• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

2x tyskt idag med Sinn och Bundeswehr Flecktarn. 😊 Minusgrader och dimma skapade magi!
PSX_20211123_083108.jpg

PSX_20211123_083255.jpg
Örjans vall! Fler Sinngalningar i Halmstad!!! Jag är inte ensam!!! :)
 
Men hörni....Vad hände med alla Klassik 12 i tråden?

Ligger de på C24 allihop eller i kassaskåpet?

Saknas lite bilder tycker jag.
Fick just meddelande från Erikson att jag kan hämta min! Har förstås noll tid kommande veckan att ta mig till Stockholm så ni får vänta lite på bilder … Kanske kan fråga dem att skicka den ändå.
 
Hur många 356or har vi tråden?? Det är väl en av de äldsta sinn kronograferna?? Om inte den äldsta.
Försökte lista ut när 356 började tillverkas. När jag googlar hittar jag bara info från Eriksons att det är ”en av de äldsta modellerna” men jag har aldrig sett någon vintage såsom för 101 eller 103? Men den kanske hette något annat då?
 
Försökte lista ut när 356 började tillverkas. När jag googlar hittar jag bara info från Eriksons att det är ”en av de äldsta modellerna” men jag har aldrig sett någon vintage såsom för 101 eller 103? Men den kanske hette något annat då?
Based on a streamlined version of the 256 pilot's chronograph developed for the Japanese market, our 356 series was created in 1996 with the characteristic FLIEGER [PILOT] logo on the matte black dial. With a case diameter of 38.5 mm, it is somewhat smaller, but even more successful in design.
 
Ärligt nu vänner - hur bra är Lumen på denna beinhartze Divern. Är det kisa med ögonen 03;00 på natten eller stendött?
3C58DF53-54F9-4C62-A483-559DE099C93F.png
Om det är samma som på Ezm13 så skulle jag vilja påstå att den är initialt ”starkare” än mina andra inte-Ezm-Sinn men tror inte du ska ha höga förväntningar på att det håller i sig tills morgonkvisten. Med det sagt har jag inte kollat detta (inget jag bryr mig så mycket om) så ska testa ladda nu och se hur det ser ut när jag går upp.

Baseline: Laddat under lampa ca 5-10 minuter (min telefon får lumen att se onormalt starkt lysande ut men det är som det är med det).
7ADB5B95-658B-4ED7-B5F5-0382BF4C7D9D.jpeg
Uppdatering: Fortfarande lite lume kvar strax efter 05 men inte såpass mycket att det går att fota med iphone i beckmörker. Hyfsat svagt men ok tydlighet i verkligheten om du har klockan på dig. Har du klockan på något bord bredvid sängen så är det i princip kört vid denna tid.
ADB7E948-9451-4129-8316-5C7CE9673ADE.jpeg
 
Senast ändrad:
Om det är samma som på Ezm13 så skulle jag vilja påstå att den är initialt ”starkare” än mina andra inte-Ezm-Sinn men tror inte du ska ha höga förväntningar på att det håller i sig tills morgonkvisten. Med det sagt har jag inte kollat detta (inget jag bryr mig så mycket om) så ska testa ladda nu och se hur det ser ut när jag går upp.

Baseline: Laddat under lampa ca 5-10 minuter (min telefon får lumen att se onormalt starkt lysande ut men det är som det är med det).
7ADB5B95-658B-4ED7-B5F5-0382BF4C7D9D.jpeg
Uppdatering: Fortfarande lite lume kvar strax efter 05 men inte såpass mycket att det går att fota med iphone i beckmörker. Hyfsat svagt men ok tydlighet i verkligheten om du har klockan på dig. Har du klockan på något bord bredvid sängen så är det i princip kört vid denna tid.
ADB7E948-9451-4129-8316-5C7CE9673ADE.jpeg
Megatack för hjälpen, Uppfattar det som godkänt 🙂

Nördigt som sören även om det inte är en avgörande punkt för ev köp.

Grymt jobbat!
 
Megatack för hjälpen, Uppfattar det som godkänt 🙂

Nördigt som sören även om det inte är en avgörande punkt för ev köp.

Grymt jobbat!
Vissa klockor lyser ju otroligt kraftigt om de är "laddade".
Jämfört mina Sinn mot CWC.
CWC kan ju användas som ficklampa i början men runt fyratiden på natten var de ganska lika.
Så ska man ha något riktigt lättläst på armen är det väl någon smartklocka som gäller?
 
Vissa klockor lyser ju otroligt kraftigt om de är "laddade".
Jämfört mina Sinn mot CWC.
CWC kan ju användas som ficklampa i början men runt fyratiden på natten var de ganska lika.
Så ska man ha något riktigt lättläst på armen är det väl någon smartklocka som gäller?
Nja jag är hardcore WIS dvs en del parametrar är ett måste beroende på klockans kategori. Egentligen handlar det inte om lättläshet i sig, utan om mina sammantagna bedömningar utifrån wis erfarenheter.

EZM och U1 har jag följt i 10 års tid men just lumen har fått mig att tveka .Nu kanske jag kan gå utanför Chuck approved ramen. Vi får se!
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp