• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Bandbonanza...och en länk som jag bävar inför att montera :)

pixlr_20211207113143014.jpg
Länk länk länk!
Det svarta med vita randen är min favoo.
Det mörkgröna vildsvinet måste nog ses IRL, väldigt fin struktur.
 
Kronan ser också skum ut. Ser nästan ut som att den är kromad.

Med det sagt är det en av de referenser jag helst av allt vill ha. Men jag tänker att om man ska upp på Grail-nivå så är en viktig ingrediens tålamod. De får ta extra tid, månader eller år, att hitta Rätt ex och inte bara Ett ex.
Undrar hur många av de gamla Sinnarna som finns kvar och vilket skick de är i. Troligen finns väl samtliga hos samlare som håller krampaktigt i de.
 
Jahapp det här var ju tråkigt. Är det någon mer som har varit med om att lume-triangeln bara försvann? Klockan är från april i år, borde det här gå på garantin? Finns inga skador på inlägget så jag tror inte jag har stött i någonting.
IMG_8565.jpg
Jag har tappat min en gång och helt osannolikt turligt återfanns den på tröjan. Numera fastlimmad på plats med en tandpetarspets superlim.
 
Alltså, den är fanimej bättre än väntat!
Har ju gått och trånat efter den här typen av kronograf länge och väl, egentligen sedan jag krängde av min Autavia (som var för stor på längden L2L).

Enda smolket i glädjebägaren är att mina handleder härstammar från pissmyrorna, och att jag måste köra viklås i innersta hålet på Sinns mediumband = Inte optimalt med tillhörande svin- resp. låtsasalligatorstraps. Men den gör sig jävligt bra på Sinns originalkossa (I strl S) nedan, så skit samma.

20211207_140000.jpg


Blir en F-länk till den här framöver. Ingen som har en i nyskick, och som vill bli av med den?
 
Jahapp det här var ju tråkigt. Är det någon mer som har varit med om att lume-triangeln bara försvann? Klockan är från april i år, borde det här gå på garantin? Finns inga skador på inlägget så jag tror inte jag har stött i någonting.
IMG_8565.jpg
Om närheten till lume är lång, kan du ju alltid ta valfri nagellack i rolig färg och mecka en one of… 😎
 
Haha årets mansgris i tråden blev precis utsedd 😂
Tar på mig skämshatten 👒 och gräver ner mig - men jag misstänker ändå att jag har rätt i vem som troligen ändå är väldigt exakt med nagellackspensel. Erfarenheten från dottern och fruns exakthet är magisk jmf när en annan ska försöka med nått med så liten pensel.
 
Tillbaka
Topp