Ok! Är det någon som vill göra ett gruppköps försök?Tack! Det är Norrpack som har tillverkat, samma som gör Klocksnacks väskor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok! Är det någon som vill göra ett gruppköps försök?Tack! Det är Norrpack som har tillverkat, samma som gör Klocksnacks väskor.
Vad pratar vi om för slantar?? Det är ju en grund förutsättning att veta det...Ok! Är det någon som vill göra ett gruppköps försök?
Jo det var det jag gissade på, och då snor man inte per definition.
Alltså samtliga innan 2019?
Föredrar ETA eftersom jag har fått för mig att det är bättre tillverkare än Sellita, vilket kanske inte stämmer alls. Dessutom tycker jag det är fult av Sellita att sno ETAs olika verk.
Vad pratar vi om för slantar?? Det är ju en grund förutsättning att veta det...
Riktigt. Som jag förstått den är det ännu värre. Swatch vill inte att någon utanför gruppen ska få använda ETA men EUs konkurrenslagstiftning tvingar Swatch att leverera ETA till mindre klocktillverkare som är för små för inhouse. Så tillgången till ETA är medvetet begränsad. Läste någonstans att Sellita är hårt belastade och att yngre företag såsom av Sinn anlitade Concepto hittar marknadsandelar.Sen är det ju så att från tid till annan har det varit svårt för företag utanför Swatch Group (ETAs ägare) att köpa ETA-verk i olika former. Det skapar en marknad för sådana som Sellita och STP.
En urmakare är en urmakare, det är inte så att en ingenjör skrivit artikeln. Jag får lite Rolex-Steinhart vibbar av ETA-Sellita.en urmakare syn på ETA och sellita![]()
ETA vs. Sellita | Professional Watches
This isn’t the first article to be written on the topic and it certainly won’t be the last but with the release of the Tudor Royal featuring the caliber T601 based on a Sellita movement, I thought …professionalwatches.com
Asch, jag älskar valjoux verken, efter det kan det kvitta så länge dom håller tiden. Live and let live typ.En urmakare är en urmakare, det är inte så att en ingenjör skrivit artikeln. Jag får lite Rolex-Steinhart vibbar av ETA-Sellita.
ja precis var bara en artikel jag hitta som tog upp detta ämne! vad vet jag! bara klockorna funkar och håller tiden är jag nöjdEn urmakare är en urmakare, det är inte så att en ingenjör skrivit artikeln. Jag får lite Rolex-Steinhart vibbar av ETA-Sellita.
Det är väl lite som att ifrågasätta en tandställning för att en tandläkare och inte en ingenjör valt ut den?En urmakare är en urmakare, det är inte så att en ingenjör skrivit artikeln. Jag får lite Rolex-Steinhart vibbar av ETA-Sellita.
Inte helt övertygad. Men kanske bara en vanesak.Var lite wild and crazy idag och drog på ett militärgummi från BorealisVad tycker ni, hiss eller diss?
Tycker själv att det inte passade perfekt, men de är så sköna så det lär få sitta på en stund åtminstone. Och liiite tuff blev den väl ändå?
![]()
![]()
Var lite wild and crazy idag och drog på ett militärgummi från BorealisVad tycker ni, hiss eller diss?
Tycker själv att det inte passade perfekt, men de är så sköna så det lär få sitta på en stund åtminstone. Och liiite tuff blev den väl ändå?
Nä ärligt talat så var det ingen höjdare. Men passade på när det var 70% på Strapped. Men länken lär snart nog vara tillbaka igen!
Håller med dig, andra halvan var inte lika övertygandeDen här halvan av klockan blev heltuff
![]()
Rakt uppifrån funkar ju
Jag tycker hiss!Var lite wild and crazy idag och drog på ett militärgummi från BorealisVad tycker ni, hiss eller diss?
![]()
![]()
Jag tycker hiss!![]()
DET var INTE service! :-(Tveksamt om Klassik kommer den här veckan som jag hade trott då Sinn inte har skickat klockan än. De vill först få in betalning på sitt konto för en reservdel som jag har beställt och ville få med i samma paket.
Man kan i och för sig förstå det med tanke på den hisnande summan för reservdelen - 6,50€!![]()
DET var INTE service! :-(
Bland det sämsta jag hört i hur man behandlar en kund som dessutom är en av deras bästa "säljare". Men nu ska du med glädje se fram emot Sinns kanske bästa släpp i modern tidTveksamt om Klassik kommer den här veckan som jag hade trott då Sinn inte har skickat klockan än. De vill först få in betalning på sitt konto för en reservdel som jag har beställt och ville få med i samma paket.
Man kan i och för sig förstå det med tanke på den hisnande summan för reservdelen - 6,50€!![]()
Det är lugnt. Du har en liggande hamburgare på tavlanDuk- och klockbyte. Det var nere i hörnet på MacBook som det var en massa magnetism va?
![]()
Bland det sämsta jag hört i hur man behandlar en kund som dessutom är en av deras bästa "säljare". Men nu ska du med glädje se fram emot Sinns kanske bästa släpp i modern tid.
Snyggt band. Passar 656. Seatbelt? Märke/modell?Duk- och klockbyte. Det var nere i hörnet på MacBook som det var en massa magnetism va?
![]()
Snyggt band. Passar 656. Seatbelt? Märke/modell?
Faktiskt väldigt lite - iallafall på min mac air. Locket var värreDuk- och klockbyte. Det var nere i hörnet på MacBook som det var en massa magnetism va?
![]()
underbart!Det positiva var att jag för första gången fick använda ordet ”flabbergasted” i ett mail![]()