• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Du är i gott sällskap.
Det är för mycket teknik inbyggt i dagens prylar. Dåligt designade så det är inte alltid självklart hur det ska användas utan att fördjupa si i flera tusen sidor manual.
Ett bedrövligt exempel när jag härom året köpte ny bil. Farthållare är toppen men när jag närmade mig en lastbil tex på motorvägen började bilen bromsa så det inte gick att köra om. Åkte förbi Landrin i V-ås och bad dom kolla på problemet. NÄÄÄ inget fel på nya bilen. Farthållaren var "adaptiv" dvs den bromsar in om man kommer för nära. Fick rekommendationen att läsa instruktionsboken. Å där hittade jag en massa andra kul finesser som jag aldrig använder 🤔

Amfibie på 103: an i våtutrymmet.
IMG20211102101357.jpg
IMG20211102101321.jpg
IMG20211102101327.jpg

Finns klockor som är så men till vilken nytta? Fortfarande undrar jag varför man ska veta vad klockan i London är hela tiden?

när Man navigerar är det svårt veta hur långt väster-österut man är. Nord-syd är lättare.
Man tar solhöjden klockan 12 när solen står som högst… jämför med klockan i London (0 grader). Därför hade man en skeppskronograf MED SIG. Lite slå i tabell, klart…

tjena alla hoppas ni har det bra! tänkte köpa ett Nato armband och såg denna på royalstrap för 395 och likadan på klockmagasinet.com för 210!
är jag dum eller är det bara olika priser?
tack på förhand
Mvh christian

tjena alla hoppas ni har det bra! tänkte köpa ett Nato armband och såg denna på royalstrap för 395 och likadan på klockmagasinet.com för 210!
är jag dum eller är det bara olika priser?
tack på förhand
Mvh christian

Färgen är samma, men där slutar nog likheten.
Zuludiver-bandet från @Royal Straps är av "seat belt"-modell. En finare vävning som ger ett silkeslent band.
Personligen gillar jag den typen bättre.

Okej, svår bild på RS.
Både Geckota och ZD är helt ok märken, men det är ju väldigt svårt att veta hur det känns av att se, en bild.
Jag hqr vara ZD premium och gillar den skarpt.
ja svårt men står ju by geckota på båda banden. och säljs för runt 20 pund hos zuludivers hemsida. är får forska lite till tackar för att du svara på mina dumma frågor 😊

Om ni vill att jag provar något kul på 356:an (eller någon Seiko) så hojta! Just nu är jag i full gång att sortera band från watchwear :D

PXL_20211102_135722084~2.jpg
Jäklar va trevligt! Jag hade gärna sett gröna canvasbandet i högra hörnet på samtliga fyra klockor. Samt bandet som är på seikodykaren på resterande tre klockor. :)

September är länge sedan men jag som gillar veckovisning undrar vad det är för referens på den där?

Tillbaka
Topp