• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vad är tankarna kring dessa olika färger på Sinn103? Jag har fattat tycke för den gröna versionen men aldrig sett en IRL. Någon annan som gjort det eller rent utav har en här på tråden?
DEF1C293-D9A2-45B8-BE5A-565FDB006736.jpeg
B6AC064B-CA54-415D-8365-EC351B8B9CDB.jpeg
 
Det var ett tag sedan det var poll i tråden så vi kör en helgpoll och även denna gång osar den vintage :)

Det är dags för - Battle of the 103´s!

Symboler att rösta med, från vänster till höger: 103B - 🤣, 103A - 😲 och slutligen 103C - 😡


Skärmavbild 2018-11-25 kl. 15.21.11.png

Lutar redan åt en utklassningsseger för A :)

Vad är tankarna kring dessa olika färger på Sinn103? Jag har fattat tycke för den gröna versionen men aldrig sett en IRL. Någon annan som gjort det eller rent utav har en här på tråden?
DEF1C293-D9A2-45B8-BE5A-565FDB006736.jpeg
B6AC064B-CA54-415D-8365-EC351B8B9CDB.jpeg

Jag säger som jag har gjort tidigare, att det är en tavla som jag tycker man med fördel bör ha sett live innan man slår till. Framförallt om man kommer ha den som enda klocka. Det går från nästan svart mot mörkare grön till en skimrande metallic-effekt om rätt ljus ligger på. @Ninna och @Kaffefredrik har 104 med samma typ av gröna färg och kan säkert fylla på med matnyttig info.
 
Lutar redan åt en utklassningsseger för A :)



Jag säger som jag har gjort tidigare, att det är en tavla som jag tycker man med fördel bör ha sett live innan man slår till. Framförallt om man kommer ha den som enda klocka. Det går från nästan svart mot mörkare grön till en skimrande metallic-effekt om rätt ljus ligger på. @Ninna och @Kaffefredrik har 104 med samma typ av gröna färg och kan säkert fylla på med matnyttig info.
Om jag tänker bort vilken som är ovanligast och värdefull. Alla är ju grymma men 103A har en lugnare och mer lättläst tavla.
Pandor i all ära men de är svårlästa så om jag skulle leka pilot och sitta i mörker skulle jag lätt välja A modellen före de andra.
Perfekt balans på den tavlan.
 
OT. För mig är det optimalt med mindre än 1cm till max 5 cm snö då det inte ställer till en massa besvär, men ändå lyser upp lite i mörkret. Å andra sidan blir det vad det blir... Klockan bryr sig inte och är lysande i sig 🥰
för mig som jobbar inom anläggningsbranchen dvs armera utomhus året om så är ca - 5 och ett par cm snö bäst under hela vintern! gråter när blötsnö och +grader kommer!
 
Lutar redan åt en utklassningsseger för A :)



Jag säger som jag har gjort tidigare, att det är en tavla som jag tycker man med fördel bör ha sett live innan man slår till. Framförallt om man kommer ha den som enda klocka. Det går från nästan svart mot mörkare grön till en skimrande metallic-effekt om rätt ljus ligger på. @Ninna och @Kaffefredrik har 104 med samma typ av gröna färg och kan säkert fylla på med matnyttig info.
Kan bara instämma med @Clark Kent att du gärna vill se innan du köper en. Jag tycker själv att den gröna färgen är magisk, framförallt en solig dag.
Sen tycker jag att det upplevs annorlunda när den gröna tavlan innesluts av en svart ring på 104 jämfört med en grön ring på 103. Min upplevelse är att tavlan oftast har någon grön ton när jag kollar på den och nästan aldrig upplevs som svart - det gör den bara när jag försöker fotografera den för att lägga upp en bild här på forumet...
16392139357667711120106978111658.jpg
16392139711928728528491696434515.jpg
16392139925941108190019620856655.jpg
 
20211211_131045.jpg
Gröna 104'an känns ofta som den är lite dovt kallgrön när den inte får ljus på sig. När den får ljus så vaknar den till liv på ett väldigt vackert sätt. Jag tror det framträder mer på en 103 iom den gröna ringen, men jag tycker den är ruggigt fin på båda.
Skall leta efter en solig bild, men är ute på äventyr just nu. 💚
 
20211211_131045.jpg
Gröna 104'an känns ofta som den är lite dovt kallgrön när den inte får ljus på sig. När den får ljus så vaknar den till liv på ett väldigt vackert sätt. Jag tror det framträder mer på en 103 iom den gröna ringen, men jag tycker den är ruggigt fin på båda.
Skall leta efter en solig bild, men är ute på äventyr just nu. 💚
Världsklass på matchningen av tröjan och klockan! 👏
 
Tillbaka
Topp