• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

I mitt fall är det ännu märkligare, jag har aldrig gillat länk! Nu har alla mina Sinn länk och jag tycker att det är perfekt! Så, smaken är olika, sen har jag rätt och alla andra fel!🤗 Alltid! Jo, jag är ödmjuk!😃😃😃

Jag förstår dig lite. Har inte vart överförtjust i länkar och körde mest på nato band. Men Sinn´s H-länk var sammetslen mot handleden. En j*kla skillnad mot exempelvis Seikos länkar eller Omega´s. :)
 
Tja! Jag sitter och funderar på att införskaffa lite olika straps till min 556i. Jag skulle jättegärna vilja höra era bästa tips vad gäller att matcha! Öppen för det mesta vad gäller material och färg. 😁
 
Idag kör vi 815!
08BC7371-57EB-4C28-9BB0-16E42E04E8D8.jpeg
 
Jupp, det var denna modell jag hade i tanken. Vad jag har förstått så var det Sinn som tillverkade boetten. Vore hemskt trevligt att se boett typen igen fast med Sinn´s egen urtavla med designspråk. Gillar de extremt korta luggarna, klockan sitter som gjuten på handleden. Skäms lite då jag har ägt den civila versionen men kunde inte komma ihåg namnet på B&R modellen igår (Type Marine Professional). :bag:

En re-issue på 809 vore kanske något. Men svårt att göra en ny variant utan att ha med det väldigt speciella glaset.

IMG_20211204_110938.jpg
 
Tja! Jag sitter och funderar på att införskaffa lite olika straps till min 556i. Jag skulle jättegärna vilja höra era bästa tips vad gäller att matcha! Öppen för det mesta vad gäller material och färg. 😁

Med 556 är det bara fantasin som sätter gränserna, det är ett riktigt strap-monster. Men varför inte börja med ett par nato och ett canvas. Grått, grönt, blått...tycker att de flesta färger passar utmärkt.

Tycker även att det passar bra med gummi och föredrar personligen de varianter som sluter upp mot boetten. Sinn har egna men som kommer med spänne så det kostar en del, men du kan ju alltid prova med @Feskarn och hans variant:


Finns många fina bilder i tråden att inspireras av också, så sök på 556 så har du ett smörgåsbord med valmöjligheter att botanisera i :)

430c26d9702442943ca951ce6e869c88--vintage-inspired-watch-box.jpg
312c2a8d33ae1ae728585d2f7fcfcc15--tool-nato.jpg
 
Med 556 är det bara fantasin som sätter gränserna, det är ett riktigt strap-monster. Men varför inte börja med ett par nato och ett canvas. Grått, grönt, blått...tycker att de flesta färger passar utmärkt.

Tycker även att det passar bra med gummi och föredrar personligen de varianter som sluter upp mot boetten. Sinn har egna men som kommer med spänne så det kostar en del, men du kan ju alltid prova med @Feskarn och hans variant:


Finns många fina bilder i tråden att inspireras av också, så sök på 556 så har du ett smörgåsbord med valmöjligheter att botanisera i :)

430c26d9702442943ca951ce6e869c88--vintage-inspired-watch-box.jpg
312c2a8d33ae1ae728585d2f7fcfcc15--tool-nato.jpg
Är det någon som provat detta bandet (gummi) om det passar på 556:an?
 
Ville bara tipsa om en auktion jag snubblade på på insta:

Jag har ingen koppling eller erfarenhet av denna säljare.
 
Ville bara tipsa om en auktion jag snubblade på på insta:

Jag har ingen koppling eller erfarenhet av denna säljare.

Vad är det för Sinn som annonseras? Mitt Instagram klappade igen efter att jag tryckte på följ-knappen.
 
Hey Sinnheadz!

Håller på att bli knäpp i ren och skär åtrå över en U50. Har en 104 idag och älskar’n, men det är dags för en dykare och jag är inte sugen på en heritage- eller ”me to”-dykare.

Nu till frågan: hur viktigt tycker ni det är att skaffa den tegimenterade versionen av U50? Mer pengar och geekpoäng, men utseendemässigt är det väl ingen skillnad?

Det lackar mot jul och luften dallrar av undertrycka passioner som just nu mest handlar om en ny klocka. Behöver moraliskt stöd ✊🏻
 
Senast ändrad:
Hey Sinnheadz!

Håller på att bli knäpp i ren och skär åtrå över en U50. Har en 104 idag och älskar’n, men det är dags för en dykare och jag är inte sugen på en heritage- eller ”me to”-dykare.

Nu till frågan: hur viktigt tycker ni det är att skaffa den tegimenterade versionen av U50? Mer pengar och geekpoäng, men utseendemässigt är det väl ingen skillnad?

Det lackar mot jul och luften dallrar av undertrycka passioner som just nu mest handlar om en ny klocka. Behöver köpstöd ✊🏻

Den tegimenterade versionen är klart mer reptålig om man känner att det är viktigt. Utseendemässigt är det tegimenterade stålet lite mörkare i färgen. Om det är viktigt för dig kan nog bara du svara på men jag hade nog riktat in mig på den tegimenterade. Med det sagt så är det såklart inte på något sätt är något "fel" i att välja den otegimenterade :)
 
Hey Sinnheadz!

Håller på att bli knäpp i ren och skär åtrå över en U50. Har en 104 idag och älskar’n, men det är dags för en dykare och jag är inte sugen på en heritage- eller ”me to”-dykare.

Nu till frågan: hur viktigt tycker ni det är att skaffa den tegimenterade versionen av U50? Mer pengar och geekpoäng, men utseendemässigt är det väl ingen skillnad?

Det lackar mot jul och luften dallrar av undertrycka passioner som just nu mest handlar om en ny klocka. Behöver köpstöd ✊🏻

Ur en ren personlig synvinkel så tycker jag inte att det är nödvändigt. Ingen av mina modeller eller den tidigade U1 SDR som jag ägde var fullt tegimenterad.

Vrid-ringen är tegimenterad på alla U50, räcker gott och väl i mitt fall. Har snart ägt min U50 i ett år, slagit i ett par bordskanter och dylikt men den ser fortfarande sprillans ny ut. Länken har klarat sig också, det enda som har fått lite stryk som kan ses är claspen.

Nu skall jag väl också nämna att jag inte lever ett väldigt äventyrligt liv. Mao, jag dyker inte och jag deltar inte i militära operationer. Bara ett enkelt Svensson liv i förorten. :)

DSC_1134.JPG
 
Hey Sinnheadz!

Håller på att bli knäpp i ren och skär åtrå över en U50. Har en 104 idag och älskar’n, men det är dags för en dykare och jag är inte sugen på en heritage- eller ”me to”-dykare.

Nu till frågan: hur viktigt tycker ni det är att skaffa den tegimenterade versionen av U50? Mer pengar och geekpoäng, men utseendemässigt är det väl ingen skillnad?

Det lackar mot jul och luften dallrar av undertrycka passioner som just nu mest handlar om en ny klocka. Behöver moraliskt stöd ✊🏻
Här ser du skillnaden på tegimenterad länk och vanlig. Den undre är tegimenterad.
Du får tänka på att inflationen i Tyskland är kring 6% så tycker du ska passa på nu innan de höjer priserna 😁
B645E5A6-090B-467D-A298-3F697530523B.jpeg
 
Tillbaka
Topp