• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nu har jag grottat ner mig i om det finns någon riktig anledning varför Sinn inte vill sälja LHD-versioner av de datumlösa 556I men kan inte hitta en praktiskt anledning utan det måste bara vara en detas tyska principfasthet som stoppar det..

Fästpunkterna på ett SW200-1 som sitter i de nya modellerna kommer fungera även vid en rotation av klockan, så det är inte det..

A7CC1181-9DD1-4B87-91C6-EE27E189337B.jpeg


Och enligt manualen är det ju ghostdate på 556 nodate så det kan ju inte vara ett någon specfik anledning till att det inte skulle gå?
E7C462BB-3FC4-413D-B523-D63D1CEB5E88.jpeg


Hmm, bara att leta rätt på 556 IB eller IM och lämplig urmakare som vill göra jobbet(?)

Har inte grävt i fästpunkterna på äldre med ETA-verk, men det borde ju gå?

Eller har jag missat nått vitalt?
Älskar sånt här ❤️
 
En ny urtavla med datum fönster där du vill ha det och en ny datumskiva är allt som behövs. Resten kan behållas som det är. Problemet är väl at få tag på Urtavlan med datum hålet på rätt ställe.. Men då blir det en franken klocka
Hålet lär ju kunna vara på samma ställe, lär ju räcka med en vänd datumskiva då den går runt hela verket på ett SW200-1? jag var dock intresserad av nodate-varianterna så det lär vara en smal sak. :) @rambo_amadeus får göra försöket med en version med datum…
 
Oj! Är det första B-Uhr som åker ut på K&S måntro? Eller ryker den innan?
Borde ju gå att sälja rätt lätt trots att vi inte byggt hype på sistone 😉😁
Får väl se, jag får agera kanin på denna när/om jag orkar ta tag i annons. 😂

Skulle nog aldrig överväga släppa den till att börja med om jag inte hade skaffat 756an som blev en ren uppgradering istället för komplement (utifrån mitt förhållningssätt).
 
Funderar starkt på att lägga ut min Klassik 12 på K&S. Jag har haft den på mig 2 gånger och har nog insett att den är för mycket bling för mig, tyvärr. Om någon i tråden är intresserat skicka gärna PM!
Hur tänker du kring prissättning isåfall?
Det är ju ett ämne som det skrivits om här i tråden.
Om du frågar mig så får du såklart begära vad du vill. Om ngn är beredd att betala det så är det ju en sak mellan dig och evt köpare.
Undrar bara om hur dina tankar går?
 
Hur tänker du kring prissättning isåfall?
Det är ju ett ämne som det skrivits om här i tråden.
Om du frågar mig så får du såklart begära vad du vill. Om ngn är beredd att betala det så är det ju en sak mellan dig och evt köpare.
Undrar bara om hur dina tankar går?
Bra fråga, och jag har inte tänkt färdig kring det. Några som försvann snabbt på Ebay Kleinanzeigen låg runt 3500, de med högre fantasipriser ligger kvar länge om de nu överhuvudtaget säljs. Inte så långt från inköpspriset skulle jag alltså säga om det säljs till någon här i tråden. Men jag vill helst inte sälja den billigt till någon som inte bevisligen är Sinn-entusiast för att sen se den på C24 för 10000 mer, då tar jag de där pengarna hellre själv. Det är lite klurigt.
 
Bra fråga, och jag har inte tänkt färdig kring det. Några som försvann snabbt på Ebay Kleinanzeigen låg runt 3500, de med högre fantasipriser ligger kvar länge om de nu överhuvudtaget säljs. Inte så långt från inköpspriset skulle jag alltså säga om det säljs till någon här i tråden. Men jag vill helst inte sälja den billigt till någon som inte bevisligen är Sinn-entusiast för att sen se den på C24 för 10000 mer, då tar jag de där pengarna hellre själv. Det är lite klurigt.
Jag förstår det! Klurigt det där.
 
Bra fråga, och jag har inte tänkt färdig kring det. Några som försvann snabbt på Ebay Kleinanzeigen låg runt 3500, de med högre fantasipriser ligger kvar länge om de nu överhuvudtaget säljs. Inte så långt från inköpspriset skulle jag alltså säga om det säljs till någon här i tråden. Men jag vill helst inte sälja den billigt till någon som inte bevisligen är Sinn-entusiast för att sen se den på C24 för 10000 mer, då tar jag de där pengarna hellre själv. Det är lite klurigt.
Kom på det.
@perhog kan köpa en till och så försvinner den in i något skumt magasin på ägorna.
Hittas om sisådär 70 år.
 
Bra fråga, och jag har inte tänkt färdig kring det. Några som försvann snabbt på Ebay Kleinanzeigen låg runt 3500, de med högre fantasipriser ligger kvar länge om de nu överhuvudtaget säljs. Inte så långt från inköpspriset skulle jag alltså säga om det säljs till någon här i tråden. Men jag vill helst inte sälja den billigt till någon som inte bevisligen är Sinn-entusiast för att sen se den på C24 för 10000 mer, då tar jag de där pengarna hellre själv. Det är lite klurigt.
Det var ju ”någon” som ville köpa en C12, men jag minns ju inte vem… många sidor i tråden sedan :)
 
Bra fråga, och jag har inte tänkt färdig kring det. Några som försvann snabbt på Ebay Kleinanzeigen låg runt 3500, de med högre fantasipriser ligger kvar länge om de nu överhuvudtaget säljs. Inte så långt från inköpspriset skulle jag alltså säga om det säljs till någon här i tråden. Men jag vill helst inte sälja den billigt till någon som inte bevisligen är Sinn-entusiast för att sen se den på C24 för 10000 mer, då tar jag de där pengarna hellre själv. Det är lite klurigt.
Självklart ska du ta vad du vill ha för den. Inte kul om man är snäll och sen se någon annan göra ett klipp.. Påminner mig om en situation för ett antal år sedan. En äldre man skulle sälja sin Schaublin 70 och han var jäkligt petig med vem som skulle få köpa den eftersom han något år tidigare sålt en maskin som sen dök upp på Ebay för 4 gånger vad han köpt den för.. Farbrorn inser numera att Schaublinen har hamnat i ett evig slutförvar, han tittar förbi lite då och då för att klappa på sin gamla klenod :)
 
Tillbaka
Topp