• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

IMG_8354.jpg

IMG_8358.jpg
IMG_8359.jpg
IMG_8360.jpg

Riktigt fina bilder! Man får lov att gratulera 🌠 Nu är det nog bara min av de förbesällda som inte har kommit än, men det kan bli så att den trillar in nästa vecka.

Waov vilken grej! Spara en utskrift av specialtillståndet i lådan som "äkthetsbevis". Om något år kanske Sinn har ny(a) ägare och ingen minns något. Gästspela gärna lite oftare 😍 👍.

Ja, jag blev väldigt förvånad att jag fick tillåtelse. Det hade jag verkligen inte trott, så det mailet tillsammans med två olika varianter på Sinn-logotyper som de skickade kommer jag spara :)

Längesen jag kände för att fota en klocka men den här förtjänar det :snaphappy:
IMG_20211127_131018_881.jpg
IMG_20211127_131018_983.jpg
IMG_20211127_131019_078.jpg
IMG_20211127_131019_228.jpg

Min favorit av 356 tillsammans med Isetan, men Robertos har faktiskt ännu vassare färgsättning.

IMPONERAD. 😍
Vilket statement alltså. Ring mig när du ska ner till Högkvarteret och visa upp dig!

Tack 🙏

Är riktigt nöjd med slutresultatet. Sinn har tidigare haft en egen variant på Peli1495 men då bara med logotypen i skumplasten i locket. Tycker att det här blev ytterligare ett par nivåer i finish. Hade en tanke som sagt först att ha et Sinn-märkt us-minne på den nu tomma platsen uppe till vänster där jag skulel ha info om alla klockor i lådan. Datum för inköp, pris, servicehistorik, fotografier m.m., m.m. Men känns bra att jag hoppade över det.

IMG_20211127_170102.jpg
 
Limiterade versioner verkar aldrig ta slut.
Något samarbete med något företag som firar jubileum



Hade inte möjligheten funnits hade vi aldrig sett en 100-årsjubileumSinn från Erikson om de nu kommer att välja det spåret till det stora kalaset :)

Beams har dessutom släppt limiterade SInn tidigare, både en 556 och en 656.
 
Hade inte möjligheten funnits hade vi aldrig sett en 100-årsjubileumSinn från Erikson om de nu kommer att välja det spåret till det stora kalaset :)

Beams har dessutom släppt limiterade SInn tidigare, både en 556 och en 656.
Sant.
Och hoppas att det blir en verkligt lyckad modell. ❤️
Vill inte på något sätt verka ogin men det vore lite kul om japaner, tyskar och amerikaner suckar djupt för en limiterad svensk upplaga.
 
Riktigt fina bilder! Man får lov att gratulera 🌠 Nu är det nog bara min av de förbesällda som inte har kommit än, men det kan bli så att den trillar in nästa vecka.



Ja, jag blev väldigt förvånad att jag fick tillåtelse. Det hade jag verkligen inte trott, så det mailet tillsammans med två olika varianter på Sinn-logotyper som de skickade kommer jag spara :)



Min favorit av 356 tillsammans med Isetan, men Robertos har faktiskt ännu vassare färgsättning.



Tack 🙏

Är riktigt nöjd med slutresultatet. Sinn har tidigare haft en egen variant på Peli1495 men då bara med logotypen i skumplasten i locket. Tycker att det här blev ytterligare ett par nivåer i finish. Hade en tanke som sagt först att ha et Sinn-märkt us-minne på den nu tomma platsen uppe till vänster där jag skulel ha info om alla klockor i lådan. Datum för inköp, pris, servicehistorik, fotografier m.m., m.m. Men känns bra att jag hoppade över det.

IMG_20211127_170102.jpg
Tycker det var klokt av Sinn att gå med på det. Du är en varumärkesbärare av rang och en inte så liten del av Sinns framgångar i Sverige. Varumärket växer måhända men inte utan entusiaster
 
Riktigt fina bilder! Man får lov att gratulera 🌠 Nu är det nog bara min av de förbesällda som inte har kommit än, men det kan bli så att den trillar in nästa vecka.



Ja, jag blev väldigt förvånad att jag fick tillåtelse. Det hade jag verkligen inte trott, så det mailet tillsammans med två olika varianter på Sinn-logotyper som de skickade kommer jag spara :)



Min favorit av 356 tillsammans med Isetan, men Robertos har faktiskt ännu vassare färgsättning.



Tack 🙏

Är riktigt nöjd med slutresultatet. Sinn har tidigare haft en egen variant på Peli1495 men då bara med logotypen i skumplasten i locket. Tycker att det här blev ytterligare ett par nivåer i finish. Hade en tanke som sagt först att ha et Sinn-märkt us-minne på den nu tomma platsen uppe till vänster där jag skulel ha info om alla klockor i lådan. Datum för inköp, pris, servicehistorik, fotografier m.m., m.m. Men känns bra att jag hoppade över det.

IMG_20211127_170102.jpg
väldig vacker samling! har du en av alla sinns modeller?
 
IMG20211128213902__01.jpg

Har haft på klockan någon vecka eller två i sträck nu. Går på minuten smack an rätt. Jag ♥️ Sinn.

PS. Funderar på 856 S som mitt stryktåliga alternativ. Men vill gärna prova innan. Kanske blir lite stor på 15 cm arm. 😇

x856-S_oB.png.pagespeed.ic.26X05zbSHX.png
Du har säkert koll redan men 656S är ju ett alternativ (om du pallar jaga lite) som är 38,5.


Fast 856 är väll samma l2l som 103 så borde väl funka finfint tycker man.
 
God förmiddag ✨❄️ Snabbt gästspel nu när nya förvaringen har kommit.

Pelicase 1495 och med specialtillstånd från Sinn att använda deras logotyp så länge det är en one off. Tillverkad av Norrpack.

Hade tänkt ha en plats uppe till vänster för usb-minne med all info om klockorna i lådan. Men efter lite övervägande och några hinder på vägen la jag ner det. Men i slutändan känns det som att det var bra.

Supernöjd 🥳

IMG_20211127_095915.jpg
IMG_20211127_103044_363.jpg
IMG_20211127_093347.jpg
IMG_20211127_093338.jpg
IMG_20211127_100211.jpg
IMG_20211127_093910.jpg
Mycket snyggt Clark, det där skulle man vilja göra ett gruppköp på. Utan logga då (tyvärr, men får väl gå). Om jag får kontaktuppgifterna så kan jag hålla i ett sådan köp om intresse finns i tråden.
 
Om du vill ha ETA tror jag att du måste hitta den variant med röd sekundvisare som Watchbuys släppte 2018. Annars är det nog Sellita som gäller.
Alltså samtliga innan 2019?

Jag har en 556I som jag är helt lyrisk över tack vare dess fantastiska tidshållning. Den går typ +2 sekunder på två veckor. Med tanke på att den är uttagen under mitten av 2021 så bör det ticka en Sellita i den.

Varför föredrar du ETA?
Föredrar ETA eftersom jag har fått för mig att det är bättre tillverkare än Sellita, vilket kanske inte stämmer alls. Dessutom tycker jag det är fult av Sellita att sno ETAs olika verk.
 
Alltså samtliga innan 2019?


Föredrar ETA eftersom jag har fått för mig att det är bättre tillverkare än Sellita, vilket kanske inte stämmer alls. Dessutom tycker jag det är fult av Sellita att sno ETAs olika verk.
Formfråga, snor man eller kör man licenstillverkning?? Brukar ju finnas skydd för rena stölder tänker jag.
 
Tillbaka
Topp