• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag gillar den här sommarkombon. Har sparat ner bilden från KS, men minns tyvärr inte vem som ska äras för den mer än att det Inte är Denke.
Hittade en till bild med samma kombo, grym sommarbadare EZM3!
image.jpeg

Lite sugen på att utöka Sinn-duon till en trio, och har sneglat på 103 ST med plexi. Om man söker på bilder på nätet så verkar det som att folk nästan uteslutande har valt den länk som Sinn kallar "two-link". Personligen är jag nästan mer förtjust i deras "fine-link".

Hittar inte ens bilder på 103 st med fine-linken, utan får visa på safirvarianten hur den ser ut. Men är det någon här som har haft den länken och kan ge sig på en snabbrecension?

EDIT: Bild 1, two-link. Bild 2 och 3, fine-link.

sinn-103-04.jpg
8b122447362651f65038a2c0b4f3be51.jpg
de993b2f465a8e1321685bad124a4518.jpg

Lite sugen på att utöka Sinn-duon till en trio, och har sneglat på 103 ST med plexi. Om man söker på bilder på nätet så verkar det som att folk nästan uteslutande har valt den länk som Sinn kallar "two-link". Personligen är jag nästan mer förtjust i deras "fine-link".

Hittar inte ens bilder på 103 st med fine-linken, utan får visa på safirvarianten hur den ser ut. Men är det någon här som har haft den länken och kan ge sig på en snabbrecension?

sinn-103-04.jpg

@laketwig
Du har väl (likt mig själv) en fabless för länkar? :) Om jag inte minns fel så har du klämt på Sinns finelink och kanske vill bidra med en reflektion?

sinn-103-04.jpg
Denna är i process även hos mig!
Jag tycker likt du själv att Sinns finelink gör sig väldigt bra på 103:an. Och jag upplevde den som otroligt skön, den korta stund jag fick känna på den hos Eriksons. :)

Om jag inte minns galet så har de numera pcl (polerade centrumlänkar) på twolink? Då ser det bättre ut med finelink även om den också är polerad. Kostar 90€ extra till en 103 st.

Om jag inte minns galet så har de numera pcl (polerade centrumlänkar) på twolink? Då ser det bättre ut med finelink även om den också är polerad. Kostar 90€ extra till en 103 st.

Jo, stämmer att mittlänkarna är polerade, men så är även caset så jag tycker att det ser ok ut. Sen när både min U1 och 144 st är borstade så gör det mig inget om det är polerat, även om det kanske inte helt går hand i hand med en toolwatch. Förresten, @laketwig hade inte du fine-link på din 6000?

EDIT: Ser nu att jag missförstod dig, fine-linken är ju också polerad som sagt :) Hur som helst skulle det vara kul med en annan typ av länk, så om det blir en 103:a blir det definitivt med fine-link.

Senast ändrad:
Sorry...såg bara ditt andra inlägg och såg inte att du redan ställt frågan om länken :)

Ni har rätt båda två. Har haft länken på två olika klockor. Först en Sinn 104'a som kom på läder men som jag kompletterade med länken lite senare, sen även på en Sinn 6060. Trevlig och mycket smidig länk, som egentligen bara har ett problem. Den saknar microjustering. Då länkbitarna är runt 10mm måste man ha lite tur för att klockan ska sitta perfekt.

Gjorde även en jämförelse mellan lite olika länkar här, där även Sinn-länken ingår:

https://klocksnack.se/threads/gått-med-i-länkarna-eller-“det-hänger-på-låset”.29668/

Vi tar lite bilder också ... ;)
Sinn 2014-10-12 (sida).jpg

Sinn 2014-10-12 (lås).jpg

6060 - 2015-04-05.jpg

6060 - 2015-09-25 (AR 1).jpg

Ni har rätt båda två. Har haft länken på två olika klockor. Först en Sinn 104'a som kom på läder men som jag kompletterade med länken lite senare, sen även på en Sinn 6060. Trevlig och mycket smidig länk, som egentligen bara har ett problem. Den saknar microjustering. Då länkbitarna är runt 10mm måste man ha lite tur för att klockan ska sitta perfekt.

Gjorde även en jämförelse mellan lite olika länkar här, där även Sinn-länken ingår:

https://klocksnack.se/threads/gått-med-i-länkarna-eller-“det-hänger-på-låset”.29668/

Vi tar lite bilder också ... ;)

Tack för bilder och länk...vilket toppeninlägg och IWC-länken är ju bara så snygg!

Knepigt att det är så pass stora länkbitar och att man inte kan göra mindre justeringar vid låset. Inte minst då handleden ju ändrar i omfång beroende på dagsform/väder m.m. Det hänger ju nästan på att AD är tillmötesgående och beställer hem båda länkarna, så att om man inte får till fine-linken får de returnera till Sinn och så får man ta den andra.

@Clark Kent bor du i sthlm kan du få prova min 356'a på femdelad länk eller låna länken om den passar på någon av dina klockor. Jag finns strax söder om stan alternativt strax norr om stan på arbetstid.

Det var ett oerhört flott och generöst erbjudande. Bor i Stockholm, och jag återkommer väldigt gärna när det närmar sig ett köp så kanske vi kan prata Sinn och jämföra länkar över en kopp kaffe :)

Ja du, har haft även tidigare och sålt, bara för att sedan köpa en ny igen:)
Kommer nog att köpa en igen senare, nu vill jag ner i antal klockor (tror jag:)).
Så svar på din fråga är, nja.

Tillbaka
Topp