• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Känns som just servicetidern är en given fråga i @Clark Kent:s frågestund, man saknar ju transparens i ärendet, vad är det som tar tid? Saknas delar? Är det covidsjuka urmakare?
Så kan det ju givetvis vara.
Tyskland har det rätt jobbigt just nu.
Men då skulle de kunna vara lite transparenta.
Min enda Sinn som kommer skickas på spa i Frankfurt.
Resten kommer få servas lokalt.
5083FEC8-E2AD-4FD8-8D79-7AA4FD5CF7EB.jpeg



All time high i Essen;
1638951029068.png
 
Senast ändrad:
Från insta;


1638950400584.png


"I am happy to be part of the team at Sinn Spezialuhren since 1 October 2021 and to have started something new again. What I particularly like about the 856 B-Uhr is that they have taken back the largest unit, the hour, and concentrate on the minute and second. This reflects my attitude to life, to be in the here and now. Enjoy every second!

Birgit Kurth
Master Watchmaker at our Customer Service /
Uhrmachermeisterin in unserem Kundendienst
856 B-Uhr"
 
Angående servicetider tror jag knappast att Sinn är ensamma om problemet, framförallt inte om man tittar på andra märken i samma storleksklass eller större.

Corona med hårdare restriktioner i Tyskland gällande personal på arbetsplatsen än vad vi har haft i Sverige, brist på urmakare och säkerligen även brist på komponenter så som precis varenda bransch nu drabbas av oavsett om det är byggvaruhandeln, bilindustrin m.m., m.m.

Likväl trist både för den enskilde och olyckligt för varumärket då det naturligtvis påverkar helhetsintrycket.

4000:- ink frakt t&r?

+ 100€ i frakt om det inte är garanti eller goodwill.

EDIT: Aktuell prislista

 
Senast ändrad:
Angående servicetider tror jag knappast att Sinn är ensamma om problemet, framförallt inte om man tittar på andra märken i samma storleksklass eller större.

Corona med hårdare restriktioner i Tyskland gällande personal på arbetsplatsen än vad vi har haft i Sverige, brist på urmakare och säkerligen även brist på komponenter så som precis varenda bransch nu drabbas av oavsett om det är byggvaruhandeln, bilindustrin m.m., m.m.

Likväl trist både för den enskilde och olyckligt för varumärket då det naturligtvis påverkar helhetsintrycket.



+ 100€ i frakt om det inte är garanti eller goodwill.
I mitt fall är det mer ett konstaterande av att det är en väldigt lång tid som klockan är på spa, det suger, men jag klarar mig, har ju andra att ha på armen! :) MEN om jag hade varit OWG och fått detta besked så hade jag blåst en säkring!
 
På 90 talet hade jag en chef som efter julen såg rätt sur ut.
Han skulle gå och lämna tillbaka julklappen han hade köpt till sin hustru då hon hade blivit riktigt förbannad över julklappen han gett henne.

Vad fick hon då?
En helautomatisk espressomaskin som gjorde fantastiskt skum osv.
Han var lite kaffenörd.

Det kom fram lite senare att hustrun inte drack kaffe 😂
 
En undran - Har du tänkt ut ett system för vilken ordning du lägger ner dem i?
Stl, modell, ålder, typ?

Kul att du frågar :) Satt och småfnissade åt mig själv så sent som igår kväll när det slog mig att ett nytt kvällsnöje är att likt ett 15-spel pussla om i lådan utifrån ålder, färg, funktion, estetik eller andra mer långsökta kopplingar 😁
 
Kul att du frågar :) Satt och småfnissade åt mig själv så sent som igår kväll när det slog mig att ett nytt kvällsnöje är att likt ett 15-spel pussla om i lådan utifrån ålder, färg, funktion, estetik eller andra mer långsökta kopplingar 😁
Haha, ja någon slags ordning borde det ju vara.

För längesen hade vi bokhyllor där böckerna placerades efter kulör och höjd av min kära ex. hustru.
Nu lyssnar hon på ljudböcker och de riktiga står i källaren :rolleyes:
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp