• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tegiment tuesday it is
87EA99A7-52E9-4F16-A412-013C490734B0.jpeg

Jag har hovrat över köpknappen mer än en gång gällande 103 Diapal. Är synnerligen förtjust i de svarta och grå tonerna på tavlan.
Jag "köpte" en i min Sinn begynnelse, av en Fransos som vägrade slutföra affären för att han tyckte att han fick för dåligt betalt i auktionen på E-Bay, han blev avstängd och jag fick ingen klocka, ingen happy ending där inte! :)

Djuplodande förklaring får nog vänta lite grann tills bekantskapen är längre än ett par timmar färsk och man får mer koll.

Initialt så kan man ju åtminstone konstatera att den är från 2012 utan servicehistorik och verkar fungera tipptopp (kronografen var på när jag öppnade paketet :oops:). Ska hålla koll på tidsavikelsen ett tag och se om det behövs spa-resa tillbaka till tyskland omgående eller inte.

Gällandes friktionsmaterial i urverket som används istället för olja så har jag för mig att Sinn bytte från diamantlager till någon diffus nanoteknik någonstans 2010 så denna borde vara av senare varianten. Mer konkret så reagerade jag initialt att det ”klickar” lite annorlunda när man fipplar med tid/datum/uppdragning osv. om man jämför med 7750 i 103/Esm13. Kan vara en feature eller bug… vi märker snart nog. :D

Ska försöka ta lite bättre foton vid tillfälle men den gråa och på bilder/youtube tillsynes plastiga tavlan är i verkligheten mer blank/frostig metallisk textur (electro-plated). Typ omöjligt att få till bra foto på utan macro på kameran misstänker jag.

Misstänker att den tysk som besudlat just detta exemplar i ca 9 år inte var owg. Hittar inte något som helst spår av användning ens på baksidan av luggarna, bara en helsikes massa damm. :)
Gör ett tappert till att försöka bildsätta vad jag menade med den gråa ytan på tavlan men min iphone typ skrattar åt mig bara… nåja, en vacker dag kanske.
474E0ECA-AE52-4017-8617-62337185B98F.jpeg
386F40BF-0DF5-4D3C-A828-090F3E8928F6.jpeg

17BCBA1F-5F77-42D3-9263-21BD7F042185.jpeg

Var det någon som sa Tegimented Tuesday😜 Nu är den här, min första Sinn! Fick tag i en EZM 7🥳 Måste dock fixa till länken, om jag inte vill få blodstopp.
62FC52E1-F393-446E-B47B-8C2F2418D81C.jpeg

Riktig häftig referens och välkommen in i värmen 🌞

Om du inte redan har ett vitt gummi, så skaffa genast :) Bild lånad från @-RI- som så ofta tidigare. Men så är han också en jäkla fin fotograf 💚

IMG_20200507_131735_725.jpg

Ha, vi har smittat @Limeee med Sinn sjukan! Välkommen hit kompis! :) Det är exakt som hotel Carlifornia, you can never leave! :) Dessutom, det var väl en pang entré! Underbar klocka!
Tusen tack, ja ni har lurat in mig här! Sinn har verkligen växt på mig, och nu förstår jag verkligen vad ni menar med att det är en riktigt tool-watch😍 Bärs klart skönare än förväntat, upplevdes ju till och med smidig!

Riktig häftig referens och välkommen in i värmen 🌞

Om du inte redan har ett vitt gummi, så skaffa genast :) Bild lånad från @-RI- som så ofta tidigare. Men så är han också en jäkla fin fotograf 💚

IMG_20200507_131735_725.jpg
Tackar🙏
Wow der var en riktigt trevlig kombo! Tror den jag har är just @-RI- gamla. Vad går ett Sinn-gummi loss på för mig som är oerfaren, eller ska jag snarare säga nyfrälst Sinnist😉

Tillbaka
Topp