• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Precis så jag hade önskat att det var, vilket gjorde mig lite konfys över att den primära tiden är statisk fast den är underordnad i betydelse mot vad klockan är där jag befinner mig. Dessutom så är det ju viktigare att den andra tidszonen visas i 24h då det är rätt lätt att hålla koll på dag och natt där man är.
när jag flyger över tidszoner så ställer ju mobilen om sig 🥴
Dock kul grej med två timvisare :)

Ja det är skitirriterande när man vill hålla koll på när man ska vara framme local time.
Brukar ställa om armbandsklockan till destinationens tid när jag spänt fast mig i stolen.
Troligtvis är jag lyckligt ovetande om problemet men jag ser nu på min 857UTC att klockan är snart 18 lokal tid i Sverige och snart 19 i Finland. Säg inget om jag har fel utan låt mig vara i min bubbla :).
1635436549287.png

Alltså tegimentering😍😍

Innan denna tuffing gjorde intåg på KS har nån spöat skiten ur den. Aluminiuminsertet har ordentliga battle scars, men vridringen är i princip helt oberörd.
20211028185920_IMG_3725.JPG
Just tegimenteringen är något som jag helt har missat tidigare tills jag började spana på Sinn! Vilken fantastisk grej, verkar ju helt galet robust😍

Senast ändrad:
Det var nog ett klargörande hur Sinn-servade klockorna ett par inlägg upp, dvs om dom gjort som CW och bytte verk eller ”reparera” på komponentnivå vilket verkar rimligt med tanke på delarna som vissa fått tebax :)
Jag förutsätter att man reparerar befintligt verk. Som ni själva noterat får man utbytta delar åter.
De kalibrar vilka Sinn nyttjar är heller inte sk utbytesverk.

Jaha, nu har vi uppgraderat Sinn tråden till virituellt vuxendagis, törs inte fan visa detta för frun, då blir hon helt säker på att jag har ryckt sista säkringen i skallen... :)

Tillbaka
Topp