Jag väljer alla!Men @MaBr - tumme upp är ju inte ett alternativ i pollen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag väljer alla!Men @MaBr - tumme upp är ju inte ett alternativ i pollen
Menar du en sånhär?Vad är tankarna kring dessa olika färger på Sinn103? Jag har fattat tycke för den gröna versionen men aldrig sett en IRL. Någon annan som gjort det eller rent utav har en här på tråden?
Det var ett tag sedan det var poll i tråden så vi kör en helgpoll och även denna gång osar den vintage
Det är dags för - Battle of the 103´s!
Symboler att rösta med, från vänster till höger: 103B - , 103A - och slutligen 103C -
Vad är tankarna kring dessa olika färger på Sinn103? Jag har fattat tycke för den gröna versionen men aldrig sett en IRL. Någon annan som gjort det eller rent utav har en här på tråden?
Om jag tänker bort vilken som är ovanligast och värdefull. Alla är ju grymma men 103A har en lugnare och mer lättläst tavla.Lutar redan åt en utklassningsseger för A
Jag säger som jag har gjort tidigare, att det är en tavla som jag tycker man med fördel bör ha sett live innan man slår till. Framförallt om man kommer ha den som enda klocka. Det går från nästan svart mot mörkare grön till en skimrande metallic-effekt om rätt ljus ligger på. @Ninna och @Kaffefredrik har 104 med samma typ av gröna färg och kan säkert fylla på med matnyttig info.
Hur många släpptes?Menar du en sånhär?
500Hur många släpptes?
Om man räknar bort min så finns det 499 st i vida världenHur många släpptes?
Minus personalköp, anställda på Sinn=Om man räknar bort min så finns det 499 st i vida världen
för mig som jobbar inom anläggningsbranchen dvs armera utomhus året om så är ca - 5 och ett par cm snö bäst under hela vintern! gråter när blötsnö och +grader kommer!OT. För mig är det optimalt med mindre än 1cm till max 5 cm snö då det inte ställer till en massa besvär, men ändå lyser upp lite i mörkret. Å andra sidan blir det vad det blir... Klockan bryr sig inte och är lysande i sig
Inte rättvist mot 103C. Det är ju läskigt att välja arg gubbe i ett sånt fint inlägg .Det var ett tag sedan det var poll i tråden så vi kör en helgpoll och även denna gång osar den vintage
Det är dags för - Battle of the 103´s!
Symboler att rösta med, från vänster till höger: 103B - , 103A - och slutligen 103C -
Inte rättvist mot 103C. Det är ju läskigt att välja arg gubbe i ett sånt fint inlägg .
Kan bara instämma med @Clark Kent att du gärna vill se innan du köper en. Jag tycker själv att den gröna färgen är magisk, framförallt en solig dag.Lutar redan åt en utklassningsseger för A
Jag säger som jag har gjort tidigare, att det är en tavla som jag tycker man med fördel bör ha sett live innan man slår till. Framförallt om man kommer ha den som enda klocka. Det går från nästan svart mot mörkare grön till en skimrande metallic-effekt om rätt ljus ligger på. @Ninna och @Kaffefredrik har 104 med samma typ av gröna färg och kan säkert fylla på med matnyttig info.
Var faktiskt och provade 556i idag och måste erkänna att rs faktiskt var snäppet vassare. Får nog bli en sån då på h-länk.556 I är trevlig även om just denna är en I RS på finelänk.
Kul! Ibland lär det upplevas irl helt enkelt. Min nästa Sinn blir nog en 566 A RS.Var faktiskt och provade 556i idag och måste erkänna att rs faktiskt var snäppet vassare. Får nog bli en sån då på h-länk.
Världsklass på matchningen av tröjan och klockan!Gröna 104'an känns ofta som den är lite dovt kallgrön när den inte får ljus på sig. När den får ljus så vaknar den till liv på ett väldigt vackert sätt. Jag tror det framträder mer på en 103 iom den gröna ringen, men jag tycker den är ruggigt fin på båda.
Skall leta efter en solig bild, men är ute på äventyr just nu.
A är rätt fin också. Den blir ju mer toolig med den matta tavlan. Vill också ha båda.Kul! Ibland lär det upplevas irl helt enkelt. Min nästa Sinn blir nog en 566 A RS.
Ja det vore en fin helgardering.A är rätt fin också. Den blir ju mer toolig med den matta tavlan. Vill också ha båda.
Ja och??? Köp båda!!! Flest prylar när man dör vinner!!Ja det vore en fin helgardering.
Den får ett annorlunda utseende på länk. Mycket bra där också.Säger som tidigare talare: Glad advent på alla klocksnackare!
Jag firar med att smälla på länken på 856 B-Uhr igen. Canvas är fint, men jag hamnar alltid i att länk är bäst.
Har du lagt ngt explosivt vid Storbocken??Tick tack, tick tack.
Tick tack, tick tack.