• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Har min 556 på länk nu men fick hem ett premium canvas från Feskarn som jag är nyfiken att testa på. Men när jag skulle ha tillbaka länken förra gången var det sjuuukt pilligt och tajt.

Misstänker att jag bör införskaffa ett bättre bandbytarverktyg. Vad använder ni?
Har en sån här
IMG_20170915_214531.jpg

Har min 556 på länk nu men fick hem ett premium canvas från Feskarn som jag är nyfiken att testa på. Men när jag skulle ha tillbaka länken förra gången var det sjuuukt pilligt och tajt.

Misstänker att jag bör införskaffa ett bättre bandbytarverktyg. Vad använder ni?
Har en sån här
IMG_20170915_214531.jpg

Brukar bli lättare efter ett par gånger!
Jag tyckte också det var väldigt pilligt i början men sedan lärde jag mig ändlänkarna och hur dem bäst lades mot boetten. Så det tar inte många sekunder idag.
Jag använder standard verktyg liknande den du visar :)
Bara byta oftare ;)

Edit:
Bild med nya bandet???

Brukar bli lättare efter ett par gånger!
Jag tyckte också det var väldigt pilligt i början men sedan lärde jag mig ändlänkarna och hur dem bäst lades mot boetten. Så det tar inte många sekunder idag.
Jag använder standard verktyg liknande den du visar :)
Bara byta oftare ;)

Edit:
Bild med nya bandet???
Alright, får brottas med den igen sen då :p
Bandet sitter just nu på min Seiko sarg007 så vet inte om jag vågar posta det här i tråden nu. Vill ju inte häda som vissa andra gjort här. Vink vink :D

Finns lite bilder i officiella seikotråden för de nyfikna på bandet. Mycket nöjd med det :)

Har en sån här
IMG_20170915_214531.jpg
Jag kör med det verktyg som följer med Sinnklockorna.

Ganska lika i pris skulle jag också säga. Har haft en Marinemaster och det är en helt fantastisk klocka som jag måste ha igen. Kvaliteten överlag skulle jag säga är högre än U1. Den är större, klossigare, tyngre och iofs mer topptung än U1:an. Den enda Seiko jag testat som jag verkligen gillar!
Oj, är detta Sinntråden alltså? Äh Seiko är skit, Sinn is the shit! ;)

Tillbaka
Topp