• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kusinen säger hej till tråden - fick följa med till kontoret idag 😊
85BC7EBA-B511-4B47-8466-E647B47ACC33.jpeg

Först in i tråden imorse och sist att posta innan midnatt. Note to self, get a life! 😊

Har spikat antalet platser i förvaringen nu, 18st. Så det kommer finnas 6st platser att fylla upp innan det är fullt. En manuell månfas-103 är given och även en första generationens 156. Sen blir det svårare. 103 A och C naturligtvis men det är för mycket pengar. Även 156 är på gränsen. Kanske 356 Isetan som en lite nyare klocka :)

Jaja, man behöver ju faktiskt inte ha så bråttom heller. God natt i tråden 😴😴😴

EDIT: Höll på att glömma 101A.

61131472_2413234642247397_7172736053410895472_n.jpg
156-12.jpg
7242-E8-A8-F6-FB-4537-949-A-1156-A38-FDC6-E.jpg

Skärmavbild 2019-03-15 kl. 09.50.52.png

JA ja ja till månfasen, tror nästan jag skulle bli lika glad som dig om du fick tag i en!

Fanns det någon teori om vad släppet kunde bero på? Skönt att den var tät i alla fall, men jag skulle ändå dra ett mail till Sinn eller Erikson för att få det på pränt vad som har hänt.
Nej inte direkt, min lokala urmakare trodde att det kanske var så att uppdragsaxeln råkat komma åt haken som håller fast allt och på så vis lossat axeln. Erikson skrev att det kan ha varit en miss vid monteringen och eftersom allt fungerar perfekt nu så såg dom ingen mening med att skicka iväg den. Rekommenderades att göra ett trycktest sen good to go :)

Nej inte direkt, min lokala urmakare trodde att det kanske var så att uppdragsaxeln råkat komma åt haken som håller fast allt och på så vis lossat axeln. Erikson skrev att det kan ha varit en miss vid monteringen och eftersom allt fungerar perfekt nu så såg dom ingen mening med att skicka iväg den. Rekommenderades att göra ett trycktest sen good to go :)

Dåså, då är det dokumenterat hos AD om det skulle igen :)

Tillbaka
Topp