• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hej, Samuel här som bytt profilnamn.

Jag har kört appen Toolwatch (gratis) för att mäta hur bra klockor går.
Den funkar bra o tjänar sitt syfte, dock inte så mycket detaljerad info.

Men, jag undrar om någon annan använder någon annan betalapp som kan rekommendera?
Är det bara jag som använder mig av mobilens klocka och jämför?
IMG_20170915_102339.png

Har kollat den mot min Citizen atomur och den stämmer jäkligt bra

Hej, Samuel här som bytt profilnamn.

Jag har kört appen Toolwatch (gratis) för att mäta hur bra klockor går.
Den funkar bra o tjänar sitt syfte, dock inte så mycket detaljerad info.

Men, jag undrar om någon annan använder någon annan betalapp som kan rekommendera?
Använder WatchCheck som är gratis. Man behöver också klicka rätt men vad gör en tiondel hit eller dit? Tycker att den ger den statistik som man behöver.

Eftersom mina dagar innehåller en ansenlig mängd drägel och även en del upplevelser som på bilden nedan så tror jag att läderband på klockorna inte är helt rätt för tillfället :D Funderar på att konvertera till enbart nato under en period eller möjligtvis canvas....
DSC_2736.JPG
Länken är väl ändå bäst om man vill att det ska vara lätt att tvätta?:)

Eftersom mina dagar innehåller en ansenlig mängd drägel och även en del upplevelser som på bilden nedan så tror jag att läderband på klockorna inte är helt rätt för tillfället :D Funderar på att konvertera till enbart nato under en period eller möjligtvis canvas....
DSC_2736.JPG
De där har vi sluppit hemma.. än sålänge. Peppar peppar ta i trä

DSC_2736.JPG

Visst är det härligt, när man känner att det är varmt på ryggen och man kommer på att bandet ligger mot. Hur många spritningar klarar ett band?

DSC_2736.JPG
Det där är ju en vanlig lördagkväll. Och jag har inga barn... ;)

What's been seen, cannot be unseen. :D
Jag jobbar nästan alltid helg. Så man hinner se ett å annat.
Egen personlig igenkänningsfaktor då? Hmmm kanske matförgiftningen våren 2013...

What's been seen, cannot be unseen. :D
Jag jobbar nästan alltid helg. Så man hinner se ett å annat.
Egen personlig igenkänningsfaktor då? Hmmm kanske matförgiftningen våren 2013...
Så sant!
Matförgiftning alltså, vill du lägga ut texten lite mer? :D
Själv minns jag en förrädisk pilgrimsmussla på ett konferenshotell utanför Bålsta och ett buskage någonstans mellan Bålsta och Enköping på vägen hem... :depressed:

DSC_2736.JPG

Damn! Jag har då passerat den där perioden med min yngsta. Nu är det mer gröt klockan får kämpa mot :hilarious:

Så sant!
Matförgiftning alltså, vill du lägga ut texten lite mer? :D
Själv minns jag en förrädisk pilgrimsmussla på ett konferenshotell utanför Bålsta och ett buskage någonstans mellan Bålsta och Enköping på vägen hem... :depressed:
Hehe skaldjur var boven i mitt fall också. Räkor i en caesarsallad. Sen ett dåligt fyspass efteråt. :hungover:

Gokväll :)

En till fråga, ni som kan.

Om man (jag) behöver korta länk som innebär att de blir olika långa - ska jag då ta bort från den "övre" länken kl 12 eller från det nedre kl 6? Finns det något att föredra eller spelar det ingenroll?

Hoppas ni förstod vad jag menade.

Trevlig helg!

Gokväll :)

En till fråga, ni som kan.

Om man (jag) behöver korta länk som innebär att de blir olika långa - ska jag då ta bort från den "övre" länken kl 12 eller från det nedre kl 6? Finns det något att föredra eller spelar det ingenroll?

Hoppas ni förstod vad jag menade.

Trevlig helg![/QU

Tror inte att det finns något rätt eller fel i detta så länge den ena inte har väsentligt fler länkbitar än den andra. Det beror helt på vad som passar din handled bättre. Jag personligen föredrar att ha den längre länkdelen mellan 12 och spännet men det är jag det. Tycker att du ska testa vilket som funkar bäst för dig och din handled helt enkelt.

Tusentack!

Jag gjorde såklart tvärtom, ska testa :)

Tror inte att det finns något rätt eller fel i detta så länge den ena inte har väsentligt fler länkbitar än den andra. Det beror helt på vad som passar din handled bättre. Jag personligen föredrar att ha den längre länkdelen mellan 12 och spännet men det är jag det. Tycker att du ska testa vilket som funkar bäst för dig och din handled helt enkelt.

Tillbaka
Topp