• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Alltså samtliga innan 2019?


Föredrar ETA eftersom jag har fått för mig att det är bättre tillverkare än Sellita, vilket kanske inte stämmer alls. Dessutom tycker jag det är fult av Sellita att sno ETAs olika verk.
en urmakare syn på ETA och sellita
 
Vad pratar vi om för slantar?? Det är ju en grund förutsättning att veta det...

Här finns klockväskorna till ordinariepris:


Mer info om rabattkod för detta forum här:

 
Sen är det ju så att från tid till annan har det varit svårt för företag utanför Swatch Group (ETAs ägare) att köpa ETA-verk i olika former. Det skapar en marknad för sådana som Sellita och STP.
Riktigt. Som jag förstått den är det ännu värre. Swatch vill inte att någon utanför gruppen ska få använda ETA men EUs konkurrenslagstiftning tvingar Swatch att leverera ETA till mindre klocktillverkare som är för små för inhouse. Så tillgången till ETA är medvetet begränsad. Läste någonstans att Sellita är hårt belastade och att yngre företag såsom av Sinn anlitade Concepto hittar marknadsandelar.

Så det är inte direkt synd om ETA/Swatch
 
en urmakare syn på ETA och sellita
En urmakare är en urmakare, det är inte så att en ingenjör skrivit artikeln. Jag får lite Rolex-Steinhart vibbar av ETA-Sellita.
 
Var lite wild and crazy idag och drog på ett militärgummi från Borealis😁 Vad tycker ni, hiss eller diss?

Tycker själv att det inte passade perfekt, men de är så sköna så det lär få sitta på en stund åtminstone. Och liiite tuff blev den väl ändå?
1A9B30DD-68B0-4114-A3E9-6457C4B4C381.jpeg
A07B2F35-C823-4CB7-8312-628DDD78C291.jpeg
 
Var lite wild and crazy idag och drog på ett militärgummi från Borealis😁 Vad tycker ni, hiss eller diss?

Tycker själv att det inte passade perfekt, men de är så sköna så det lär få sitta på en stund åtminstone. Och liiite tuff blev den väl ändå?
1A9B30DD-68B0-4114-A3E9-6457C4B4C381.jpeg
A07B2F35-C823-4CB7-8312-628DDD78C291.jpeg
Inte helt övertygad. Men kanske bara en vanesak. 🤔
För övrigt kanske jag är helt fel person. Jag är feg på band och vågar inte testa något som inte @R.Capac eller @Dr. D tipsat om på förhand. Gäller allt utom bund
 
Inte helt övertygad. Men kanske bara en vanesak. 🤔
För övrigt kanske jag är helt fel person. Jag är feg på band och vågar inte testa något som inte @R.Capac eller @Dr. D tipsat om på förhand. Gäller allt utom bund
Nä ärligt talat så var det ingen höjdare. Men passade på när det var 70% på Strapped. Men länken lär snart nog vara tillbaka igen!
 
Tveksamt om Klassik kommer den här veckan som jag hade trott då Sinn inte har skickat klockan än. De vill först få in betalning på sitt konto för en reservdel som jag har beställt och ville få med i samma paket.

Man kan i och för sig förstå det med tanke på den hisnande summan för reservdelen - 6,50€! 🤷‍♂️
 
Tveksamt om Klassik kommer den här veckan som jag hade trott då Sinn inte har skickat klockan än. De vill först få in betalning på sitt konto för en reservdel som jag har beställt och ville få med i samma paket.

Man kan i och för sig förstå det med tanke på den hisnande summan för reservdelen - 6,50€! 🤷‍♂️
DET var INTE service! :-(
 
Tveksamt om Klassik kommer den här veckan som jag hade trott då Sinn inte har skickat klockan än. De vill först få in betalning på sitt konto för en reservdel som jag har beställt och ville få med i samma paket.

Man kan i och för sig förstå det med tanke på den hisnande summan för reservdelen - 6,50€! 🤷‍♂️
Bland det sämsta jag hört i hur man behandlar en kund som dessutom är en av deras bästa "säljare". Men nu ska du med glädje se fram emot Sinns kanske bästa släpp i modern tid🥳.
 
Tillbaka
Topp