• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Foto nr 2 i ljustältet med Lumix GX1.

P1040281.JPG

20211215_183113.jpg
Men fotade du översta bilden uppifrån?
 
En gång för länge sedan flög Gripen en uppvisning under Stockholms vattenfestival. Slutade sådär bra....för flygplanet i fråga. Efter att olyckan hade utretts och flygplanet rensats från hemligt och farligt material, skickades resterna till skrotning. En bit av denna flyghistoria ligger hemma hos mig och kan ses som bakgrund i dessa 2 foton. :)

IMG_3616.JPG


IMG_3615.JPG
 
En gång för länge sedan flög Gripen en uppvisning under Stockholms vattenfestival. Slutade sådär bra....för flygplanet i fråga. Efter att olyckan hade utretts och flygplanet rensats från hemligt och farligt material, skickades resterna till skrotning. En bit av denna flyghistoria ligger hemma hos mig och kan ses som bakgrund i dessa 2 foton. :)

IMG_3616.JPG


IMG_3615.JPG
61CBCCA6-E24F-4DA7-B848-A5DE8A08F9EF.jpeg
Och bakgrunden på den här bilden är en bit av plåttaket på entrén till Madickens skola -Pilutta dig va!
 
En gång för länge sedan flög Gripen en uppvisning under Stockholms vattenfestival. Slutade sådär bra....för flygplanet i fråga. Efter att olyckan hade utretts och flygplanet rensats från hemligt och farligt material, skickades resterna till skrotning. En bit av denna flyghistoria ligger hemma hos mig och kan ses som bakgrund i dessa 2 foton. :)

IMG_3616.JPG


IMG_3615.JPG
Kul.. en till som samlar vrakdelar från gamla flygplan, det där är en raritet 👍:)
 
Japp. Jag känner väl inget skriande behov av att föra något i bevis, men det var jag som bytte ut det i somras när jag renoverade den entrén, bytte en gavel på storhuset och målade om hela fasaden.
9EA77374-9034-4924-90E9-B9974BA9845B.jpeg

Där ser man. Det är ju också en stycke historia. 👍😃

PS. Jag slängde på ditt fd silikon-band på min U50. Sitter hur bra och bekvämt som helst.
 
Senast ändrad:
Kul.. en till som samlar vrakdelar från gamla flygplan, det där är en raritet 👍:)

Jupp, dock inte så mycket numera då det är känslomässigt rätt jobbigt vid diverse haveriplatser.

Hade U1´an på när vi bärgade lite vrakdelar från J35 Draken som jag nämnde i en tidigare post.
IMG_5513.JPG


IMG_5512.JPG


Det blir inte mycket kvar när piloten flyger nästan lodrätt ner i en mosse i överljudsfart....
 
Ni som har köpt klockor via EBay-Kleinanzeigen, hur kan man få något slags säkerhet? Det finns ju ett ratingsystem för säljare (TOP, OK och Naja …) men utöver det?
 
Ni som har köpt klockor via EBay-Kleinanzeigen, hur kan man få något slags säkerhet? Det finns ju ett ratingsystem för säljare (TOP, OK och Naja …) men utöver det?
Har handlat nångång, men inte till summor 10k+. Har bara handlat av säljare med goda omdömen och som varit registrerade sedan flera år, självklart ingen säkerhet men känns ju mer rätt. Precis som alla internetaffärer finns väl inga säkra case. Har använt mig av paypal när jag handlat.
 
Har handlat nångång, men inte till summor 10k+. Har bara handlat av säljare med goda omdömen och som varit registrerade sedan flera år, självklart ingen säkerhet men känns ju mer rätt. Precis som alla internetaffärer finns väl inga säkra case. Har använt mig av paypal när jag handlat.
Det här handlar om runt 20k. Säljaren vill också använda PayPal, och det ger iofs lite säkerhet för min del (om det är vanlig Paypal och inte F&F).
 
Tillbaka
Topp