• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

.. så om mina dagar mest består av att jag duschar, klär min överkropp och startar ett teamsmöte behöver jag inte den tegimiterade versionen. Tack
Jag har haft en 657 (blästrat) och har nu en 857 (tegiment), misstänker att det är samma färgskillnad som på U50 utan och med tegiment. Jag tycker faktiskt att skillnaden är stor, 857 är mycket mörkare och (tycker jag) har en mycket snyggare färg, nästan som titan. Har nog lite med hudfärg att göra också, jag tycker Sinns blästrade klockor är för ljusa för mig och tegimentfärgen passar mig bättre. Har letat ett tag nu men jag verkar aldrig ha tagit bilder på båda tillsammans trots att jag hade dem samtidigt ett tag.

Jag skulle verkligen åka förbi Erikson och titta på båda innan jag bestämde mig om jag var du.

Edit: hittat en bild!
1638652278613.jpeg
Nu ser 857-an (vänster) lite mörkare ut på bilden än den ser ut på min handled just nu, eller så har den blivit lite ljusare med tiden (verkar konstigt, kan det vara så?), men ändå, kanska tydlig skillnad. Och sen är den ju enormt reptålig...
 
Senast ändrad:
Svårt att veta naturligtvis, men kanske att man såg hur 144 Jubileum inte sålde så starkt och att man ville ha en modell som det blev hype kring. Nu sålde den slut, andrahandpriserna har legat över listpris så vi får väl vara glada att de inte la försäljningspriset på 35´ vilket hade varit fullt möjligt med tanke på specen.
Väl över listpris.. Nu ska man inte tro på C24 men alla Klassik 12 där ligger på 50 Kg plus https://www.chrono24.se/search/inde...earchTaskId=3111642&sortorder=5&dosearch=true
 
Finns åtminstone en på eBay Kleinanzeigen för 3600 euro.
Otroligt att så många varit ute till försäljning, är folk så desperata efter snabba klipp. Jag behåller min som en ovärderlig pjäs i panda samlingen :)
De som lägger ut dem för 50+ är säkert ute efter snabba klipp. Men de som lägger ut dem för 35 kanske bara inte gillade klockan som de trodde de skulle Jag läste lite diskussioner på Uhrforum och det finns dem som var besvikna när de öppnade lådan, klockan är väldigt mycket bling och det kan jag faktiskt förstå. Har haft den i en dryg vecka nu och hittills har den inte lyckats stöta bort 857-an från handleden förutom några minuter. Jag gillade de första bilder och slog till direkt men det känns nu som att jag föredrar min vanliga svarta 103 St sa; classic 12 är väldigt snyggt men lite för fin för min del. Får se om jag ändrar mig.
 
Nu är det stor risk att jag blir bannad i SINN- tråden. Svära i kyrkan, skita i det blå skåpet osv.. men en av de är faktiskt bättre :D



IMG_0860.JPG

Vridring: Sinn 🥇

Sekundvisare: Sinn 🥇

Tim/minutvisare: Heuer 🥇

Registervisare: Sinn 🥇

Index: Sinn 🥇

Datumplacering: Heuer 🥇

Register: Heuer 🥇

Boett: Oavgjort

Tavla: Heuer 🥇

Finish: Vet inte eftersom min Klassik fortfarande ligger i kartongen 😄
 
Men är tidshållningen bättre på Heuern? Imponerande isf för den har ändå några år på nacken 👍
Japp den är helt trolig, den diffar + - 6 sec på en vecka, naturligtvis kan det avvika olika tider på dygnet men förutom Sinn 103 B med manuellt vekt är det den klocka i samlingen som håller tiden bäst, även datum växlingen är bättre än vad som syns på bilden. Ställde klockan lite hastigt så det blev inte helt rätt.
 
Tillbaka
Topp