• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tanken är som tidigare Sinn-köp: en klocka som går att bära vid tillfällen där en Patek, JLC eller Rolex inte passar.
IMG_9561.JPG

Du kan få låna en stege om du vill, helt gratis.

Tjejen blev bokstavligen ledsen när jag sålde min Sinn 103 för att få snabba pengar till min Patek... Funderar på att köpa en i julklapp till henne.

Men då kanske jag behöver en till mig själv också :D

Sinn 103 (igen)
IMG_1734.JPG

Sinn EZM3
2AFAE576-4C3A-4751-80E3-2EB61BCCEB47-5359-00000346894214CB.jpeg

Sinn 358
A9D7851A-9E9E-4ECD-BA68-AB8925958A10-5359-0000034731ED1ECB.jpeg

Sinn 144
60C47C3D-2374-443D-ABCC-254B2772382E-4726-000002EB3B210077.jpeg

Sinn 556
F09C1FB8-F9E9-4381-85EF-662274010329-4726-000002EC4E69B8F0.jpeg

Lånade bilder förutom på 103

Tänkte bära klockan på nato. Ni som har/haft 556, blir den för fjuttig på nato? Missar jag någon modell? Har smala handleder så inget för stort.

Tanken är som tidigare Sinn-köp: en klocka som går att bära vid tillfällen där en Patek, JLC eller Rolex inte passar. Klockan du inte behöver dra ner ärmen för när du åker tunnelbana hem sena nätter... Den ska tåla stryk och bad. Jag och en vän brukar kalla denna typen av klocka för "utomlandsklocka" - bra i havet och på land till vanliga kläder.

Don't mind @yonsson Det är väl precis det Sinn handlar om. Skaffade UX:en för att göra det jobbet, skaffade 144:an för att UX hade visat vad Sinn kan. Och för att jag vill vara ninja ibland, alla vet att ninjor rockar svarta 144.

Väljer du mellan dom där? 144! Bärbar, snygg, passar sjukt bra på nato eller canvas.

Jag tycker kängan var välbehövlig och välriktad, tycker snarare hans inlägg ser ner på denna tråd. To each his own antar jag. Carry on osv.
Jag förstår nu hur ernestos inlägg kunde läsas. Men jag delar inte din tolkning. Sympatisk är ordet jag tänker på när jag träffat karln i fråga. Nåväl.
Jag är ändå glad att du är här Yonsson :)

Don't mind @yonsson Det är väl precis det Sinn handlar om. Skaffade UX:en för att göra det jobbet, skaffade 144:an för att UX hade visat vad Sinn kan. Och för att jag vill vara ninja ibland, alla vet att ninjor rockar svarta 144.

Väljer du mellan dom där? 144! Bärbar, snygg, passar sjukt bra på nato eller canvas.

Är övertygad om att de flesta förstod vad jag menade. Och det var verkligen inte som han trodde. Text kan tolkas olika.

Kul med 144! Ja, någon av de där skulle sitta fint på handleden :)

Är övertygad om att de flesta förstod vad jag menade. Och det var verkligen inte som han trodde. Text kan tolkas olika.

Kul med 144! Ja, någon av de där skulle sitta fint på handleden :)
Text kan vara farligt. Jag och farsgubben har nästan råkat i luven på varandra via whatsapp för att han e förjäkla dålig på att använda smileys när han är ironisk.

Tonart hörs dåligt i text, dock tyckte jag yonsson bild var lite rolig :p

Förstår.

Passaround hade varit kul, men tar mycket tid att styra upp.

Tror jag hoppar lottningen den här gången.
Får hålla tummarna och hopas på flax vid lottningen av 240:an istället :)

Hej, Samuel här som bytt profilnamn.

Jag har kört appen Toolwatch (gratis) för att mäta hur bra klockor går.
Den funkar bra o tjänar sitt syfte, dock inte så mycket detaljerad info.

Men, jag undrar om någon annan använder någon annan betalapp som kan rekommendera?

Hej, Samuel här som bytt profilnamn.

Jag har kört appen Toolwatch (gratis) för att mäta hur bra klockor går.
Den funkar bra o tjänar sitt syfte, dock inte så mycket detaljerad info.

Men, jag undrar om någon annan använder någon annan betalapp som kan rekommendera?
Jag använder WatchTracker på iPhone. Funkar bra men är ju lite fippligt när det är avhängigt hur vass man är att klicka rätt.

175x175bb.jpg

Tillbaka
Topp