• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Antar att ni sett denna. Ändamålet är bra men…

D2E59ED3-92F5-428D-ADDB-2E391D6B4600.jpeg

A7EB644E-2433-4C27-8626-A50847C117FF.jpeg
Meeeen...?

Tillkommer moms och slagavgift på priset? 🤔 rimliga pengar så man skulle kunna buda.
  • No buyers premium is applicable on this Pink Project lot
  • All proceeds will be donated to UICC
  • Please note that the watch will be shipped to the winning bidder directly by the brand. Shipping costs will be covered by the brand, however all import duties and taxes are the responsibility of the buyer
  • Buyers are advised that the charitable purpose of these lots has no impact on the buyer's obligation to pay sales or use taxes, as applicable

• No buyers premium is applicable on this Pink Project lot
  • All proceeds will be donated to UICC
  • Please note that the watch will be shipped to the winning bidder directly by the brand. Shipping costs will be covered by the brand, however all import duties and taxes are the responsibility of the buyer
  • Buyers are advised that the charitable purpose of these lots has no impact on the buyer's obligation to pay sales or use taxes, as applicable
Har ställt frågan till Sinn. Får se vad de svarar. Iom att klockan skeppas från EU (inom EU) så borde det inte tillkomma men kan vara så att de lägger på25% på vinnande budet.

Haha, du behöver inte vara orolig det är bara ett enda exemplar. Jag tycker den var rätt läcker ändå även om det inte är något för mig.
Låter det vara osagt om den är ämnad för någon specifik kundgrupp eller inte men nog tusan skulle den få majoritet av handledstid på sommaren om jag hade den (har rejält med rosa mot svart bland mina tatueringar).

Låter det vara osagt om den är ämnad för någon specifik kundgrupp eller inte men nog tusan skulle den få majoritet av handledstid på sommaren om jag hade den (har rejält med rosa mot svart bland mina tatueringar).
Skrev till Pascal och frågade.
Han sa att den var framtagen för japanska elitstyrkor att använda veckan när körsbärsträden står i blom.

Om man tittar snabbt på bilden med blicken fäst i överkant av klockan går det att se hur en 556I skulle se ut med fluted bezel. Verkar vara någon reflektion i glasringen, men nog är det en rätt så lyckad look? :)

Bild från Reddit.

b875ee69e066b7ba0a84e84af09a917ea1d08f20.jpg
Tvungen att googla :)

Men visst håller med, ger lite liv!

FLUTED. The fluted bezel, with its grooves and ridges, was originally created to help screw down the bezel onto the crystal and provide additional waterproofness. br. Today, the fluted bezel's purpose is purely aesthetic and it is crafted only in solid gold, which gives a fluted-bezeled watch an added mark of elegance.

Nu släpptes denna 1800 S GG DAMASZENER

FE4191EA-0611-4B15-965C-A6A6039A7572.jpeg

Riktigt snygg tycker jag!

Snygg och bra kontrast med index och visare i guld. Hade föredragit 40mm.
Tycker att de gör en miss med valet av band. Med ett så annorlunda och välarbetet material till boetten så tycker jag det blir helfel med ett enkelt rakt läder...speciellt med tvärsgående vintagesöm. Kolfiberväv, sailcloth eller vad som helst hade passat bättre i mina ögon.

Förlåt för att vara neggo, men jag tycker den är rätt ful. Passar inte Sinns DNA och om man nu måste göra nåt sånt här så behöver den ju vara omkring 36mm för att vara en mer elegant dressklocka. En 43mm blaffa i svart och guld riskerar bara att se ut som en Diesel-klocka eller nåt.

Förlåt för att vara neggo, men jag tycker den är rätt ful. Passar inte Sinns DNA och om man nu måste göra nåt sånt här så behöver den ju vara omkring 36mm för att vara en mer elegant dressklocka. En 43mm blaffa i svart och guld riskerar bara att se ut som en Diesel-klocka eller nåt.
Igenkänning på att inte känna igen varumärkets DNA - men förståeligt.
Jag tror faktiskt Lothar håller på med en klassisk putsning av bolaget inför en försäljning.

Igenkänning på att inte känna igen varumärkets DNA - men förståeligt.
Jag tror faktiskt Lothar håller på med en klassisk putsning av bolaget inför en försäljning.

Håller inte alls med, (annat än om storleken), då man kan se materialvalet som en del i Sinn´s historik att laborera med nya tekniker. Det lär ju inte vara helt okomplicerat att ta fram en sådan här boett.

Dessutom är det ju tredje generationens Damaszener så om inte annat så är det definitivt en del av Sinn´s moderna DNA.

Håller inte alls med, (annat än om storleken), då man kan se materialvalet som en del i Sinn´s historik att laborera med nya tekniker. Det lär ju inte vara helt okomplicerat att ta fram en sådan här boett.

Dessutom är det ju tredje generationens Damaszener så om inte annat så är det definitivt en del av Sinn´s moderna DNA.
Okej, gott så med materialvalet. Men det är ju också bara en aspekt av klockan och inte ens nödvändigtvis det första jag tänkte på. Men allt hade gjorts mycket bättre med en nättare storlek. Nu blir det ett sånt motsattsförhållande mellan koncepten. En elegant klocka i dasslocksstorlek som inte är det minsta elegant.

Jag vet inte, jag tycker många av deras senare släpp är så märkliga. Jag antar att de försöker diversifiera och komma med något nytt. Inte slira i gamla spår hela tiden. Men jag tycker inte de riktigt lyckas så ofta.

Senast ändrad:
Okej, gott så med materialvalet. Men det är ju också bara en aspekt av klockan och inte ens nödvändigtvis det första jag tänkte på. Men allt hade gjorts mycket bättre med en nättare storlek. Nu blir det ett sånt motsattsförhållande mellan koncepten. En elegant klocka i dasslocksstorlek som inte är det minsta elegant.

Tror det handlar om vad vi diskuterat tidigare om entusiaster vs. den stora massan och var på skalan man säljer flest klockor. Tycker att 40mm hade varit perfekt och en avvägning mellan 36mm dress och 43mm statement piece.

EDIT: Tror tyvärr att det är lätt att bli lockad att dra upp millimetrarna när det är ett så speciellt material och en limiterad serie.

Vet inte vad modellen har för storlek på handleden, men det verkar som att även denna har ett snällt luggmått.

SINN_1800SGGDAMASZENER_Wristshot_600x280_10_2021.jpg

Tillbaka
Topp