• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kanske att min 104 får uppgraderas till en 105 :)
Otroligt läcker klocka! Upplevs den vita tavlan som matt eller är det ljuset på bilden som påverkar?
Ingen tokig idé, men jag är nykär och lite partisk kanske :) Oftast ser den bara väldigt vit ut, varken glossy eller matt utan något däremellan. När ljuset träffar rätt så syns strukturen i tavlan mer.
Screenshot_20211027-190918_Gallery.jpg

Tycker den där är riktigt fin! Om det blir någon mer Sinn framöver kommer den stå högt upp på önskelistan😍 Kombon vitt, svart och orange är grymt trevlig!
Håller helt med dig, färgerna lirar bra ihop. Är helnöjd än så länge :)

En annan lustig sak. Ägde tidigare en Explorer II, satt en dag och inspekterade lite detaljer och ser att sidorna på vissa visare knappt har någon färg. Den färg som fanns där såg ut att ha runnit ner lite här och där bara. Inte vad man förväntar sig av en klocka i den prisklassen. Sen vet ni säkert hur det blir, när man stör sig på något så blir det till slut bara det man ser. Sinn lider inte av det problemet iaf 😅

Dåliga bilder men nog syns det allt vad jag pratar om.

Låt mig presentera (OCD-varning) Explorer II
Screenshot_20211027-195547_Gallery.jpg

Sinn :heart:
Screenshot_20211027-195714_Gallery.jpg

Ingen tokig idé, men jag är nykär och lite partisk kanske :) Oftast ser den bara väldigt vit ut, varken glossy eller matt utan något däremellan. När ljuset träffar rätt så syns strukturen i tavlan mer.
Screenshot_20211027-190918_Gallery.jpg

Håller helt med dig, färgerna lirar bra ihop. Är helnöjd än så länge :)
Alltid lätt att vara partisk i början ;)
Tack för grym bild! Utifrån den upplever jag min 104 som något blankare.

Det var en kall morgon i November som Dipl. Eng Lothar Schmidt hade ovanligt bråttom till jobbet och upptäckte att han inte i sedvanlig ordning förberett lunchlådan med rutinmässig tysk precision kvällen före.
”-Sheisse!” utbrast Lothar i desperat förtvivlan, och skyfflade ner första bästa konserv i väskan samtidigt som han rusade mot ytterdörren.

Intet ont anande att just denna dagen skulle han få inspirationen han behövde till att formge den nu legendariska 756 serien.

BAF40DB4-2254-4E39-93AB-82531DDFE8FA.jpeg

Det var en kall morgon i November som Dipl. Eng Lothar Schmidt hade ovanligt bråttom till jobbet och upptäckte att han inte i sedvanlig ordning förberett lunchlådan med rutinmässig tysk precision kvällen före.
”-Sheisse!” utbrast Lothar i desperat förtvivlan, och skyfflade ner första bästa konserv i väskan samtidigt som han rusade mot ytterdörren.

Intet ont anande att just denna dagen skulle han få inspirationen han behövde till att formge den nu legendariska 756 serien.

BAF40DB4-2254-4E39-93AB-82531DDFE8FA.jpeg
Seiko Tuna vill ta ett allvarligt snack med dig 😁

Inte blir man glad inte...Sinns ledtider är lååånga!

Due to the high capacity utilization of our workshops, processing times for chargeable repair and maintenance works is 16 to 18 weeks at present.

Trodde jag tog i när jag gissade på 3 månader. 😩
Wow :eek: Det kanske förklarar saken varför denna servades av Tidlösa iom att Sinns prislista var lägre.

Inte blir man glad inte...Sinns ledtider är lååånga!

Due to the high capacity utilization of our workshops, processing times for chargeable repair and maintenance works is 16 to 18 weeks at present.

Trodde jag tog i när jag gissade på 3 månader. 😩

Det är faktiskt inte helt okej.
Helt bedrövligt egentligen. Hur i hela friden tror dom en kund vill köpa flera SINN:ar när en garant/reparation beräknas ta upp till 4,5 månad. Personligen skulle jag nog skita i garantin och lämna till en bra urmakare. Samtidigt skita i all fabulös teknik som bara SINN själva kan fixa och som tar sådan hiskelig tid i frankenfurt.
Har varit lite för många liknade fall som raporterats i tråden. Även om jag själv inte råkat ut för något börjar det födas en viss tveksamhet till att köpa fler SINN klockor.

Helt bedrövligt egentligen. Hur i hela friden tror dom en kund vill köpa flera SINN:ar när en garant/reparation beräknas ta upp till 4,5 månad. Personligen skulle jag nog skita i garantin och lämna till en bra urmakare. Samtidigt skita i all fabulös teknik som bara SINN själva kan fixa och som tar sådan hiskelig tid i frankenfurt.
Har varit lite för många liknade fall som raporterats i tråden. Även om jag själv inte råkat ut för något börjar det födas en viss tveksamhet till att köpa fler SINN klockor.
Instämmer till tusen. Är det bara jag som upplever det så, eller är det relativt många klockor här i tråden som har ballat ur?

Tillbaka
Topp