priserna och göra en bedömning om det är värt att vänta på att det ska dyka upp ytterligare någon begagnad eller om det är lika bra att köpa nytt :)

U200 däremot blir lite knepigare att hitta då den inte finns kvar i ordinarie sortiment och mig veterligen har det aldrig funnits någon på Klocksnack. Dyker upp lite då och då på eBay och utländska säljplattformar. Finns 2 st nu på eBay varav en från Japan för +40´ 😅

Och så den här 👇

IMG20211013151343.jpg

IMG20211005234818.jpg

Ser riktigt bra ut på det bundet 👌 . Märker du någon skillnad från det var nytt? Har det satt sig något och format sig?

När vi ändå snackar hur stort klockor bärs, hur är UXen?
Har kört Oris Aquis på 43,5mm, men den har ju knappt bandhorn, och detsamma gäller väl Samuraien jag oxå haft.
Det kliar som fan, men jag har börjat gå mot mindre ur då det är bekvämare och är rädd att den kommer bli kortvarig.

När vi ändå snackar hur stort klockor bärs, hur är UXen?
Har kört Oris Aquis på 43,5mm, men den har ju knappt bandhorn, och detsamma gäller väl Samuraien jag oxå haft.
Det kliar som fan, men jag har börjat gå mot mindre ur då det är bekvämare och är rädd att den kommer bli kortvarig.
Tycker den bärs ganska ”nätt” trots 44 mm. Särskilt på annat än länk.
Men jag är dålig måttstock. Tycker ibland 103:an är pytteliten 🙈
Edit
UX är något unikt och som jag varmt kan rekommendera. Gött med kvarts också

Den var aldrig till salu för 100000, det var bara ett lockbete för en bytesaffär. Säljaren ville enbart byta mot en Omega Seamaster så den hade nog ett bytesvärde på runt 40.

Så det verkar som om andrahandsvärdet ligger just nu någonstans där, runt 45. Men det kan ju vara enbart nu, alla som lider av FOMO tar chansen att köpa en snabbt i andra hand. När det har lagt sig kan priset säkert gå ner en del. Hände också med 104 St sa a b e, de såldes för över 20 i andra hand strax efter den såldes slut hos Sinn, men nu ligger de till salu för runt 15 på Uhrforum.

Senast ändrad:
Ser riktigt bra ut på det bundet 👌 . Märker du någon skillnad från det var nytt? Har det satt sig något och format sig?
Absolut!
Natt och dag. Det formade sig som ni sa att det skulle göra. Sedan har jag satt på lite Lundhags lädervax för extra "shine". Sedan är det ju cordovan, så jag hoppas att det kommer se fint ut länge.

Jag är väldigt nöjd med alla mina band från Two Stitch Straps.

Sorry, jag var nog lite otydlig 😄 jag var mer nyfiken på om någon hade båda dessa klockor.

Är mest nyfiken på storlek etc och hur de är jämfört mellan varandra. Det skiljer ändå lite grann mellan dem.

Det var absolut inte mening att fiska efter köp. Sorry för detta!
Oj, det var inte meningen att peka ut dig. Jag ville mer lyfta diskussionen generellt. ✌️😌👍

Inte dig heller @Bergets . Du hade ju dessutom massa fler frågor, tankar och funderingar.

DS. Nu tänkte jag att jag svarade någon, och svarade en annan. Men jag har märkt att detta beteende förekommer i alla möjliga trådar. Jag ville lyfta det mer generellt.

Senast ändrad:
Tycker den bärs ganska ”nätt” trots 44 mm. Särskilt på annat än länk.
Men jag är dålig måttstock. Tycker ibland 103:an är pytteliten 🙈
Edit
UX är något unikt och som jag varmt kan rekommendera. Gött med kvarts också
Kvarts skrämmer mig idag, men tänker att om jag ska ta tjuren vid hornen är ju UX ett jäkla bra flrsta horn att greppa, helst GSG9-versionen🤤🤤

Kvarts skrämmer mig idag, men tänker att om jag ska ta tjuren vid hornen är ju UX ett jäkla bra flrsta horn att greppa, helst GSG9-versionen🤤🤤
UX kommer undan med kvarts eftersom det är en bruksklocka i nuet. På samma sätt som S&S UTC Skydiver eller CWCs klockor. Helt enkelt autentiskt.

Då kommer jag dessutom kunna varmt välkomna dig in i den hemligaste avdelningen inom Bundespolizei 😉

Tillbaka
Topp