leiden
Silver
Ser grym ut den där också för övrigtAha! Jag kanske blandar ihop klockorna här? Var det Blu som kommer till forumet och inte Prrofessional nedan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser grym ut den där också för övrigtAha! Jag kanske blandar ihop klockorna här? Var det Blu som kommer till forumet och inte Prrofessional nedan?
Ja precis, men jag tycker att den där professional är riktigt vass. Synd att du inte slog tillAha! Jag kanske blandar ihop klockorna här? Var det Blu som kommer till forumet och inte Prrofessional nedan?
Jag är ny inom klockvärlden. Köpte mina första klockor så sent som för några månader sedan. Suktade länge innan jag väl slog till. En 103st och en 856 blev det.
103st hade jag suktat längst efter men förälskelsen har uteblivit lite grann. Får se om den växer sig på mig. 856 fastnade jag istället direkt för. Perfekt i storlek, bekväm och känns otroligt välbyggd och genomtänkt på alla sätt.
Jag har ett borstat sinnspänne över. Det är 18mm tror jag. Sitter vanligt vis på 20mm straps som smalnar av. Vill du ha det? Det är dock inte beadblasted utan mer satinized.Nytt strap idag. Hadley Roma canvas i olivfärg. Rätt nöjd med det. Det är inte lika stelt från början som deras cordura även om lite uppmjukning är bra för att det ska sitta riktigt bekvämt. Med tanke på vilka klockor jag kommer använda det till så hade jag föredragit ett borstat spänne istället för polerat med det är väl enda anmärkningen.
Och så bilder...
Sinn-andaJag har ett borstat sinnspänne över. Det är 18mm tror jag. Sitter vanligt vis på 20mm straps som smalnar av. Vill du ha det? Det är dock inte beadblasted utan mer satinized.
Det tar jag väldigt tacksamt emot Superhyggligt!Jag har ett borstat sinnspänne över. Det är 18mm tror jag. Sitter vanligt vis på 20mm straps som smalnar av. Vill du ha det? Det är dock inte beadblasted utan mer satinized.
Vad cool den blev på grönt nato!Stämmer bra det
Den bruna tavlan och det gröna i natot funkar faktiskt riktigt bra tillsammansVad cool den blev på grönt nato!
Ja, det ser riktigt bra utDen bruna tavlan och det gröna i natot funkar faktiskt riktigt bra tillsammans
Får nog jaga rätt på något canvas i oliv eller khaki. Det borde funka fint
Var shoppar du dessa ifrån?Kan varmt rekommendera Hadley Roma och NDC canvas!
Den funkar både med 356 och 556.Det tar jag väldigt tacksamt emot Superhyggligt!
Kommer bli jättebraDen funkar både med 356 och 556.
@Nissenutz har beställt från honom.Var shoppar du dessa ifrån?
Någon som testat de som @Feskarn säljer?
Stort tack!@Nissenutz har beställt från honom.
Hadley Roma har jag köpt från både Weston watch straps i UK och Esslinger i US.
NDC finns hos @Seikosthlm
Tack för review. Inte bestämt än vilken toolwatch det blir, 556, exp1 eller någon Tudor. Bara att det blir någon av domSom de flesta av er vet så har ju jag och @Anatta bytlånats klockor i en knapp månad och med anledning av det så har jag nu haft möjligheten att bekanta mig närmare med 556i och tänkte att det kunde vara läge att kort återge mina tankar efter att den nu återlämnats till sin ägare.
De allra flesta här i tråden har sannolikt kommit i kontakt med denna modell från Sinn så jag bryr mig inte om att rapa upp specar etc. utan koncentrerar mig på rena intryck. Intrycken är såklart mina och kan mycket väl skilja sig från dina/andras så ta dem för vad de är.
Jag har sedan tidigare en 656 och tänkte att 556i skulle vara lite samma sak men jag måste säga att jag hade fel. De tu är ganska lika men är, för mig, förvånansvärt olika att bära. Många har påtalat allsidigheten i 556i och jag har nu fått en bättre förståelse för detta.
Tavlan är till skillnad från 656 blank (glossy) vilket, i min mening, ger en mindre toolig känsla som i kombination med att den saknar siffror vid 12, 3, 6 och 9 ger ett mer avskalat intryck som inte lika hårt knyter den till sitt arv som “flieger uhr” och därmed låter den fungera till det mesta så länge det inte blir alltför formellt.
Visarna är riktigt, riktigt bra och det är svårt att ha några klagomål på läsbarhet i kombination med tavlan. De är trogna urets arv och bidrar, i min mening, helt klar till klockans charm.
556i fungerar fin på, i princip, vilket band som helst. Vad gäller länk så har jag enbart testat den på H-länk och tycker att det kändes mycket passande. Fine-link borde funka utmärkt, den med, även om den kanske passar de mer dressade syskonen som exempelvis 556 Anniversary ännu bättre.
Kvalitet och passform anser jag får klassas som hög i förhållande till pris även om det finns ett par saker som jag inte helt kommer överens med…
Så, vad gillar jag mindre? Ja, det är inte mycket. Som med så många andra Sinn så lämnar väl spännet visst övrigt att önska. Det är helt ok men kunde vara stadigare och mer distinkt.
I övrigt har vi detta med AR på båda sidor av glaset. I teorin känns det jättebra och på en ny klocka är det fantastiskt men så länge det yttre lagret är känsligt för diverse skador så ställer jag mig lite tveksam till dess långsiktiga värde. Samtidigt vet jag att många aldrig upplever problem med detta och det var inget problem på detta exemplar (dock på min 656).
