• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Med bandstift med dubbla kragar är det betydligt lättare att byta band.
Tycker orginalstiften på 104an är svåra.
Tror det var @Dr. D som tipsade om dessa på amazon.

4 st ekollon premium rostfritt stål fjäderstänger 1,78 mm Ø för klockor armband​

Lyckas inte länka...
Ekollon??
C18F5C65-017E-4E66-8620-D87BF63DA7F3.gif

Så himla stor på mina små 15 cm:s stickor. Men helvete vad cool klocka.
Jag tycker U1 är häftig. Den är väl 44 mm men då är ju U50 lila snygg och ett smidigare alternativ. Finns dessutom ofta ute på K&S. Vet inte riktigt varför det dyker upp så många U50 där. Gissningsvis är det en bra ”instegsmodell”
Annars tycker jag EZM3 är cool och toolig. Tyvärr finns den inte med tegimentering

Jag tycker U1 är häftig. Den är väl 44 mm men då är ju U50 lila snygg och ett smidigare alternativ. Finns dessutom ofta ute på K&S. Vet inte riktigt varför det dyker upp så många U50 där. Gissningsvis är det en bra ”instegsmodell”
Annars tycker jag EZM3 är cool och toolig. Tyvärr finns den inte med tegimentering
1636144174730.png

Ja, har tänkt på U50, men känner inte för en till dykare. Då blir det nog en Seiko dessutom.

Lite sugen på en Guinand Stahlblau annars. 😜 Men orolig att den blir lite hög på nato och lite samma som min 1åe:a.

Ja en av alla som varit där gick sönder. Hur tror du SINN skulle klara NASA:s tester dom utsatte speedyn för? Å förresten ska man väll inte använda klockan till att slå in spik med :p
Missförstå mig rätt. Tycker att speedy är schysst. Struntar i mångrejen som är otroligt uttjatad men gillar hesalitglas och manuell uppdragning. Tyvärr hamnar den för mig i samma fack som Submariner (som jag också gillar), alla som kommit över lite pengar som ska köpa en fin klocka väljer en av de två. Mainstream

Missförstå mig rätt. Tycker att speedy är schysst. Struntar i mångrejen som är otroligt uttjatad men gillar hesalitglas och manuell uppdragning. Tyvärr hamnar den för mig i samma fack som Submariner (som jag också gillar), alla som kommit över lite pengar som ska köpa en fin klocka väljer en av de två. Mainstream
Jo ... Men Speedmaster är väl ändå lite mer klockintresserad än sub? 😇

På ett sätt håller jag med dig och på ett annat inte. När det gäller rolex och deras sub så har dom förstört ursprunget på samma sätt som dytonan. Det är inte samma klocka som det var. Speedyn är lite mer välbevarad med undantag att dom bytt verk ett par gånger men allt utgår i princip från 321 verket. Utsidan och användandet av plexi är oförändrat sedan 1957, dessutom tillverkar man numera en variant av Speedy som är exakt som den var med 321 verket. Personligen anser jag att R är en klocka att imponera med medan en Speedy är mer till för konnässörer vilket även många SINN modeller är.
OBS bara min egna åsikt

Precis så jag började.
Skulle ha en klocka när jag gifte mig. Vilka märken känner man till?
Rolex, lite dyrt (faktiskt på den tiden bara lite) men inte så märkvärdig.
Omega, fan den har varit på månen. Kul med lite historia, en sån får det bli.

Tycker dock fortfarande att det är en fantastisk klocka.
Rolex är väl lite märkvärdigare än jag tyckte då, men nu även hutlöst dyrare.

16361430702851807566492945735766.jpg

Gött äre. Älskar min 103:a. Men vill ha något mer oömt som flyger bra på nato. Några rekommendationer från de lärda männen i tråden? 😇
144 är 45mm lug to lug, finns i lite olika material. Funkar på nato (tycker jag iallafall).
Bilden är Sinn 157… men potatis potäter 🙃
D396C246-1C7F-4CC6-9E2D-B7A9C5887105.jpeg

Snodd bild från denna länk med lite fler olika Sinn på nato:

Precis så jag började.
Skulle ha en klocka när jag gifte mig. Vilka märken känner man till?
Rolex, lite dyrt (faktiskt på den tiden bara lite) men inte så märkvärdig.
Omega, fan den har varit på månen. Kul med lite historia, en sån får det bli.

Tycker dock fortfarande att det är en fantastisk klocka.
Rolex är väl lite märkvärdigare än jag tyckte då, men nu även hutlöst dyrare.
Glöm inte att du numera måste vara med i ett kriminellt gäng för att få köpa en rolex 😂

16361430702851807566492945735766.jpg

Gött äre. Älskar min 103:a. Men vill ha något mer oömt som flyger bra på nato. Några rekommendationer från de lärda männen i tråden? 😇
För att försöka vara lite seriös. Vill du ha en kronograf eller bara en vanlig klocka.. Enda sättet att få en kronograf tunn är en manuell. Annar finns B-Uhr som tidigare nämts. snygg och nätt

Den här är bara 14,5 mm tjock... lite tunnare än 103

1636146474824.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp