• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ryggbiff och Sinn! Trevlig fredag!
DSC_0607.JPG
 
Nu verkar verkar den begade 158:an vara till salu igen hos Erikson. Eller så är det en annan men hittar ingen 158 under sålda längre 🤔.
 
Ja det är tydligen urmakare man skulle ha utbildat sig till! En brist i hela världen just nu. Sinn tar 6-8 v för garantiärenden, övriga 16-18v. Min omega har legat hos AD sedan slutet av augusti. Och dom vet inte när den blir klar....
Undrar hur lång tid Stowan tar. Skickade den i tisdags med Fedex till södra Tyskland.
Fick svar igår att Barbara, deras servicemottagare skulle jag tro, hade meddelat urmakaren mina önskemål avseende den garantiruckning den är inne för.
Känns som den kan gå i retur nästa vecka till mig. Vi får väl se.
Stowa, som sagt.
 
Har bestämt mig för att zooma ut lite från tråden och KS ett tag, känner mig på nått sätt komplett med trion av klockor jag har nu och känner inget sug av att fotografera dom eller leta nya band utan njuter av att köra i princip OWG med EZM3f på strechnato och sedan rotera de andra när
andan faller på. Saknar farten och fläkten från några månader sedan, troligen har ju alla kommit igång med jobb och livet post Covid (vilket är bra) och har inte tid att vara lika frenetiska med postandet, men det kommer säkert tebax och KS bästa tråd får upp farten den förtjänar igen. Vi ses när vi ses!
 
Har bestämt mig för att zooma ut lite från tråden och KS ett tag, känner mig på nått sätt komplett med trion av klockor jag har nu och känner inget sug av att fotografera dom eller leta nya band utan njuter av att köra i princip OWG med EZM3f på strechnato och sedan rotera de andra när
andan faller på. Saknar farten och fläkten från några månader sedan, troligen har ju alla kommit igång med jobb och livet post Covid (vilket är bra) och har inte tid att vara lika frenetiska med postandet, men det kommer säkert tebax och KS bästa tråd får upp farten den förtjänar igen. Vi ses när vi ses!
God jul och gott nytt år!
Vi hörs i januari när "alla" jobbar hemifrån igen :D:mad::oops:
 
God förmiddag ✨❄️ Snabbt gästspel nu när nya förvaringen har kommit.

Pelicase 1495 och med specialtillstånd från Sinn att använda deras logotyp så länge det är en one off. Tillverkad av Norrpack.

Hade tänkt ha en plats uppe till vänster för usb-minne med all info om klockorna i lådan. Men efter lite övervägande och några hinder på vägen la jag ner det. Men i slutändan känns det som att det var bra.

Supernöjd 🥳

IMG_20211127_095915.jpg
IMG_20211127_103044_363.jpg
IMG_20211127_093347.jpg
IMG_20211127_093338.jpg
IMG_20211127_100211.jpg
IMG_20211127_093910.jpg
 
God förmiddag ✨❄️ Snabbt gästspel nu när nya förvaringen har kommit.

Pelicase 1495 och med specialtillstånd från Sinn att använda deras logotyp så länge det är en one off. Tillverkad av Norrpack.

Hade tänkt ha en plats uppe till vänster för usb-minne med all info om klockorna i lådan. Men efter lite övervägande och några hinder på vägen la jag ner det. Men i slutändan känns det som att det var bra.

Supernöjd 🥳

IMG_20211127_095915.jpg
IMG_20211127_103044_363.jpg
IMG_20211127_093347.jpg
IMG_20211127_093338.jpg
IMG_20211127_100211.jpg
IMG_20211127_093910.jpg
Jösses vad vackert!
Alla rätt.
 
856B på vad som sägs vara känguru.🤔
Vet faktiskt inte om jag tycker det är okej men tänker att det måste bara vara något annat skinn?
Edit;
Och om det är ett annat djur, är det då bättre?
CB36E6DD-659F-4ADD-AAE4-C7FADBA22342.jpeg
Vette katten(!) om det gör någon skillnad vilket djur det är gjort av så länge det inte rör sig om utrotningshotade arter. Därmed vore ju ett band av människohud lite fräsigt! Kanske i en annan hudton än sin egen då, för kontrastens skull.🤪
 
Vette katten(!) om det gör någon skillnad vilket djur det är gjort av så länge det inte rör sig om utrotningshotade arter. Därmed vore ju ett band av människohud lite fräsigt! Kanske i en annan hudton än sin egen då, för kontrastens skull.🤪
Känguru är ett enormt bra mtrl, används i mc kläder och liknande för dess förmåga att motstå slitage.
 
