• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

I mina ögon - besser.
En sånhär skulle passa din kostym ;)
'
Billig som fasen.. sökte på bling bling klocka å då dök denna upp för 286 kr

1636127888457.png

Senast ändrad:
Tycker faktiskt inte det är okej.
Tusen spänn för att de ska ta en från låda x istället för låda y.
Hur rimligt är det att klockan kostar 23k om man tänker på det sättet? Jag tror inte delarna i en 857 kostar mer än 5k i material att bygga/köpa in för Sinn. Resten är arbete och vinst och då är 90 euro för att ändra vanliga produktionskedjan kanske inte så orimligt.

Hur rimligt är det att klockan kostar 23k om man tänker på det sättet? Jag tror inte delarna i en 857 kostar mer än 5k i material att bygga/köpa in för Sinn. Resten är arbete och vinst och då är 90 euro för att ändra vanliga produktionskedjan kanske inte så orimligt.
Jupp så kan man resonera.
Men jag har beställt en annan klocka och de tog en satinerad boett istället för kromad och andra visare än normalt.
Kostade 0:- 🤘🏼

känns som man kommit in i värmen 😊 men kan inte hjälpa känner mig lite dum när ni besitter sån kunskap 😚
Förstår dig för alla här i tråden är födda med extrema klock kunskaper. Vi kunde allt från början och slapp känna oss dumma ;)
Det är förbjudet att känna sig dum. Fråga så mycket du vill och klarar vi inte av att förklara så fråga en gång till :)

Det första bandverktyg jag köpte var ett billigt från ebay. Stålet i "gaffeln" var väl mjukt och blev trubbigt. Vet inte hur just den där är, men jag skulle rekommendera Bergeon för nån hundring extra, med extra F-tips då även de nöts om man tvingas jävlas lite.
Håller med. Köpte också något billigt men det är så dumt när riktiga grejor (bergeon) kostar strax norr om 200. Det är ingen kostnad alls när man besktar vad man lägger på klockor o band i övrigt

Tillbaka
Topp