• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Har en EZM-3 som är uttagen av mig i mars i år. Klockan har legat några dagar nu och när jag nu skulle ställa den hade kronan svårt att ”haka i” quick set läget. Jag kände (och hörde) hur kronan hamnade första läget när jag drog ut den, men det var som att den inte fick tag i kuggarna för att ställa datumet. Fick försöka flera ggr innan det lyckades. Ngn som varit med om samma sak? Givet vad man läst om servicetiderna så får man hoppas att man slipper skicka den till Tyskland. Tack på förhand!
@Dr. D har rätt. Man kan förstöra urverket om man använder quickset mellan 9 och 3. Vet inte om det gäller alla urverk men var försiktig med det
 
Tjo i tråden!
Jag har kommit råka bli med Sinn. En 356:a blev det. En 356:a utan länk. Det råkar inte vara så att någon vänlig själ råkar ha en extra som man kan tänka sig avyttra. F eller H spelar mindre roll. Eller är jag förpassad till Erikssons...?
 
8FE5D431-BCDA-4EFA-8C54-174E4A416B70.jpeg
Riktigt läcker mesh-modd funnen IG…
 
It's been years in the making, men nu har jag äntligen beställt en Sinn, Gott im himmel!

Jag har haft ögonen på primärt pilotmodellerna en längre tid, då framförallt 104 har lockat historiskt, men har under senare tid verkligen fått upp ögonen för 556 samt 856 utc. Har därför planerat ett besök till Erikson i december för att få testa ovannämnda modeller samt 105.

Men lyckligtvis ringde jag idag för att förhöra mig om lagersaldo på den modellen som lockar mest och fick då höra att den är beställningsvara. Scheisse, vad göra nu!?
Ja, min impulsivitet träffar ju rätt i alla fall ibland så jag bestämde mig kort och gott för att beställa den, och jag tror verkligen det kommer visa sig vara ett bra beslut, det känns i alla fall som rätt val!
(Stulna bilder)
5A31B6F5-131C-46B6-9AB3-28C9931BD679.jpeg
1D500384-B4F0-45C7-B796-E65FB08F44FE.jpeg
 
It's been years in the making, men nu har jag äntligen beställt en Sinn, Gott im himmel!

Jag har haft ögonen på primärt pilotmodellerna en längre tid, då framförallt 104 har lockat historiskt, men har under senare tid verkligen fått upp ögonen för 556 samt 856 utc. Har därför planerat ett besök till Erikson i december för att få testa ovannämnda modeller samt 105.

Men lyckligtvis ringde jag idag för att förhöra mig om lagersaldo på den modellen som lockar mest och fick då höra att den är beställningsvara. Scheisse, vad göra nu!?
Ja, min impulsivitet träffar ju rätt i alla fall ibland så jag bestämde mig kort och gott för att beställa den, och jag tror verkligen det kommer visa sig vara ett bra beslut, det känns i alla fall som rätt val!
(Stulna bilder)
5A31B6F5-131C-46B6-9AB3-28C9931BD679.jpeg
1D500384-B4F0-45C7-B796-E65FB08F44FE.jpeg
Kul! Grattis
 
It's been years in the making, men nu har jag äntligen beställt en Sinn, Gott im himmel!

Jag har haft ögonen på primärt pilotmodellerna en längre tid, då framförallt 104 har lockat historiskt, men har under senare tid verkligen fått upp ögonen för 556 samt 856 utc. Har därför planerat ett besök till Erikson i december för att få testa ovannämnda modeller samt 105.

Men lyckligtvis ringde jag idag för att förhöra mig om lagersaldo på den modellen som lockar mest och fick då höra att den är beställningsvara. Scheisse, vad göra nu!?
Ja, min impulsivitet träffar ju rätt i alla fall ibland så jag bestämde mig kort och gott för att beställa den, och jag tror verkligen det kommer visa sig vara ett bra beslut, det känns i alla fall som rätt val!
(Stulna bilder)
5A31B6F5-131C-46B6-9AB3-28C9931BD679.jpeg
1D500384-B4F0-45C7-B796-E65FB08F44FE.jpeg
Välkommen in sa spindeln till flugan! :) Kul med fler som hittar in till oss!
 
Morrn på er! Har en fundering, min 556 behöver in på garantiärende men jag har inte fått tummen ur och skickat den ännu.

Om jag skulle sälja den som den är, alltså i det närmsta nyskick bortsett från att den behöver skickas in och få kronstammen fixad, vad är ett schysst pris? Använd en handfull gånger. Jag är lite otålig och att vänta är inte min grej, därav kanske någon som har bättre tålamod än mig vill ta över den? Skicka ett PM om så är fallet. Så löser vi ett prisavdrag som motsvarar frustration i form av väntan på garantiärendet 😂
20211006_170331-01.jpeg
 
It's been years in the making, men nu har jag äntligen beställt en Sinn, Gott im himmel!

Jag har haft ögonen på primärt pilotmodellerna en längre tid, då framförallt 104 har lockat historiskt, men har under senare tid verkligen fått upp ögonen för 556 samt 856 utc. Har därför planerat ett besök till Erikson i december för att få testa ovannämnda modeller samt 105.

Men lyckligtvis ringde jag idag för att förhöra mig om lagersaldo på den modellen som lockar mest och fick då höra att den är beställningsvara. Scheisse, vad göra nu!?
Ja, min impulsivitet träffar ju rätt i alla fall ibland så jag bestämde mig kort och gott för att beställa den, och jag tror verkligen det kommer visa sig vara ett bra beslut, det känns i alla fall som rätt val!
(Stulna bilder)
5A31B6F5-131C-46B6-9AB3-28C9931BD679.jpeg
1D500384-B4F0-45C7-B796-E65FB08F44FE.jpeg
Grattis! Kul med 856 UTC, vi ser fram emot massa bilder i tråden när den kommer!
 
Morrn på er! Har en fundering, min 556 behöver in på garantiärende men jag har inte fått tummen ur och skickat den ännu.

Om jag skulle sälja den som den är, alltså i det närmsta nyskick bortsett från att den behöver skickas in och få kronstammen fixad, vad är ett schysst pris? Använd en handfull gånger. Jag är lite otålig och att vänta är inte min grej, därav kanske någon som har bättre tålamod än mig vill ta över den? Skicka ett PM om så är fallet. Så löser vi ett prisavdrag som motsvarar frustration i form av väntan på garantiärendet 😂
20211006_170331-01.jpeg
Garantiärenden är iaf prioriterade hos Sinn har jag för mig, "bara" 6-8 veckor....
 
Tillbaka
Topp