• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tebax till min OWG klocka, den är väldigt trevlig, clean och fin! Sinn har verkligen en bra line up!
20211122_095926.jpg
 
Ha ha underbart! 😄
Önskar jag hade mer av din spirit.
Själv har jag en flång ny 356a på ingång men som troligtvis får gå vidare oprövad.
Problemet när man beställer och med väntetid är att det hinner komma annat i vägen 🙈:bag:
Vet du vad som är mest intressant, jag har arbetat med försäljing nästan hela mitt liv. Med måttot " allt är till salu!" Nu duger jag inte ens till att skicka iväg en klocka. Dom är ju mina, bara mina! :) Sen finns det säkert en bra diagnos på min sjukdom, men jag vill inte veta, låt mig bara sitta här med mina presssssioussssssssss. Golum någon?? :)
 
Vet du vad som är mest intressant, jag har arbetat med försäljing nästan hela mitt liv. Med måttot " allt är till salu!" Nu duger jag inte ens till att skicka iväg en klocka. Dom är ju mina, bara mina! :) Sen finns det säkert en bra diagnos på min sjukdom, men jag vill inte veta, låt mig bara sitta här med mina presssssioussssssssss. Golum någon?? :)
 
Vet du vad som är mest intressant, jag har arbetat med försäljing nästan hela mitt liv. Med måttot " allt är till salu!" Nu duger jag inte ens till att skicka iväg en klocka. Dom är ju mina, bara mina! :) Sen finns det säkert en bra diagnos på min sjukdom, men jag vill inte veta, låt mig bara sitta här med mina presssssioussssssssss. Golum någon?? :)
Klart intressant men jag avundas lite ändå med er som har ro att ha ett gäng klockor där kanske inte alla används så ofta.
Jag har haft uppåt 20 som mest men i nuläget vill jag inte att det ska överstiga 4 för att dom ska komma till användning i rotationen.
Däremot vad gäller precious så har jag starka feelings för min 556 A RS och den ska ingenstans :)
1637574507491.gif
 
Klart intressant men jag avundas lite ändå med er som har ro att ha ett gäng klockor där kanske inte alla används så ofta.
Jag har haft uppåt 20 som mest men i nuläget vill jag inte att det ska överstiga 4 för att dom ska komma till användning i rotationen.
Däremot vad gäller precious så har jag starka feelings för min 556 A RS och den ska ingenstans :)
1637574507491.gif
Oj
Har satt en gräns och håller den fortf.
Är ju relativt ny samlare men insåg snabbt att det är bra med en gräns.
Okej, den första höll i ett halvår 🙄
Men tror jag ska försöka använda en klocka /vecka för att dels hinna uppskatta dem för vad de är alternativt kanske låta någon lämna boet.
 
Oj
Har satt en gräns och håller den fortf.
Är ju relativt ny samlare men insåg snabbt att det är bra med en gräns.
Okej, den första höll i ett halvår 🙄
Men tror jag ska försöka använda en klocka /vecka för att dels hinna uppskatta dem för vad de är alternativt kanske låta någon lämna boet.
Jag har haft en gräns på 3 klockor sedan jag började köpa på mig klockor. Men det har inte varit så svårt eftersom känslan för de som lämnat inte funnit där.
Nu tror jag däremot att jag skulle vara öppen för en utökning till 4 i vart fall när den dagen kommer
 
903 på canvas passar ju mycket bättre än jag kunnat föreställa mig :).
Som en supersnygg kvinna i slitna jeans och vit skjorta - ja ni fattar.

 
Senast ändrad:
Har en EZM-3 som är uttagen av mig i mars i år. Klockan har legat några dagar nu och när jag nu skulle ställa den hade kronan svårt att ”haka i” quick set läget. Jag kände (och hörde) hur kronan hamnade första läget när jag drog ut den, men det var som att den inte fick tag i kuggarna för att ställa datumet. Fick försöka flera ggr innan det lyckades. Ngn som varit med om samma sak? Givet vad man läst om servicetiderna så får man hoppas att man slipper skicka den till Tyskland. Tack på förhand!
 

Bilagor

  • 061312DC-5B71-4694-99BE-8B6A0634BFB9.jpeg
    061312DC-5B71-4694-99BE-8B6A0634BFB9.jpeg
    357 KB · Visningar: 1
Har en EZM-3 som är uttagen av mig i mars i år. Klockan har legat några dagar nu och när jag nu skulle ställa den hade kronan svårt att ”haka i” quick set läget. Jag kände (och hörde) hur kronan hamnade första läget när jag drog ut den, men det var som att den inte fick tag i kuggarna för att ställa datumet. Fick försöka flera ggr innan det lyckades. Ngn som varit med om samma sak? Givet vad man läst om servicetiderna så får man hoppas att man slipper skicka den till Tyskland. Tack på förhand!
ibland stökar det till sig om du är för nära tolvslaget - har du testat att flytta fram tiden?
 
Tillbaka
Topp