• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hur många sinn har du nu?? Överväger sinn från G...?
Bara tre!



1641574490682.png
 
Skulle den finnas som med alla pusher och krona på höger sida så hade jag lätt köpt en sån längesen.

(alla på tråden ; visst, visst lätt och säga)
Med tanke på bekvämlighet så sitter krona såpass högt att det inte är störande om du skulle ha den på höger (jag har själv utvecklat svår aversion mot låga kronor klockan 3 tyvärr), men charmen & bekvämligheten med destro är ju inte helt oviktig heller.
DAAFE141-67A3-47CC-901A-336D4FD54532.jpeg
 
Med tanke på bekvämlighet så sitter krona såpass högt att det inte är störande om du skulle ha den på höger (jag har själv utvecklat svår aversion mot låga kronor klockan 3 tyvärr), men charmen & bekvämligheten med destro är ju inte helt oviktig heller.
DAAFE141-67A3-47CC-901A-336D4FD54532.jpeg
Jag har gått så långt att jag kategoriskt ratar klockor med kronan klockan 3, är man fundamentalist så är man 🤠
 
Jag har gått så långt att jag kategoriskt ratar klockor med kronan klockan 3, är man fundamentalist så är man 🤠
Samma här. Tråkig begränsning men har man väl börjar störa sig på ”känslan” så är det plötsligt svårt att släppa. Många stör sig på tjockleken på Sinn-kronografer men i min bok är det en enorm fördel då kronan svävar tillräckligt högt för att bli ett icke-problem.

Om B-Uhret stannar så blir det jakt på supertjockt nato som ger extra höjd eller (trumvirvel) bund.
 
Senast ändrad:
Samma här. Tråkig begränsning men har man väl börjar störa sig på ”känslan” så är det plötsligt svårt att släppa. Många stör sig på tjockleken på Sinn-kronografer men i min bok är det en enorm fördel då kronan svävar tillräckligt högt för att bli ett icke-problem.

Om B-Uhret stannar så blir det jakt på supertjockt nato som ger extra höjd eller (trumvirvel) bund.
Håller med om allt. Min skönaste klocka är en kronograf som är 15mm hög där krona, knappar och även bandhorn svävar lagom högt :).
UX är också bra med kronan kl. 4.
1641577513027.png
 
Håller med om allt. Min skönaste klocka är en kronograf som är 15mm hög där krona, knappar och även bandhorn svävar lagom högt :).
UX är också bra med kronan kl. 4.
1641577513027.png
Helt såld på kl. 4 placeringen rent utseendemässigt. Skulle inte vara helt emot att Sinn lägger till något kronskydd på sina modeller med ”annorlunda” kronplaceringar (av rent estetiska skäl) men det kanske blir lite för likt ett annat japansk märke. 🙃
FBAEA3AC-B746-4E64-B6EC-9725239D3EA9.jpeg
 
e

hmm, kan du inte prova F-länken på EZM3:an (för visst har du en sådan?) bara för att se hur bra/dålig passform ändlänkarna har mot boetten. Sinn är ju som i sitt esse med svar som” it will not fit” :) - att man sedan behöve blästra den, det är ett annat problem…
Jo, det kan jag göra, ska bara köpa prozac först. . Hatar att byta länkar!😀

Hmm nu gav du mig idéer, har en extra till 103an den skulle kunna passa på 104...fan... måste testa!
 
Nu när ni pratar länk,är det någon av er som provat,eller vet om uncle seikos länk till alpenisten (sarb17) funkar att använda på 104:an,enligt 1 person på ett sinnforum på fb säger så
 
Kör Eriksons kampanjer nån gång på Sinn? Med tanke på att dom är själva som återförsäljare kanske som inte behöver konkurrera om priset
 
Fattar inte varför inte @Limeee s ezm inte säljs?? Måste vara fler än jag som lider av julräkningar, priset är ju så rätt!!
Kan säga att jag fått otroligt många meddelanden om den, men många verkar skeptiska pga storleken…😅 Och jag som tycker den bärs så otroligt bra, känns inte alls som 43mm på handleden!

Kanske slutar med att jag drar tillbaka den, ju längre tiden går desto mer velar jag på om jag verkligen ska sälja. Som att dra ett plåster oerhört låååångsamt😬
 
Kan säga att jag fått otroligt många meddelanden om den, men många verkar skeptiska pga storleken…😅 Och jag som tycker den bärs så otroligt bra, känns inte alls som 43mm på handleden!

Kanske slutar med att jag drar tillbaka den, ju längre tiden går desto mer velar jag på om jag verkligen ska sälja. Som att dra ett plåster oerhört låååångsamt😬
Det allra bästa är ju att du spar den, men jag kan verkligen inte förstå att folk är oroliga pga storlek…. 🤔
 
Kan säga att jag fått otroligt många meddelanden om den, men många verkar skeptiska pga storleken…😅 Och jag som tycker den bärs så otroligt bra, känns inte alls som 43mm på handleden!

Kanske slutar med att jag drar tillbaka den, ju längre tiden går desto mer velar jag på om jag verkligen ska sälja. Som att dra ett plåster oerhört låååångsamt😬
Tooliga klockor ska ju med fördel vara stora. Förbättrar ju definitivt läsbarheten!
Tycker den är fantastisk
 
16416308123245748992710271672043.jpg

Ett ur som verkligen har vuxit för mig är 104an, den är så clean!
Så fin! Är f-länken helt polerad eller mixad som h-länken? Måste erkänna att jag stör mig lite på att h-länken är matt/polerad medan boetten är helt polerad. Hade verkligen föredragit någon form av matt finish rakt igenom på denna flygare, alternativt helt polerad.
 
Tillbaka
Topp