• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jahapp det här var ju tråkigt. Är det någon mer som har varit med om att lume-triangeln bara försvann? Klockan är från april i år, borde det här gå på garantin? Finns inga skador på inlägget så jag tror inte jag har stött i någonting.
IMG_8565.jpg
Svarar på mitt eget inlägg här: kontaktade Sinn och de skickar en ny triangel :). Bra service!
 
Hoppas den är (själv)lysande ja ;). Bra fråga, och jag har inte frågat dem. Hoppas att instruktionerna följer med, men annars får det väl bli en droppe superlim.
Tips om lim behövs kan vara att använda en nål eller tandpetare när du applicerar limmet då det verkligen behövs pyttelite. Man vill inte att det kommer ut lim när man trycker dit triangeln. Men det fixar du självklart galant👍.
 
Alltså jag är sjukt sugen på att på att ta isär och sätta ihop en 7750. Skulle vilja ha tag på en billig klocka med det verket behöver inte fungera. Bara för att tillfredsställa skruv isär behovet.
1638904744172.png
 
Har ingen betydelse vilket verk jag får tag på.. Är större chans att hitta ett ETA. Seliten har inte tillverkats lika länge. Hoppas på att någon i tråden är villig att offra sin 103:a (helst med plexi) :)
Jag har ju ”sabbat” min 103a. Vred lite snabbt och hårt på quickset vid fel tid så nu växlar den dag och datum vid olika tillfällen. Du får hemskt gärna fixa den ❤️
 
Jag har ju ”sabbat” min 103a. Vred lite snabbt och hårt på quickset vid fel tid så nu växlar den dag och datum vid olika tillfällen. Du får hemskt gärna fixa den ❤️
Om du förväntar dig att garanterat få tillbaks en fullt fungerande klocka avråder jag på det bestämdaste att lämna den till mig. Gå du däremot i tankarna att lämna den till metallåtervinningen kan jag betala en symbolisk summa.. Ödet för klockan lär bli detsamma 😂
 
Kommer ni ihåg mitt gnällande om att det tar 16-18v att få en klocka servad av Sinn, tror ni att jag blir gladare av att få detta nu på moronen. EFTER att dom har haft den i 6 v....

This is to inform you about the work on your watch. Please be kind enough to obtain further details thereto from the order confirmation attached.

Remaining processing times is approx. 16 to 18 weeks.

Vi snackar alltså om 22-24v om detta stämmer, i princip ett halvår. Är jag imponerad?? NEJ!!! :-(
 
Kommer ni ihåg mitt gnällande om att det tar 16-18v att få en klocka servad av Sinn, tror ni att jag blir gladare av att få detta nu på moronen. EFTER att dom har haft den i 6 v....

This is to inform you about the work on your watch. Please be kind enough to obtain further details thereto from the order confirmation attached.

Remaining processing times is approx. 16 to 18 weeks.

Vi snackar alltså om 22-24v om detta stämmer, i princip ett halvår. Är jag imponerad?? NEJ!!! :-(
Tror tyvärr urmakare är en bristvara.
Går ju inte att ersätta med robotar eller något smart datasystem.
Ju fler klockor de säljer, desto fler antal servicearbeten och im de inte får in fler urmakare - ja då blir det så här.
Tur du har några fler att använda :)
 
Kommer ni ihåg mitt gnällande om att det tar 16-18v att få en klocka servad av Sinn, tror ni att jag blir gladare av att få detta nu på moronen. EFTER att dom har haft den i 6 v....

This is to inform you about the work on your watch. Please be kind enough to obtain further details thereto from the order confirmation attached.

Remaining processing times is approx. 16 to 18 weeks.

Vi snackar alltså om 22-24v om detta stämmer, i princip ett halvår. Är jag imponerad?? NEJ!!! :-(
Känns som just servicetidern är en given fråga i @Clark Kent:s frågestund, man saknar ju transparens i ärendet, vad är det som tar tid? Saknas delar? Är det covidsjuka urmakare?
 
Kommer ni ihåg mitt gnällande om att det tar 16-18v att få en klocka servad av Sinn, tror ni att jag blir gladare av att få detta nu på moronen. EFTER att dom har haft den i 6 v....

This is to inform you about the work on your watch. Please be kind enough to obtain further details thereto from the order confirmation attached.

Remaining processing times is approx. 16 to 18 weeks.

Vi snackar alltså om 22-24v om detta stämmer, i princip ett halvår. Är jag imponerad?? NEJ!!! :-(
Vad kostar servicen? Vore kul att jämföra med tex tidlösa ur. Vilken klocka var det? Garanti? Är det en massa olja och annat SINN special går det naturligtvis inte att lämna till annan urmakare men ett halvår tror jag inte det tar någonstans.
 
Kommer ni ihåg mitt gnällande om att det tar 16-18v att få en klocka servad av Sinn, tror ni att jag blir gladare av att få detta nu på moronen. EFTER att dom har haft den i 6 v....

This is to inform you about the work on your watch. Please be kind enough to obtain further details thereto from the order confirmation attached.

Remaining processing times is approx. 16 to 18 weeks.

Vi snackar alltså om 22-24v om detta stämmer, i princip ett halvår. Är jag imponerad?? NEJ!!! :-(
Förstår din frustration. Det låter orimligt med så lång tid för en service.
Det där skulle dom verkligen behöva få fason på inom en snar framtid eller är det normalläge för Sinn menar du ?
 
Tillbaka
Topp