Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fan nu blev jag också sugen på en 356Fortfarande helt såld på akrylglaset och den härliga förvrängning det skapar. Svårt att köra bil utan att sitta och glo på klockan hela tiden![]()
Shameless promotion: nej, men min 203 St med samma bezel finns på K&SEn till fråga, har någon här på KS 206 Ar eller ARKTIS?
Eller har någon testat dem? Fullkomligt älskar den ofärgade bezelen.
Kan rekommenderas! Väldigt nöjd med min!Fan nu blev jag också sugen på en 356![]()
Känner att jag får börja be om ursäkt för min håriga arm
![]()
Oj. Den där brukar passa till alla möjliga band. Finns många fina bilder i trådenhejsan sinn vänner! lite sugen på testa ett Nato armband till min underbara 104a. har ni nå tips på fina färger som passar eller helt enkelt nån annat band?
Den är mycket fin.Shameless promotion: nej, men min 203 St med samma bezel finns på K&S![]()
![]()
Slå till på en Arktis, den är ju helgrym!Den är mycket fin.
Men jag ska bli OWG och köper då gärna en ny, fräsch klocka, med mitt namn på (så att säga), som jag sedan har länge. Om jag skulle fortsätta med mina samlar/flipparfasoner så hade jag definitivt köpt din dock.
Både den och den svarta är riktigt coola. Jag har ganska stora handleder men jag vill verkligen testa innan köp, så jag har haft lite snack med Erikson som kan ordna så att någon av dem finns hemma för att prova när det blir dags.Slå till på en Arktis, den är ju helgrym!![]()
Nu ska jag inte lägga mig i ditt klockval men låt inte DEN hänga löst. SM är manuell och en vansinnigt skön klocka. Rekommenderar att ta ett SMS lån och köpa en 356Nu suktar 356 Sa så mkt att till och med Speedmastern hänger löst, var ska detta sluta?En 356 och en Gshock, packat och klart..
Ingen säljer SM, de lånar bara ut den ett tag. Några tisdagar senare är de tillbakaNu ska jag inte lägga mig i ditt klockval men låt inte DEN hänga löst. SM är manuell och en vansinnigt skön klocka. Rekommenderar att ta ett SMS lån och köpa en 356![]()
Nog för att detta är SINN-tråden men att bara antyda att göra sig av med en manuell klocka och en SM dessutom, jag kallsvettasIngen säljer SM, de lånar bara ut den ett tag. Några tisdagar senare är de tillbaka![]()
När den hänger löst brukar det vara dags att köpa fler bandNu ska jag inte lägga mig i ditt klockval men låt inte DEN hänga löst. SM är manuell och en vansinnigt skön klocka. Rekommenderar att ta ett SMS lån och köpa en 356![]()
Så ska det låta.. Kan varmt rekomendera ett Alligatorband gärna från ABP.. Låt inte priset avskräcka man kan ta små SMS lån åxåNär den hänger löst brukar det vara dags att köpa fler band![]()
Så ska det låta.. Kan varmt rekomendera ett Alligatorband gärna från ABP.. Låt inte priset avskräcka man kan ta små SMS lån åxå
Ett sådant här tex, har använt den på SM passar aldeles utmärkt.![]()
Jag sätter ett mindre sms-lån på att @perhog har fått stelkramp av alligatorbanden och lyckats hålla kameran still med ett gäng sekunders slutartid
Har visaren på vänstra subdialen trillat av?!
Jag har slut på band, sälj speedmastern och köp en Sinn ;-)När den hänger löst brukar det vara dags att köpa fler band![]()
Har visaren på vänstra subdialen trillat av?!
Liten bländare och lång exponeringstid ger bättre skärpedjup på närbilder nackdelen är att sekundvisaren trollas bort.Jag sätter ett mindre sms-lån på att @perhog har fått stelkramp av alligatorbanden och lyckats hålla kameran still med ett gäng sekunders slutartid![]()
Liten bländare och lång exponeringstid ger bättre skärpedjup på närbilder nackdelen är att sekundvisaren trollas bort.![]()
Har bara en slutare på min canon så den tekniken har jag inte testat.![]()
Jag brukar trolla fram den igen med en blixt inställd på andra slutaren. Man ser fortfarande de sex sekundrarna visaren förflyttat sig, men ändå rätt skarp i slutet. Troligen lättare med vit visare dock.
Helt rätt, och otydligt från mig.Har bara en slutare på min canon så den tekniken har jag inte testat.![]()
Ska jag vara riktigt ärlig så har jag aldrig läst instruktionsboken till min Canon. Så här spontant kommer jag inte ihåg vad den heter.Helt rätt, och otydligt från mig.
Vet inte vad du kör för Canon, men på min 6D så finns det en inställning om blixten ska slå på first eller second shutter. Det handlar alltså om du vill "låsa" bilden med blixten direkt slutaren öppnar eller alldeles innan den stänger.
Vid normala inställningen, first, får man fartränder framför visaren i stället för bakom.
Den är däremot bra om du vill ta en bild på en människa där man skjuter vid rätt tillfälle och låter slutartiden fylla ut bakgrunden.
Du är i gott sällskap.Ska jag vara riktigt ärlig så har jag aldrig läst instruktionsboken till min Canon. Så här spontant kommer jag inte ihåg vad den heter.![]()
RTFM! Hört talas om det??Du är i gott sällskap.