SeikoDad
Basic
Whaaa..? Har Sinn gjort kvartingar? Snygg pjäs!Quarz.. Gött o slippa veva igång skiten när den legat en vecka eller två.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Whaaa..? Har Sinn gjort kvartingar? Snygg pjäs!Quarz.. Gött o slippa veva igång skiten när den legat en vecka eller två.
![]()
Inte bara gjort.Whaaa..? Har Sinn gjort kvartingar? Snygg pjäs!
Har samma bekymmer med en annan rev panda - vi börjar helt enkelt bli gamla....Funderat lite över visarna, tycker de syns lite dåligt när det blir sämre ljus. Kan vara att jag fått sämre syn också…..men en mörk kant på visarna hade varit intressant att se.
![]()
Man ska inte heller glömma 434 (damur quartz) som är i produktion eller UX föregångare EZM2 eller 815 som båda finns i trådenWhaaa..? Har Sinn gjort kvartingar? Snygg pjäs!
Ja jag var rädd för detHar samma bekymmer med en annan rev panda - vi börjar helt enkelt bli gamla....![]()
Funderat lite över visarna, tycker de syns lite dåligt när det blir sämre ljus. Kan vara att jag fått sämre syn också…..men en mörk kant på visarna hade varit intressant att se.
![]()
Ett tipps från en som åxå börjar se taskigt.. Köp en luppHar samma bekymmer med en annan rev panda - vi börjar helt enkelt bli gamla....![]()
Japp och pannlampa!Ett tipps från en som åxå börjar se taskigt.. Köp en lupp![]()
Stereo lupp är inte heller så tokigt, vanlig lupp tar bort avståndsbedömningenJapp och pannlampa!
Pannlampa är grymt.
'Ändrar stl så ni slipper ta fram luppen.
Stereo lupp är inte heller så tokigt, vanlig lupp tar bort avståndsbedömningen
Så dåligt ser jag inte ....än.jag använder en sån här fast på svängbar arm och annan optik
![]()
Så dåligt ser du jag lovar. Har bytt slutlinsen till en med 0,5 g förstorning. Får ett avstånd på 18 cm från objektet till linsen och det är fullt tillräckligt att få plats med en skruvmejsel om man ska ta isär en klocka. Även perfekt när man ska plocka upp biägg ur vaxkakor i syfte att odla nya drottningar. En bra stereolupp har många användningsområdenSå dåligt ser jag inte ....än.
Men kul pryl!
Helt uppenbart - du saknar ju en vit!! 556 Weiss är ju det trygga valet. Kanske en 556 CR för att vara lite wild ’n crazy? Reverse panda-tavlan på 103:an är heller inte så pjåkig. Ja, där har du mina alternativSå.... Vad ska fylla den 18:e och sista platsen? Har inte ekonomi för de flesta alternativen men vad skulle vara ditt val?
![]()
Snyggt byggt!Supersede GMT
www.horage.info
Lite blingig men måste faktiskt säga att jag gillar tavlan och alla funktioner!
Hur de fått in allt i 9,85mm höjd är ju rättimponerande.
Får nog köpa en dubbel lupp..Snyggt byggt!
You have my blessing!Får nog köpa en dubbel lupp..
Felpostade![]()
Ja det är ju ett välsignat bra ur! Så absolut rätt!![]()
Frun och barnen tyckte ”julkrubba” - klockförvaring sa pappa![]()
Det ljusbruna var ju väldigt fint! Länken kommer gå bra. Tejp och ett bra verktyg löser det! Tråden håller tummarna!Bandbonanza...och en länk som jag bävar inför att montera
![]()
Amen!Ja det är ju ett välsignat bra ur! Så absolut rätt!
Det ljusbruna var ju väldigt fint! Länken kommer gå bra. Tejp och ett bra verktyg löser det! Tråden håller tummarna!
Undra hur den skulle se ut på ett rött hajbandBandbonanza...och en länk som jag bävar inför att montera
![]()
U
Undra hur den skulle se ut på ett rött hajband....
.