• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag försöker komma på var den skulle kunna ha magnetsierats. Ringande mobiltelefon är det värsta jag kan komma på? Möjligen nära lite hörlurar, men ingendera borde vara extremt magnetiskt. Det är ju inte som att den fått tillbringa natten vid en magnet till en stor subwoofer.

Men givetvis billigast att låta en urmakare ta en titt här. Jag lär ju få betala tysklands- eller stockholmsresan även i ett garantiärende, och det kommer ju inte att bli gratis det heller...

Är det ett garantiärende så kostar frakten ingenting.

Timpenningen blir ändå rätt god för urisen - vad tar det 1 minut? :woot:

Bra att det finns saker som de kan ha goda marginaler på med tanke på vad det kostar med lokaler, personal och ej att förglömma konkurrensen från internet :)
 
Jag försöker komma på var den skulle kunna ha magnetsierats. Ringande mobiltelefon är det värsta jag kan komma på? Möjligen nära lite hörlurar, men ingendera borde vara extremt magnetiskt. Det är ju inte som att den fått tillbringa natten vid en magnet till en stor subwoofer.

Men givetvis billigast att låta en urmakare ta en titt här. Jag lär ju få betala tysklands- eller stockholmsresan även i ett garantiärende, och det kommer ju inte att bli gratis det heller...
Lägger den på högtalaren i vardagsrummet medans du dammsuger? Jobbar som operatör till magnetröntgen? Möjligheterna är många :). Som tidigare sagts så är garantiärende gratis men kan man fixa enkelt på hemmaplan utan längre väntetid är det värt något för mig iaf.

Lycka till och håll oss underrättade!
 
Testar nyårs outfit.
76DC5C65-3FC5-4170-9519-54E99F84CB02.jpeg
Du är ballast hittills med denna kavaj. En cylinderhatt i grön metallic skulle nog passa till.
 
Lägger den på högtalaren i vardagsrummet medans du dammsuger? Jobbar som operatör till magnetröntgen? Möjligheterna är många :). Som tidigare sagts så är garantiärende gratis men kan man fixa enkelt på hemmaplan utan längre väntetid är det värt något för mig iaf.

Lycka till och håll oss underrättade!

Jag ringde till den på Klocksnack mykcet omtalade Gastons urmarkeri, och han var helt inne på samma sak. Nu skall jag bara hitta en tid att åka dit, då han hade lite udda öppettider och ligger lite skevt till för ett besök en lunchrast. Men jag har goda förhoppningar och återkommer så snart jag har något att berätta förstås! :)
 
Jahapp det här var ju tråkigt. Är det någon mer som har varit med om att lume-triangeln bara försvann? Klockan är från april i år, borde det här gå på garantin? Finns inga skador på inlägget så jag tror inte jag har stött i någonting.
IMG_8565.jpg
3ADDA66D-A24B-442F-A146-BE7611BCB7B5.jpeg
Nu är lume-triangeln tillbaka! Det var smidigt, den kom hit i en liten plast-ask inom 5 arbetsdagar efter jag kontaktade Sinn 😊. Inga instruktioner dock men jag tog en tandpetarspets epoxy som @R.Capac föreslog och det verkar funka. Hoppas bara den sitter kvar nu!
 
3ADDA66D-A24B-442F-A146-BE7611BCB7B5.jpeg
Nu är lume-triangeln tillbaka! Det var smidigt, den kom hit i en liten plast-ask inom 5 arbetsdagar efter jag kontaktade Sinn 😊. Inga instruktioner dock men jag tog en tandpetarspets epoxy som @R.Capac föreslog och det verkar funka. Hoppas bara den sitter kvar nu!
Superepoxy kan räcka för att lyfta en bil efter 15 min:). Var oerhört imponerad när jag var liten.
1639554182692.png
 
Tillbaka
Topp