• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Då sitter man och jäser, alldeles nyskamsen!
20211105_113853.jpg

Jasså var det argon gas i den modellen. Då är det bara att be sinn om en klocka med röd visare :)
Är det frtf Argon gas? Tyckte jag läste någonstans att de bytt till typ kväve om jag inte missminner mig?
@Ninna Jag mailade med Sinn innan RS kom ut och då gick det att få röd sekundvisare (på 556). Det skulle kosta 90 EUR extra. Kan vara värt att fråga :)

Är det frtf Argon gas? Tyckte jag läste någonstans att de bytt till typ kväve om jag inte missminner mig?
@Ninna Jag mailade med Sinn innan RS kom ut och då gick det att få röd sekundvisare (på 556). Det skulle kosta 90 EUR extra. Kan vara värt att fråga :)
Inte en aning om vad det är för gas eller varför i hela friden dom har gas i klockan. Vilka andra tillverkare gasfyller sina "normala" klockor? Enligt reklamen ska det ha något att göra med fukt men under de 40 år jag haft klockor så har jag aldrig råkat ut för fukt i någon och då har jag ändå använt vissa rätt brutalt i olika temperaturer och även i vatten.

900 kronor för en röd sekundvisare :eek: snacka om kilo pris, dyrare än knark.

Jävlar! Undrar vad literpriset är på den färgen? 🤔

Skämt åsido tycker jag det är rätt överkomligt för all administration det kräver att specialbeställa en klocka. Order ska läggas, urmakare ska noteras, urmakare fixar, urmakare skickar separat osv osv. Grym service som jag tror få andra tillverkare skulle orka med.

Jävlar! Undrar vad literpriset är på den färgen? 🤔

Skämt åsido tycker jag det är rätt överkomligt för all administration det kräver att specialbeställa en klocka. Order ska läggas, urmakare ska noteras, urmakare fixar, urmakare skickar separat osv osv. Grym service som jag tror få andra tillverkare skulle orka me

Detta måste vi analysera.. hur mycket väger en sekundvisare? Kul att veta för att räkna ut kilopriset. säg att den väger ett 10 dels gram. då skulle kilopriset bli hmmm ca 900000 euro. Nästa fråga hu många visare kan man måla med 1 liter färg? Blir ett astronomiskt liter pris. :)

Detta måste vi analysera.. hur mycket väger en sekundvisare? Kul att veta för att räkna ut kilopriset. säg att den väger ett 10 dels gram. då skulle kilopriset bli hmmm ca 900000 euro. Nästa fråga hu många visare kan man måla med 1 liter färg? Blir ett astronomiskt liter pris. :)
Dessutom kommer färgen som sitter på visaren utgöra nånstans 25% av vikten vilket gör att färgen blir svindyr. Visaren i sig finns det ett mervärde i eftersom den bearbetats men färgen är ju ”bara” färg. 😱🤯🤔😬

Jag ställde samma fråga om en 857 med röd sekundvisare till Sinn i våras, och då skulle det också kosta 90 EUR extra.

Tillbaka
Topp