Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fantastiska bilderHär kommer lite bilder @Limeee, har fler men det var dessa jag hittade nu. Bonusbild på U2, för att den är stenhårt
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fantastiska bilderNu blev man sugen på att köpa in ett gummi till den!
Mein Deutsch ist scheiße, aber ich mag Uhren..Sorry, men det är busenkelt att bli medlem, jag skrev ett mail på engelska och talade om att min tyska sög men att jag verkligen gillade klockor. Medlem 20 min senare.
Fyller på hyllningskören och grattis till en riktig verktygsklocka.Förlåt att jag spammar här i tråden men måste lägga upp en sista bild, är så nööööjd med den här!
![]()
Ja!Nä. vad tror ni, vills villhöver jag en EZM 13??![]()
Klart du ska ha! Söker du underskrifter till en namninsamling för varför du MÅSTE ha en, som sedan ska lämnas in till inköpschefen (sambon/frun)?Nä. vad tror ni, vills villhöver jag en EZM 13??![]()
Japp! Jag har tydligen i ett svagt ögonblick sagt att det räcker med Sinn nu....Klart du ska ha! Söker du underskrifter till en namninsamling för varför du MÅSTE ha en, som sedan ska lämnas in till inköpschefen (sambon/frun)?![]()
Ja NU ja, men imorgon eller senare är ju en helt annan sakJapp! Jag har tydligen i ett svagt ögonblick sagt att det räcker med Sinn nu....
Får testa igen. Senast blev jag nekad helt utan någon motivering. Skrev på Tyska men förklarade att det var skoltyska. Hade även en översättning av samma text på engelskaSorry, men det är busenkelt att bli medlem, jag skrev ett mail på engelska och talade om att min tyska sög men att jag verkligen gillade klockor. Medlem 20 min senare.
Får testa igen. Senast blev jag nekad helt utan någon motivering. Skrev på Tyska men förklarade att det var skoltyska. Hade även en översättning av samma text på engelska![]()
U1SE!Förslag på svart pvd ref? Det fattas mig en. 656? Annat?
Haft U2 och upplevdes lite stort, om den inte ska användas på sommar till tischa. Tycker U1 är fin men det var ju det där med storleken
Du får se det som en investering och ett sätt att spara pengar. Binder du upp kapital i klockor så slösar du inte på annat onödigtFortsätter med 356:an.
Men fasen vad sug på nya klockor jag har nu då...Sinn och annat. Mest annat faktiskt. Men jag vill inte lägga mer pengar på klockor för det är ju helt galet
!
![]()
Och jag är sugen på 356, så flippa den till mig så har vi löst tre I-landsproblem i en enda smekning!Fortsätter med 356:an.
Men fasen vad sug på nya klockor jag har nu då...Sinn och annat. Mest annat faktiskt. Men jag vill inte lägga mer pengar på klockor för det är ju helt galet
!
![]()
U50s (41mm), 856s (40mm) och 144 St S (41mm) är ju rätt förlåtande i storlek om U1/UX känns en smula stor.Förslag på svart pvd ref? Det fattas mig en. 656? Annat?
Jag har 16.5 ungefär och 47mm är mitt absoluta tak (U50) och 45mm börjar kännas mer rimligt (556).Någon som testat 857 på c.a 16,5cm handled? Ett L2L mått på under 50mm känns helt klart "bärbart".
Beror nog hel del på formen på klockan, armen, preferenser och annat också, jag har 17cm och tycker U1 sitter som en smäck och att 556 är pyttig ;-)Jag har 16.5 ungefär och 47mm är mitt absoluta tak (U50) och 45mm börjar kännas mer rimligt (556).
Här är 857 på 17,5-18cm.Någon som testat 857 på c.a 16,5cm handled? Ett L2L mått på under 50mm känns helt klart "bärbart".