• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Fortfarande helt såld på akrylglaset och den härliga förvrängning det skapar. Svårt att köra bil utan att sitta och glo på klockan hela tiden :p

Bilagor

• PXL_20211101_125000560.PORTRAIT~2.jpg
    PXL_20211101_125000560.PORTRAIT~2.jpg
    716.5 KB · Visningar: 6
  • PXL_20211101_125007028.PORTRAIT~2.jpg
    PXL_20211101_125007028.PORTRAIT~2.jpg
    580.7 KB · Visningar: 8
Har bara en slutare på min canon så den tekniken har jag inte testat. :)
Helt rätt, och otydligt från mig.
Vet inte vad du kör för Canon, men på min 6D så finns det en inställning om blixten ska slå på first eller second shutter. Det handlar alltså om du vill "låsa" bilden med blixten direkt slutaren öppnar eller alldeles innan den stänger.
Vid normala inställningen, first, får man fartränder framför visaren i stället för bakom.
Den är däremot bra om du vill ta en bild på en människa där man skjuter vid rätt tillfälle och låter slutartiden fylla ut bakgrunden.

Helt rätt, och otydligt från mig.
Vet inte vad du kör för Canon, men på min 6D så finns det en inställning om blixten ska slå på first eller second shutter. Det handlar alltså om du vill "låsa" bilden med blixten direkt slutaren öppnar eller alldeles innan den stänger.
Vid normala inställningen, first, får man fartränder framför visaren i stället för bakom.
Den är däremot bra om du vill ta en bild på en människa där man skjuter vid rätt tillfälle och låter slutartiden fylla ut bakgrunden.
Ska jag vara riktigt ärlig så har jag aldrig läst instruktionsboken till min Canon. Så här spontant kommer jag inte ihåg vad den heter. :oops:

Tillbaka
Topp