• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Bra förslag 👌🏽
Kom även ihåg att 756 och 900 är de enda modellerna som är krocktestade😀
D2159CA5-D4D4-4F41-B3CB-38831B56BCBE.jpeg

Var det inte Dekra som blev av med rätten att besikta precis? :)
 
Senast ändrad:

Hoppla! Någon som har slantarna kvar så här före jul??
 
Den tegimenterade versionen är klart mer reptålig om man känner att det är viktigt. Utseendemässigt är det tegimenterade stålet lite mörkare i färgen. Om det är viktigt för dig kan nog bara du svara på men jag hade nog riktat in mig på den tegimenterade. Med det sagt så är det såklart inte på något sätt är något "fel" i att välja den otegimenterade :)
Här ser du skillnaden på tegimenterad länk och vanlig. Den undre är tegimenterad.
Du får tänka på att inflationen i Tyskland är kring 6% så tycker du ska passa på nu innan de höjer priserna 😁
B645E5A6-090B-467D-A298-3F697530523B.jpeg
Den där rackarns inflationen ..! Klart man vill stötta de fattiga klockproducerande tyska ingengörerna.
 
Ungefär så här länge klarade jag mig från KS 🤣 - Skönt att se att tråden lever vidare även när man är utloggad, får bjuda på en bild jag hade i telefonen från tidigare så här på lördagskvällen

A903333F-6659-4B04-8184-68FCAA12DFF6.jpeg

240 st gz på strechnato som längtar efter sommar :)

@Clark Kent Tycker du ska fråga Sabine om dom inte kan tänka om rörande att tillverka LHD varianter av 556 (dom versioner som är nodate borde ju vara enkla att modda kan man tycka) och kanske även om de inte kan återlansera 656. Skickar även ett stort grattis till din nya förvaring - misstänkte den var din när jag såg den på IG!
 
Den tegimenterade versionen är klart mer reptålig om man känner att det är viktigt. Utseendemässigt är det tegimenterade stålet lite mörkare i färgen. Om det är viktigt för dig kan nog bara du svara på men jag hade nog riktat in mig på den tegimenterade. Med det sagt så är det såklart inte på något sätt är något "fel" i att välja den otegimenterade :)
Jag har ingenting emot en repa här och där, mest på grund av att jag vältrar mig över MBP på dagarna. En repa är som ett battlescar för oss kontorsriddare. Ska funda lite mer.
 
Senast ändrad:
Ur en ren personlig synvinkel så tycker jag inte att det är nödvändigt. Ingen av mina modeller eller den tidigade U1 SDR som jag ägde var fullt tegimenterad.

Vrid-ringen är tegimenterad på alla U50, räcker gott och väl i mitt fall. Har snart ägt min U50 i ett år, slagit i ett par bordskanter och dylikt men den ser fortfarande sprillans ny ut. Länken har klarat sig också, det enda som har fått lite stryk som kan ses är claspen.

Nu skall jag väl också nämna att jag inte lever ett väldigt äventyrligt liv. Mao, jag dyker inte och jag deltar inte i militära operationer. Bara ett enkelt Svensson liv i förorten. :)

DSC_1134.JPG
.. så om mina dagar mest består av att jag duschar, klär min överkropp och startar ett teamsmöte behöver jag inte den tegimiterade versionen. Tack
 
Lite svårt att bestämma vilken jag gillar bäst i kväll. Klassik §12 vinner poäng på den arbetade urtavlan och subbarna i 3,6,9 medan 103 B hd drar många stil poäng på manuellt uppdrag. Intressant att notera. 103 B hd håller tiden mycket exakt +- 2-4 sek per dag medan klassik 12 kan diffa upp till 5 sec. Kan man dra slutsatsen att gamla valjoux verk är bättre.. En glasbaksida vore godis på den manuella.

IMG_0850.JPG
 
Lite svårt att bestämma vilken jag gillar bäst i kväll. Klassik §12 vinner poäng på den arbetade urtavlan och subbarna i 3,6,9 medan 103 B hd drar många stil poäng på manuellt uppdrag. Intressant att notera. 103 B hd håller tiden mycket exakt +- 2-4 sek per dag medan klassik 12 kan diffa upp till 5 sec. Kan man dra slutsatsen att gamla valjoux verk är bättre.. En glasbaksida vore godis på den manuella.

IMG_0850.JPG
Vackert! Är det ABP på Klassik och Hirsch Heritage på 103B?
 
Jag kör en liten push för kommande Q&A med Sabine Kleiter från SINN.

Om någon har missat så går det utmärkt att komma med förslag på frågor. Jag kommer välja ut ett antal och maila henne i början av nästa vecka.

Sabine presenterar Sinn-nyheter för Wei Koh 👇

Skärmavbild 2021-12-04 kl. 20.55.42.png
Min personal shopper träffade henne i Genève - hon var trevlig och gav honom ett rese etui.
 
Jag kör en liten push för kommande Q&A med Sabine Kleiter från SINN.

Om någon har missat så går det utmärkt att komma med förslag på frågor. Jag kommer välja ut ett antal och maila henne i början av nästa vecka.

Sabine presenterar Sinn-nyheter för Wei Koh 👇

Skärmavbild 2021-12-04 kl. 20.55.42.png
Vad gör Sinn för att öka/säkra produktionstakten? Tänker det är ett problem med ökande försäljningsvolymer.
Urmakare måste ju utbildas och hur ser tillväxten ut i yrket?
Kan de kapa produktionstiden utan att slira på kvalitén?
 
Senast ändrad:
Jag förstår inte SINN:s prissättning. Ta tex 103 klassik 12 med den väl bearbetade tavlan och keramisk ytterring, den kostade lika mycket som den gröna 103:an som gavs ut ett år tidigare och har en betydligt tråkigare tavla, okej den är grön men absolut inte lika väl bearbetad som 103 klassik. 🤔




IMG_0853.JPG
 
Jag förstår inte SINN:s prissättning. Ta tex 103 klassik 12 med den väl bearbetade tavlan och keramisk ytterring, den kostade lika mycket som den gröna 103:an som gavs ut ett år tidigare och har en betydligt tråkigare tavla, okej den är grön men absolut inte lika väl bearbetad som 103 klassik. 🤔




IMG_0853.JPG
Dag/datum?
 
Jag förstår inte SINN:s prissättning. Ta tex 103 klassik 12 med den väl bearbetade tavlan och keramisk ytterring, den kostade lika mycket som den gröna 103:an som gavs ut ett år tidigare och har en betydligt tråkigare tavla, okej den är grön men absolut inte lika väl bearbetad som 103 klassik. 🤔




IMG_0853.JPG

Svårt att veta naturligtvis, men kanske att man såg hur 144 Jubileum inte sålde så starkt och att man ville ha en modell som det blev hype kring. Nu sålde den slut, andrahandpriserna har legat över listpris så vi får väl vara glada att de inte la försäljningspriset på 35´ vilket hade varit fullt möjligt med tanke på specen.
 
Tillbaka
Topp