• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Självklart ska du ta vad du vill ha för den. Inte kul om man är snäll och sen se någon annan göra ett klipp.. Påminner mig om en situation för ett antal år sedan. En äldre man skulle sälja sin Schaublin 70 och han var jäkligt petig med vem som skulle få köpa den eftersom han något år tidigare sålt en maskin som sen dök upp på Ebay för 4 gånger vad han köpt den för.. Farbrorn inser numera att Schaublinen har hamnat i ett evig slutförvar, han tittar förbi lite då och då för att klappa på sin gamla klenod :)
Här en länk så slipper flera Googla;

 
Nja... inte riktigt såå...
Här han du läsa om de olika modellerna http://anglo-swiss-tools.co.uk/schaublin-70-lathe/
Härligt att det finns nördar i andra områden!
Otroligt fina teckningar som gjordes förr.

1640884088159.png
 
Gör du själv så ryker garantin samt gasfyllningen. Sinn har destro 856or men har enligt utsagor tendens att vara kinkiga med att modifiera limiterade modeller.
Vet inte.. skulle nog inte våga mig på att skruva med något gasfyllt. den kan ju explodera :)
856 går att få LHD från Sinn så det ska vara ett ickeproblem :)
Sant.. tänkte inte på gasen :( skyller min impuls på @vanman Plötsligt fick jag ett stort sug efter LHD :D @Skägglurk Är ev. intresserad iaf. PMa ifall su bestämmer dig för att släppa den
 
Tillbaka
Topp