• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

6CF059E5-990B-4255-8B23-ACDF476D741B.jpeg
Råkade på denna bilad av en blästrad 104:a med blästrad F-länk, rikitigt maffigt. Lär ju dock vara ogörbart på EZM3F då jag antar att det inte finns ändlänkar till F-länken som stämmer för den boetten? Eller?
 
Har en kärlek till mesh och nu är det 356:ans tur. Har dock svårt att bestämma mig gällande vilket mesh; raka ändlänkar eller öppna?
Collage 2022-01-04 11_10_09.jpg
Jag är ju också ett stor fan av mesh! Tycker nog att öppna avslut är snyggare i det här fallet, tycker den kräver lite längre bandhorn för att göra sig med raka! Bjuder på en bild på min U1SE med mesh för inspiration, finns massor av bilder i tråden om du letar lite!
4EDCBAAC-A35E-4084-A680-87751363F9A7.jpeg
 
6CF059E5-990B-4255-8B23-ACDF476D741B.jpeg
Råkade på denna bilad av en blästrad 104:a med blästrad F-länk, rikitigt maffigt. Lär ju dock vara ogörbart på EZM3F då jag antar att det inte finns ändlänkar till F-länken som stämmer för den boetten? Eller?
Riktigt snyggt tycker jag också, men jag har hört att metallen blir väldigt repkänslig efter blästring.
 
Tycker inte någon av mina blästrade klockor (EZM3F och 240stgz) repas mer än något annat jag haft…
Det låter lovande. Läste det på WUS häromdagen men där står ju så mycket tokigt. Undrar om Sinn kan blästra boett/länk för en extra kostnad när det blir dags för service? Hade gärna haft en sidenmatt 104 i framtiden.
 
Det där blev ju fantastiskt snyggt @Ironlung! 😍 Får man fråga vad Sinn tog för denna behandling?
5k verkar det som om de tar för behandlingen.
@Glantzen Är denna frtf kvar hos dig?
 
5k verkar det som om de tar för behandlingen.
@Glantzen Är denna frtf kvar hos dig?
Oj, det var ganska saftigt sett till klockans nypris. Men sanslöst snyggt.
 
5k verkar det som om de tar för behandlingen.
@Glantzen Är denna frtf kvar hos dig?
Den befinner sig hos @moggelito och jag råkar veta att den är tillgänglig om man är sugen 😉
Var bra sugen att köpa tillbaka den men råkade köpa en bratte 😮
 
Kanvas nato på 756 var inte helt dumt ändå tycker jag, eller vad säger panelen? Ska testa på de andra dinkorna lite senare, har höga förhoppningar på Ezm13.
7B3029AA-D9DA-435A-B531-B823D43419EA.jpeg
Tanken var god men Ezm13 har luggpinnarna ovanligt högt placerade, så om man ska köra nato så måste det nog vara av ett mer tunt och följsamt material för att det inte ska se lite knasigt ut.
655A0D0F-E8E3-4E3C-8597-09C569D5693F.jpeg
 
Helgrym kronograf😋. Undra hur man kan dra nytta av luggpinnarnas höga placering🤔.
Det är ju lite mer förlåtande med hög placering om man vill slänga på ett tunnare armband t.ex utan att luggarna ska se ut som trappan till Babels torn. Slängde på det tunnaste tillgängliga för bildexempel.
1122C375-F3DA-4961-BA25-DDC151CBD3A2.jpeg


Helt orelaterat tror jag ett av mina monster var urmakare i sitt tidigare liv… aldrig en lugn stund vid bandbyte. 😂
B55C7081-A3A0-4428-A315-96A52E020615.jpeg
 
Det är ju lite mer förlåtande med hög placering om man vill slänga på ett tunnare armband t.ex utan att luggarna ska se ut som trappan till Babels torn. Slängde på det tunnaste tillgängliga för bildexempel.
1122C375-F3DA-4961-BA25-DDC151CBD3A2.jpeg


Helt orelaterat tror jag ett av mina monster var urmakare i sitt tidigare liv… aldrig en lugn stund vid bandbyte. 😂
B55C7081-A3A0-4428-A315-96A52E020615.jpeg
Tänkte åt det hållet också. Skitsnyggt med gråa bandet med svarta läderringarna på nedre bilden!
 
Det är ju lite mer förlåtande med hög placering om man vill slänga på ett tunnare armband t.ex utan att luggarna ska se ut som trappan till Babels torn. Slängde på det tunnaste tillgängliga för bildexempel.
1122C375-F3DA-4961-BA25-DDC151CBD3A2.jpeg


Helt orelaterat tror jag ett av mina monster var urmakare i sitt tidigare liv… aldrig en lugn stund vid bandbyte. 😂
B55C7081-A3A0-4428-A315-96A52E020615.jpeg
Tror den skulle vara sjuk på ett sånt här gummi

1641325881648.jpeg
 
Oj, det var ganska saftigt sett till klockans nypris. Men sanslöst snyggt.

Den befinner sig hos @moggelito och jag råkar veta att den är tillgänglig om man är sugen 😉
Var bra sugen att köpa tillbaka den men råkade köpa en bratte 😮

Bara att slå till @Sennelier ! Tråden saknar klockan :cool:
Yes, har tänkt lägga ut den så se detta som en heads up och dra ett PM om intresse finns. Flera länkbitar finns nu också med, både matta och vanliga.
Flera lusentappar billigare än i förra annonsen också 🙂
 
Tillbaka
Topp