Jag skulle personligen gärna byta glasbaksidan mot högre skydd mot magnetfält, likt 656.
Min 656 har väldigt många likheter men 556i men jag har i alla fall insett att 656 känns mer genuint toolig och därmed svårare att bära i många sammanhang där 556i funkar kalas utan att det omvända känns konstigt. Jag älskar min 656 och de båda kompletterar varandra snarare än konkurrerar och skulle inte ha något problem med att äga båda.
Letar man efter en mångsidig klocka som funkar till de flesta klädstilar och tillfällen, har attityd samtidigt som den är trogen sitt arv, ta en extra titt på 556i helt enkelt Hon ÄR en kameleont
Återigen, stort tack @Anatta för möjligheten att testa denna lilla juvel.
- Yoko
Det är inte lätt att välja när man har ett så brett segment som ditt. Väldigt olika kostnadssegment, olika typer av ur etc, etc. Om det är råd i frågan du är ute efter så tror jag kanske att segmentet behöver smalnas av en del först. Slipa lite på planen så har vi bättre möjlighet att ge åsikter/råd/hjälp, om du vill ha dem Sedan är ju detta Sinn-tråden så feedback kan bli lite färgat av detTack för review. Inte bestämt än vilken toolwatch det blir, 556, exp1 eller någon Tudor. Bara att det blir någon av dom
Snubblade ju på en 104:a imellan och kollar även på olika dykare(och massa annat).
blivit lite sugen på att prova en sinn,,,
någon som sitter på en 103 ST kan ju hojta till....
Bra genomgång! Instämmer med dig, 556i är en bra allsidig klocka. Om man eftersträvar en mer dressad variant rekommenderar jag verkligen 556 Anniversary på fine länken:Som de flesta av er vet så har ju jag och @Anatta bytlånats klockor i en knapp månad och med anledning av det så har jag nu haft möjligheten att bekanta mig närmare med 556i och tänkte att det kunde vara läge att kort återge mina tankar efter att den nu återlämnats till sin ägare.
De allra flesta här i tråden har sannolikt kommit i kontakt med denna modell från Sinn så jag bryr mig inte om att rapa upp specar etc. utan koncentrerar mig på rena intryck. Intrycken är såklart mina och kan mycket väl skilja sig från dina/andras så ta dem för vad de är.
Jag har sedan tidigare en 656 och tänkte att 556i skulle vara lite samma sak men jag måste säga att jag hade fel. De tu är ganska lika men är, för mig, förvånansvärt olika att bära. Många har påtalat allsidigheten i 556i och jag har nu fått en bättre förståelse för detta.
Tavlan är till skillnad från 656 blank (glossy) vilket, i min mening, ger en mindre toolig känsla som i kombination med att den saknar siffror vid 12, 3, 6 och 9 ger ett mer avskalat intryck som inte lika hårt knyter den till sitt arv som “flieger uhr” och därmed låter den fungera till det mesta så länge det inte blir alltför formellt.
Visarna är riktigt, riktigt bra och det är svårt att ha några klagomål på läsbarhet i kombination med tavlan. De är trogna urets arv och bidrar, i min mening, helt klar till klockans charm.
556i fungerar fin på, i princip, vilket band som helst. Vad gäller länk så har jag enbart testat den på H-länk och tycker att det kändes mycket passande. Fine-link borde funka utmärkt, den med, även om den kanske passar de mer dressade syskonen som exempelvis 556 Anniversary ännu bättre.
Kvalitet och passform anser jag får klassas som hög i förhållande till pris även om det finns ett par saker som jag inte helt kommer överens med…
Så, vad gillar jag mindre? Ja, det är inte mycket. Som med så många andra Sinn så lämnar väl spännet visst övrigt att önska. Det är helt ok men kunde vara stadigare och mer distinkt.
I övrigt har vi detta med AR på båda sidor av glaset. I teorin känns det jättebra och på en ny klocka är det fantastiskt men så länge det yttre lagret är känsligt för diverse skador så ställer jag mig lite tveksam till dess långsiktiga värde. Samtidigt vet jag att många aldrig upplever problem med detta och det var inget problem på detta exemplar (dock på min 656).
Jag skulle personligen gärna byta glasbaksidan mot högre skydd mot magnetfält, likt 656.
Min 656 har väldigt många likheter men 556i men jag har i alla fall insett att 656 känns mer genuint toolig och därmed svårare att bära i många sammanhang där 556i funkar kalas utan att det omvända känns konstigt. Jag älskar min 656 och de båda kompletterar varandra snarare än konkurrerar och skulle inte ha något problem med att äga båda.
Letar man efter en mångsidig klocka som funkar till de flesta klädstilar och tillfällen, har attityd samtidigt som den är trogen sitt arv, ta en extra titt på 556i helt enkelt Hon ÄR en kameleont
Återigen, stort tack @Anatta för möjligheten att testa denna lilla juvel.
- Yoko
Mmmmm... Ser bra ut i min meningKör EZM 3F på billigt tropic gummi idag. Funkar helt ok.
Slå ett öga i Seikotråden där finns lite fler bilder då det sitter på min sarg007Var shoppar du dessa ifrån?
Någon som testat de som @Feskarn säljer?
Asså! Göra reklam för Seikotråden här!?!Slå ett öga i Seikotråden där finns lite fler bilder då det sitter på min sarg007
tycker det är riktigt nice!
Ska jag posta bilder på klockan istället?Asså! Göra reklam för Seikotråden här!?!
Nej nej nej! (Psst, jag går in och kollar i "hmhm"-tråden nu )Ska jag posta bilder på klockan istället?