• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Perfekt klocka för innebandyträning
59ACD3FA-1465-4DED-BAC4-4560F2352B57.jpeg
Eller nja, grabbens innebandyträning för att vara mer exakt 😜

Hej Bullen,
Har gått och blivit sugen på en flieger utan kronograf med finelink samt schyst läder. Är också sugen på en dressklocka eller i alla fall en halvdressare sedan jag sålde min DJ.
Blå tavla är jag helt insnöad på.

På intresselistan finns IWC mark xviii Le Petit Prince och automatic 36. Big Pilot 43 blir nog tyvärr för stor och är dessutom över budgeten. Sjöö Sandström Worldtimer är också fin men kanske något utanför området och finns inte med önskad länktyp.

Gillar inte att länken inte smalnar av på de två förstnämnda och att de med blåa tavlor är polerade. Lug to lug känns i överkant också.

Till ämnet.
Funderar därför på en 555 I B, men sneglar även lite mot en 6068 B. Skulle en 6-serie kunna vara två flugor (fliegor? 🤦‍♂️) i en smäll? Ingen pilot, jag vet men väl en blå halvdressare med finelink OCH läder som standard.
Finns någon av dessa två i tråden? Fire away med bilder i så fall tack.

Har ärenden i Sumpan på måndag men vet inte om jag vågar gå till en viss återförsäljare och reka. 6068’an lär nog iofs inte finnas på hyllan?

Skulle vara lite trevligt att få posta mer aktivt i tråden igen. Läser med fasa om hur het 356’an är nu. Nära iskall när jag la ut min till försäljning för ett år sedan.

Lite läsning, även om allt inte är korrekt.

I det stora hela är den nog korrekt?
Kan ju diskuteras när han tillskriver produktionen av Bell&Ross?
Sinn hade eller har väl egentligen aldrig någon egen tillverkning?
Damasko gjorde boetter och Guinand monterade väl ihop mycket (allt?) på 60-70 talet.

Håller med honom -
vilka härliga klockor 👌🏽

I det stora hela är den nog korrekt?
Kan ju diskuteras när han tillskriver produktionen av Bell&Ross?
Sinn hade eller har väl egentligen aldrig någon egen tillverkning?
Damasko gjorde boetter och Guinand monterade väl ihop mycket (allt?) på 60-70 talet.

Håller med honom -
vilka härliga klockor 👌🏽
Tänkte på att han skrev att EZM1 är 43mm, den är ju 40mm.

Den nya EZM1.1 i stål är däremot 43mm :)

Tycker UX faller utanför gängse uppfattningar gällande dykare. Enligt mig är det inte schysst ens att kalla den dykare. Det är för banalt.

Det är ju en ”Ensatzzeitmessser” Det kan man bära hur som helst 🥰

Edit
Tveksam på alligator dock men vem vet

Senast ändrad:
Tycker UX faller utanför gängse uppfattningar gällande dykare. Enligt mig är det inte schysst ens att kalla den dykare. Det är för banalt.

Det är ju en ”Ensatzzeitmessser” Det kan man bära hur som helst 🥰

Edit
Tveksam på alligator dock men vem vet
Helt rätt! Om man ska köpa en UX SDR med ett orignalband från Sinn, vilket ska man välja? @Dr. D @R.Capac och ni andra i tråden, shoot med bilder en lördag! Kanske är det en bra farsdagspresent till sig själv? 😛

Tillbaka
Topp