Här en karta på alla tyska klockmärken.
Dags att börja planera en roadtrip?



 
God förmiddag ✨❄️ Snabbt gästspel nu när nya förvaringen har kommit.

Pelicase 1495 och med specialtillstånd från Sinn att använda deras logotyp så länge det är en one off. Tillverkad av Norrpack.

Hade tänkt ha en plats uppe till vänster för usb-minne med all info om klockorna i lådan. Men efter lite övervägande och några hinder på vägen la jag ner det. Men i slutändan känns det som att det var bra.

Supernöjd 🥳

IMG_20211127_095915.jpg
IMG_20211127_103044_363.jpg
IMG_20211127_093347.jpg
IMG_20211127_093338.jpg
IMG_20211127_100211.jpg
IMG_20211127_093910.jpg
Waov vilken grej! Spara en utskrift av specialtillståndet i lådan som "äkthetsbevis". Om något år kanske Sinn har ny(a) ägare och ingen minns något. Gästspela gärna lite oftare 😍 👍.
 
Vette katten(!) om det gör någon skillnad vilket djur det är gjort av så länge det inte rör sig om utrotningshotade arter. Därmed vore ju ett band av människohud lite fräsigt! Kanske i en annan hudton än sin egen då, för kontrastens skull.🤪
Förlåt, men jag tror banne mig att jag är något på spåren här. Armbanden skulle plötsligt få en rikare historia än klockorna, och precis som med ett bundband så blir rollerna ombytta och klockan blir accessoaren. ”Battlescars” skulle få en helt ny, mycket råare innebörd, och tänk vilken konversationsstartare;

-Vad är det för band du har där? Blåkrage?

-Javisst! Det är hud från en riktig knegargrabb. Uppvuxen och fostrad av parkbänksalkisarna i Aspuddens 70-tal. Torskade visst för nåt skit där i början på 90-talet och gjorde en volta. Blev nåt tjall på kåken så han blev knivad -du kan se spår av det här vid spännet. Han kolade senare av en överdos och nu sitter han här. Vad har du själv då?

-Näe, inget märkvärdigt. En gammal bitcoinmiljonär från Danderyd. Lite trist, men han hade råd att ta hand om sig själv väl, så skinnet är jävligt mjukt och mysigt. Klappa får du känna!

Vad tror ni?
 
Senast ändrad:
Förlåt, men jag tror banne mig att jag är något på spåren här. Armbanden skulle plötsligt få en rikare historia än klockorna, och precis som med ett bundband så blir rollerna ombytta och klockan blir accessoaren. ”Battlescars” skulle få en helt ny, mycket råare innebörd, och tänk vilken konversationsstartare;

-Vad är det för band du har där? Blåkrage?

-Javisst! Det är från en riktig knegargrabb. Uppvuxen och fostrad av parkbänksalkisarna i Aspuddens 70-tal. Torskade visst för nåt skit där i början på 90-talet och gjorde en volta. Blev nåt tjall på kåken så han blev knivad -du kan se spår av det här vid spännet. Han kolade senare av en överdos och nu sitter han här. Vad har du själv då?

-Näe, inget märkvärdigt. En gammal bitcoinmiljonär från Danderyd. Lite trist, men han tog hand om sig själv, så skinnet är jävligt mjukt och mysigt. Klappa får du känna!

Vad tror ni?
Nu blir jag lite rädd! Du får inte komma på GTG! 😂
 
God förmiddag ✨❄️ Snabbt gästspel nu när nya förvaringen har kommit.

Pelicase 1495 och med specialtillstånd från Sinn att använda deras logotyp så länge det är en one off. Tillverkad av Norrpack.

Hade tänkt ha en plats uppe till vänster för usb-minne med all info om klockorna i lådan. Men efter lite övervägande och några hinder på vägen la jag ner det. Men i slutändan känns det som att det var bra.

Supernöjd 🥳

IMG_20211127_095915.jpg
IMG_20211127_103044_363.jpg
IMG_20211127_093347.jpg
IMG_20211127_093338.jpg
IMG_20211127_100211.jpg
IMG_20211127_093910.jpg
IMPONERAD. 😍
Vilket statement alltså. Ring mig när du ska ner till Högkvarteret och visa upp dig!
 
Limiterade versioner verkar aldrig ta slut.
Något samarbete med något företag som firar jubileum


 
Limiterade versioner verkar aldrig ta slut.
Något samarbete med något företag som firar jubileum


Den var ju iofs riktigt cool :D
 
Tillbaka
Topp