• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

God morgon tråden.
Är det inte lite synd att inte Sinn har ngn panda eller reversed i sitt ordinarie sortiment förutom 903 -orna som är finfina?

1637479127804.png


Det finns ju i och för sig kusiner ;)
1637478907622.png
 
Erikson har rea på bullhead, vem blir först på forumet med en sådan? :)

Screenshot_6.jpg
Riktigt cool tycker jag. Borde väl bäras ganska bra ändå utifrån att den ej har några utstickande luggar.
Vad är grejen med att den har olika tjocklekar ? Det enda jag kan tänka mig är för att det ska bli lättare att läsa av tiden och att klockans tavla handlar mer positionerat inåt/uppåt.
 
Riktigt cool tycker jag. Borde väl bäras ganska bra ändå utifrån att den ej har några utstickande luggar.
Vad är grejen med att den har olika tjocklekar ? Det enda jag kan tänka mig är för att det ska bli lättare att läsa av tiden och att klockans tavla handlar mer positionerat inåt/uppåt.
Tänker att det skulle kunna vara så att det blir en vinkel på pushers bort från armbandet också, dvs lättare att trycka på dem.
 
Ja, det ser ut som om man dragit fast ett stoppur på armen.

Ja, men inte ens på det smakfulla sättet som Seiko gjort med sin:

1637489174527.png


Den här tycker jag i alla fall nästan är snygg. Dessutom ur designsynpunkt mer logisk.

Jag gillar dock Sinn:s cockpit-arm-klocka (hehe):

1637489278969.png


Den hade jag faktiskt kunnat tänka mig. Om den inte var baotastor, sveindyr och med en krona som ser ut att tugga undan hela listers tuberkel.
 
Tillbaka
Topp