• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

God morgon!
85031A06-D5F8-489F-938E-6DC88AD042CF.jpeg
 
Det här handlar om runt 20k. Säljaren vill också använda PayPal, och det ger iofs lite säkerhet för min del (om det är vanlig Paypal och inte F&F).
@Jamterik är nog rätt person att svara om E-Bay klein.
Kan det inte vara lite säktrare att använda;

Tänker att då vet du vem du betalar till, iallafall så får du kontouppgifter?
 
@Jamterik är nog rätt person att svara om E-Bay klein.
Kan det inte vara lite säktrare att använda;

Tänker att då vet du vem du betalar till, iallafall så får du kontouppgifter?
Morning, PayPal get sken av säkerhet, du kommer att få bråka som attan för att öht få svar på dina frågor. Jag föredrar banköverföring nu för tiden. Då vet man vem som får pengarna och vem man kan kan polis anmäla om det behövs. Men falska konton finn oxå. Kort sagt, inget är säkert 100%. Köp säljaren, köp produkt. Jag har iof bara haft 1 fall av skojare på 100 tals affärer så risken är liten men den finns.
 
Nog samma säkerhet men du betalar en avsevärt mindre avgift och får en juste eurokurs jämfört med gammelbankernas.
Du kan också välja om du vill dra det direkt från ditt bankkonto eller över kort.


1639728780513.png
Kanske bra att dra det från kort då, då har man lite extra säkerhet om man har ett bra kreditkort? I för sig, transaktionen där är väl mellan Mastercard och Wise, inte mellan Mastercard och mottagaren, och det är inte där det lär gå fel ...
 
Kanske bra att dra det från kort då, då har man lite extra säkerhet om man har ett bra kreditkort? I för sig, transaktionen där är väl mellan Mastercard och Wise, inte mellan Mastercard och mottagaren, och det är inte där det lär gå fel ...
Jag använder wise från kortet.
Mycket smidigt att bara skriva i exakt belopp de ska få på hemsidan.
 
Fråga - är det samma länk till safir och plexi 103orna? Om själva boett/luggar är samma mått så ändlänkarna passar, med andra ord?

edit: fick svar på Erikssons - det stämmer.
 
Senast ändrad:
Flashback till när man var snorunge och snodde gigantiska affischer från busskurer (När HM körde med Cindy Crawford) för att dekorera sitt rum med… snabbspolning ca 30 år frammåt:
346EE7A4-96E3-4CC6-A274-0AE64241B8F6.jpeg
Haha just det!
Några som körde väl av vägen och andra krockade med framförvarande bilar.
Det känns väldigt längesen och de fick rätt mycket kritik redan då.
Men så slängde dem upp Beckham i kallingar för att väga upp det.

 
Det jag har på UX börjar blir lite väl stelt?
Och inte lika svart som det var som nytt.

Har inte burit mitt så mycket så jag vet inte vad som händer över tid men tänker att färgen nog normalt mattas av över tid då det utsätts för sol, vatten etc. Stelheten låter ju lite oroande iom att dom inte är så värst töjbara från början. Kan vara därför man bytt ögla på de nya remmarna, då man inte längre behöver dra remmen över handen (och därmed töja ut bandet rejält)?
 
Det enda jag har emot Erikas remmar är att hon hävdar att de är "original MN straps" fast det funnits innan henne här på KS och efter det via en herre i England, och att dessa faktiskt använt orginalband från fallskärmar till skillnad från hennes orginal.
Tycker det är lite fult.
 
Det enda jag har emot Erikas remmar är att hon hävdar att de är "original MN straps" fast det funnits innan henne här på KS och efter det via en herre i England, och att dessa faktiskt använt orginalband från fallskärmar till skillnad från hennes orginal.
Tycker det är lite fult.
Kan hålla med men säger hon inte bara att det är "Erikas orginal"numera?
 
Sorry... Hade uppenbarligen alldeles för lite på fötterna när jag skrev mitt inledande inlägg. Ville bara säga att jag, just nu, upplever bandet som mycket komfortabelt och tänkte inte längre än så. Ber om ursäkt helt enkelt. My bad, helt enkelt...

[EDIT]Och det är jättebra att kritiken lyfts fram, så det blev kanske inte helt dåligt i slutändan :)[/EDIT]
 
Senast ändrad:
Sorry... Hade uppenbarligen alldeles för lite på fötterna när jag skrev mitt inledande inlägg. Ville bara säga att jag, just nu, upplever bandet som mycket komfortabelt och tänkte inte längre än så. Ber om ursäkt helt enkelt. My bad, helt enkelt...

[EDIT]Och det är jättebra att kritiken lyfts fram, så det blev kanske inte helt dåligt i slutändan :)[/EDIT]
Snygga band gör hon, och hört mycket gott om henne. Alla de nya i olika färger kan ju knappast misstas för fallskärmssnören heller.
Sedan är ju faktiskt låskonstruktionen hennes egen, men av eran konversation att dömma vet jag inte om det är något bra eller dåligt😂
 
Tillbaka
Topp