• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kul :)

Skärmavbild 2021-12-03 kl. 19.31.48.jpg
 
Tycker det kommit fram mycket bra saker såsom spänne, manuellt uppdrag mm.

Jag är lite nyfiken på om man fortfarande jobbar på ny teknik. Tegimentering, AR, kapsel, hydro mfl har ju funnits i ganska många år nu. Jobbar man aktivt på att hitta nya innovativa tekniker eller känner man att befintlig teknik är tillräcklig?

Finns några som helst planer på inhouseverk? Alternativt andra strategiska samarbeten med urtillverkare?

Vad omsätter Sinn idag och hur stor är tillväxten?
 
Kan eventuellt bli aktuellt med en Q&A med Sabine Kleiter på Sinn. Har ställt frågan men inte fått svar än. Hon jobbar på marknad/press.

OBS! Jag kommer välja ut frågorna och kommer inte framföra de mest konfrontativa varianterna. En Q&A med dålig stämning får någon annan orkestrera :) Menar inte att det bara ska vara insmickrande och medhårs, men tänker inte ställa henne mot väggen med allmänt missnöje. Jaja, ni fattar nog vad jag menar 🌻

Så klura gärna på bra frågor så återkommer jag när jag har fått svar.

IMG_20211203_112113.jpg
Varför så få nya klockor med icke mörka tavlor?
 
Har alltid haft svårt för Sinn men det finns en pjäs jag skulle kunna tänka mig.
Vad tycker experterna om denna, Sinn 103?
C0C77525-FA8E-4C49-8C6B-E03B983777E7.jpeg
Hej. Vad är det som gör att du har svårt för sinn? Vi i tråden är nog väldigt överens om att 103 är en riktigt bra klocka. Jag har ägt ganska många kronografer både vintage och modena, och anser att 103 spelar en liga långt över sin prisklass. Sen finns det ju varianter på den, den på bilden har safirglas men finns även med plexi. Jag slår ett slag för plexi alla dagar i veckan, tycker helt enkelt det är mycket snyggare, både glaset och vridning, men det är såklart personligt. Efter att ha provat runt en hel del har jag landat i att mina absoluta favoritkronografer är speedmaster och 103, gärna vintage för min del men även nya är väldigt bra. Gemensamma nämnaren är ju just plexi så frågan är on jag hade känt samma om det bara fanns safir att välja på. Speedy har jag ägt 4 gånger, 103 har stannat kvar. Jävla massa babbel men hoppas det ger dig något, här är en bild på min vintage 103.
Du kan läsa om min historia för att få tag i min 103 här: (https://klocksnack.se/threads/Äntligen-paketöppning.102168/)
087A5D12-9FCE-44FF-A111-EF1B89012175.jpeg
 
Hej. Vad är det som gör att du har svårt för sinn? Vi i tråden är nog väldigt överens om att 103 är en riktigt bra klocka. Jag har ägt ganska många kronografer både vintage och modena, och anser att 103 spelar en liga långt över sin prisklass. Sen finns det ju varianter på den, den på bilden har safirglas men finns även med plexi. Jag slår ett slag för plexi alla dagar i veckan, tycker helt enkelt det är mycket snyggare, både glaset och vridning, men det är såklart personligt. Efter att ha provat runt en hel del har jag landat i att mina absoluta favoritkronografer är speedmaster och 103, gärna vintage för min del men även nya är väldigt bra. Gemensamma nämnaren är ju just plexi så frågan är on jag hade känt samma om det bara fanns safir att välja på. Speedy har jag ägt 4 gånger, 103 har stannat kvar. Jävla massa babbel men hoppas det ger dig något, här är en bild på min vintage 103.
Du kan läsa om min historia för att få tag i min 103 här: (https://klocksnack.se/threads/Äntligen-paketöppning.102168/)
087A5D12-9FCE-44FF-A111-EF1B89012175.jpeg

Underbar story som verkligen förtjänas att läsas 💚
 
Hej. Vad är det som gör att du har svårt för sinn? Vi i tråden är nog väldigt överens om att 103 är en riktigt bra klocka. Jag har ägt ganska många kronografer både vintage och modena, och anser att 103 spelar en liga långt över sin prisklass. Sen finns det ju varianter på den, den på bilden har safirglas men finns även med plexi. Jag slår ett slag för plexi alla dagar i veckan, tycker helt enkelt det är mycket snyggare, både glaset och vridning, men det är såklart personligt. Efter att ha provat runt en hel del har jag landat i att mina absoluta favoritkronografer är speedmaster och 103, gärna vintage för min del men även nya är väldigt bra. Gemensamma nämnaren är ju just plexi så frågan är on jag hade känt samma om det bara fanns safir att välja på. Speedy har jag ägt 4 gånger, 103 har stannat kvar. Jävla massa babbel men hoppas det ger dig något, här är en bild på min vintage 103.
Du kan läsa om min historia för att få tag i min 103 här: (https://klocksnack.se/threads/Äntligen-paketöppning.102168/)
087A5D12-9FCE-44FF-A111-EF1B89012175.jpeg
Tack för inlägget. Jag har bara haft svårt för dels designen generellt från Sinn men sen såg jag 103 på bild i en tidning och blev ganska kär direkt. Men de andra modellerna som jag sett har jag haft svårt för och länken är jag absolut inget fan av. Men jag är ju en amatör och väldigt ny på Sinn så jag kan ju såklart ändra mig.
fantastiskt fin 103 du har, om jag skulle bestämma mig för att slå till så blir det nog en liknande som du har alt en annan färg om det kommer ut en nyare modell.
Tack för ett trevligt inlägg 👍
 
Varför stanna vid att repa ena ändlänken?...tänkte jag i mitt stilla sinne, tog fram den nya bandverktyget och genomförde en jämställdhetsaktion.

