• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nja jag är hardcore WIS dvs en del parametrar är ett måste beroende på klockans kategori. Egentligen handlar det inte om lättläshet i sig, utan om mina sammantagna bedömningar utifrån wis erfarenheter.

EZM och U1 har jag följt i 10 års tid men just lumen har fått mig att tveka .Nu kanske jag kan gå utanför Chuck approved ramen. Vi får se!
Jag tänker såhär ang lumen. Om det är min egen ”försvarsmekanism” för Sinn eller logiskt resonemang låter jag vara osagt 😉

UX GSG är ju bevisligen utvecklad för, och används av, de tyska Swattrupperna inom polisen. Hade det varit en viktig parameter vid användning med riktigt kraftig lume på den klockan så hade den naturligtvis haft det.
 
Nja jag är hardcore WIS dvs en del parametrar är ett måste beroende på klockans kategori. Egentligen handlar det inte om lättläshet i sig, utan om mina sammantagna bedömningar utifrån wis erfarenheter.

EZM och U1 har jag följt i 10 års tid men just lumen har fått mig att tveka .Nu kanske jag kan gå utanför Chuck approved ramen. Vi får se!
Ok, jag måste blotta strupen min okunnighet är tydlig vad tusan betyder WIS?? Antar att det inte är det som kommer fram när jag googlar...

Whirlpool integrerad diskmaskin

 
Jag tänker såhär ang lumen. Om det är min egen ”försvarsmekanism” för Sinn eller logiskt resonemang låter jag vara osagt 😉

UX GSG är ju bevisligen utvecklad för, och används av, de tyska Swattrupperna inom polisen. Hade det varit en viktig parameter vid användning med riktigt kraftig lume på den klockan så hade den naturligtvis haft det.
Jaooo men då ska GSG än inte ligga under Diving watches tycker jag. Taskigt mot dykarna om lumen inte är just Diver approved 😉

Då får Sinn ordna upp med nån PRO linje där bla polisens klocka kan hänga


Ok, jag måste blotta strupen min okunnighet är tydlig vad tusan betyder WIS?? Antar att det inte är det som kommer fram när jag googlar...

Whirlpool integrerad diskmaskin


Dagens!! 😂😂😂😂😂

Watch idiot savant = extrem klocknörd
 
Nähäpp - efrtersom ingen högg på min fråga om bilder på klassik 12 har jag skummat uhrforum och hittat det här inlägget.

Den ser grym ut på länk!

 
Idag blir det Sinn för min del🙂
C54AB32F-D07C-4E7E-9DF8-07358ED59E12.jpeg
 
Tillbaka
Topp