Meeeen...?Antar att ni sett denna. Ändamålet är bra men…
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Meeeen...?Antar att ni sett denna. Ändamålet är bra men…
![]()
![]()
Tillkommer moms och slagavgift på priset?
Tillkommer moms och slagavgift på priset?rimliga pengar så man skulle kunna buda.
Har ställt frågan till Sinn. Får se vad de svarar. Iom att klockan skeppas från EU (inom EU) så borde det inte tillkomma men kan vara så att de lägger på25% på vinnande budet.
- No buyers premium is applicable on this Pink Project lot
- All proceeds will be donated to UICC
- Please note that the watch will be shipped to the winning bidder directly by the brand. Shipping costs will be covered by the brand, however all import duties and taxes are the responsibility of the buyer
- Buyers are advised that the charitable purpose of these lots has no impact on the buyer's obligation to pay sales or use taxes, as applicable
Den är rosaMeeeen...?
Haha, du behöver inte vara orolig det är bara ett enda exemplar. Jag tycker den var rätt läcker ändå även om det inte är något för mig.Den är rosa
Låter det vara osagt om den är ämnad för någon specifik kundgrupp eller inte men nog tusan skulle den få majoritet av handledstid på sommaren om jag hade den (har rejält med rosa mot svart bland mina tatueringar).Haha, du behöver inte vara orolig det är bara ett enda exemplar. Jag tycker den var rätt läcker ändå även om det inte är något för mig.
Skrev till Pascal och frågade.Låter det vara osagt om den är ämnad för någon specifik kundgrupp eller inte men nog tusan skulle den få majoritet av handledstid på sommaren om jag hade den (har rejält med rosa mot svart bland mina tatueringar).
Dom kunde lika gärna graverat in mitt namn på en gång.Skrev till Pascal och frågade.
Han sa att den var framtagen för japanska elitstyrkor att använda veckan när körsbärsträden står i blom.
Du skulle inte gilla den.Dom kunde lika gärna graverat in mitt namn på en gång.![]()
Av det lilla jag testat U50 så har du 100% rätt (mest pga. kognitiv dissonans).Du skulle inte gilla den.
Skulle kännas som om du inte hade klocka på dig.
Tvungen att googlaOm man tittar snabbt på bilden med blicken fäst i överkant av klockan går det att se hur en 556I skulle se ut med fluted bezel. Verkar vara någon reflektion i glasringen, men nog är det en rätt så lyckad look?
Bild från Reddit.
![]()
Stålet ser nästan självlysande ut när man fotar i ljuset av ett fönster i trappuppgången
![]()
Dock tycker inte min plånbok att 8250€ är helt okej att lägga på den, även om den säkert kostar en slant materialmässigt!Nu släpptes denna 1800 S GG DAMASZENER
![]()
Riktigt snygg tycker jag!
Nu släpptes denna 1800 S GG DAMASZENER
![]()
Riktigt snygg tycker jag!
Toolwatch på galamiddagHigh res…
Sjukt läcker. Älskar svarta outlinen på Sinn-texten. Påminner om Omega Aqua-Terras senaste variant.
![]()
Minst en 5a för stor.High res…
Sjukt läcker. Älskar svarta outlinen på Sinn-texten. Påminner om Omega Aqua-Terras senaste variant.
![]()
Igenkänning på att inte känna igen varumärkets DNA - men förståeligt.Förlåt för att vara neggo, men jag tycker den är rätt ful. Passar inte Sinns DNA och om man nu måste göra nåt sånt här så behöver den ju vara omkring 36mm för att vara en mer elegant dressklocka. En 43mm blaffa i svart och guld riskerar bara att se ut som en Diesel-klocka eller nåt.
104 är faktiskt en liten referens. 37mm och 13mm tjock men där plexit adderar till höjden. 41mm L2L.
![]()
![]()
o![]()
Verkligen och snygg på bandet, ser supermodern ut.Magnefikt![]()
Förlåt för att vara neggo, men jag tycker den är rätt ful. Passar inte Sinns DNA och om man nu måste göra nåt sånt här så behöver den ju vara omkring 36mm för att vara en mer elegant dressklocka. En 43mm blaffa i svart och guld riskerar bara att se ut som en Diesel-klocka eller nåt.
Igenkänning på att inte känna igen varumärkets DNA - men förståeligt.
Jag tror faktiskt Lothar håller på med en klassisk putsning av bolaget inför en försäljning.
Okej, gott så med materialvalet. Men det är ju också bara en aspekt av klockan och inte ens nödvändigtvis det första jag tänkte på. Men allt hade gjorts mycket bättre med en nättare storlek. Nu blir det ett sånt motsattsförhållande mellan koncepten. En elegant klocka i dasslocksstorlek som inte är det minsta elegant.Håller inte alls med, (annat än om storleken), då man kan se materialvalet som en del i Sinn´s historik att laborera med nya tekniker. Det lär ju inte vara helt okomplicerat att ta fram en sådan här boett.
Dessutom är det ju tredje generationens Damaszener så om inte annat så är det definitivt en del av Sinn´s moderna DNA.
Okej, gott så med materialvalet. Men det är ju också bara en aspekt av klockan och inte ens nödvändigtvis det första jag tänkte på. Men allt hade gjorts mycket bättre med en nättare storlek. Nu blir det ett sånt motsattsförhållande mellan koncepten. En elegant klocka i dasslocksstorlek som inte är det minsta elegant.