Så nu är båda ändlänkarna trackade, länken sitter bergfast och klockan var ett andetag från att bli Testaf-certifierad med en flygtur genom vardagsrummet 🛩️ 🌠

IMG_20211204_092757.jpg
 
Senast ändrad:
Tack för inlägget. Jag har bara haft svårt för dels designen generellt från Sinn men sen såg jag 103 på bild i en tidning och blev ganska kär direkt. Men de andra modellerna som jag sett har jag haft svårt för och länken är jag absolut inget fan av. Men jag är ju en amatör och väldigt ny på Sinn så jag kan ju såklart ändra mig.
fantastiskt fin 103 du har, om jag skulle bestämma mig för att slå till så blir det nog en liknande som du har alt en annan färg om det kommer ut en nyare modell.
Tack för ett trevligt inlägg 👍
Två frågor som ofta kommer upp är höjd och länk 😊
Burit Sinn sedan 2010 och tänkte på höjden den första månaden, inget bekymmer sedan dess.
Länk införskaffades 2020 och konstruktionen är enkel men hållbar.
 
Hej. Vad är det som gör att du har svårt för sinn? Vi i tråden är nog väldigt överens om att 103 är en riktigt bra klocka. Jag har ägt ganska många kronografer både vintage och modena, och anser att 103 spelar en liga långt över sin prisklass. Sen finns det ju varianter på den, den på bilden har safirglas men finns även med plexi. Jag slår ett slag för plexi alla dagar i veckan, tycker helt enkelt det är mycket snyggare, både glaset och vridning, men det är såklart personligt. Efter att ha provat runt en hel del har jag landat i att mina absoluta favoritkronografer är speedmaster och 103, gärna vintage för min del men även nya är väldigt bra. Gemensamma nämnaren är ju just plexi så frågan är on jag hade känt samma om det bara fanns safir att välja på. Speedy har jag ägt 4 gånger, 103 har stannat kvar. Jävla massa babbel men hoppas det ger dig något, här är en bild på min vintage 103.
Du kan läsa om min historia för att få tag i min 103 här: (https://klocksnack.se/threads/Äntligen-paketöppning.102168/)
087A5D12-9FCE-44FF-A111-EF1B89012175.jpeg
Vilken underbar historia och när KS är som allra bäst!
Klockan är så grym!
 
Två frågor som ofta kommer upp är höjd och länk 😊
Burit Sinn sedan 2010 och tänkte på höjden den första månaden, inget bekymmer sedan dess.
Länk införskaffades 2020 och konstruktionen är enkel men hållbar.
👍 hållbarheten är det nog inga problem med men sorry to say den är väldigt ful också 😬 #svärjagikyrkannu
 
👍 hållbarheten är det nog inga problem med men sorry to say den är väldigt ful också 😬 #svärjagikyrkannu
För mig är varumärket packat med tekniska lösningar, hållbarhet i tuffa miljöer, intressant historia.
Visst skulle de kunna komma med fler alternativ men det skulle iallafall jag vara helt ointresserad av.
Robustheten går först.
Svårt att tro GSG9 skulle sitta och hålla på med microinställning på uppdrag 😅
Åååh den sitter lite hårt.
#ingenfjolliglänkpåminux
 
Personligen är jag lite rädd för att de går mer mot normala klockor.
Jag förstår om de gör det.
Samtidigt är ju innehållet i varumärket så viktigt.
Vem minns den här vackra bilskapelsen?
Jag förknippar inte varumärket med den designen.
Klockan däremot är Sinn för mig😍

5EA7B036-B1B6-46A8-B2F2-267EC1BC185D.jpeg
2F2F14E6-877B-465E-B84C-318EF8CFC68E.jpeg
 
För mig är varumärket packat med tekniska lösningar, hållbarhet i tuffa miljöer, intressant historia.
Visst skulle de kunna komma med fler alternativ men det skulle iallafall jag vara helt ointresserad av.
Robustheten går först.
Svårt att tro GSG9 skulle sitta och hålla på med microinställning på uppdrag 😅
Åååh den sitter lite hårt.
#ingenfjolliglänkpåminux
Jag gillar h-länken och har inga direkta problem med spännet heller. På UX är det såklart ”viktigt” eller iaf logiskt med dykförlängning. På 103:an kunde det kvittat
 
Vet inte om RAID är samma som den franska bombgruppen. Bilder lånade från @Jaggis samt nätet.

unnamed.jpg


screen-shot-2020-12-16-at-12-39-59-pm-png.15602318.png




Kani nte komma på någon sådan modell dessvärre bortsett från något enstaka bords- och fickur.

Jupp, det var denna modell jag hade i tanken. Vad jag har förstått så var det Sinn som tillverkade boetten. Vore hemskt trevligt att se boett typen igen fast med Sinn´s egen urtavla med designspråk. Gillar de extremt korta luggarna, klockan sitter som gjuten på handleden. Skäms lite då jag har ägt den civila versionen men kunde inte komma ihåg namnet på B&R modellen igår (Type Marine Professional). :bag:
 
I mitt fall är det ännu märkligare, jag har aldrig gillat länk! Nu har alla mina Sinn länk och jag tycker att det är perfekt! Så, smaken är olika, sen har jag rätt och alla andra fel!🤗 Alltid! Jo, jag är ödmjuk!😃😃😃
 
Tillbaka
Topp